Wielkie historie związane z grami w tym tygodniu: HoYoverse Astaweave Haven zatwierdzony w Chinach, integracja na obszarach wiejskich Monster Hunter Now, Pokémon Unite 83 mln dolarów w ciągu 3 lat, rosnące finansowanie VC, pozytywny wynik Robloxu pomimo incydentów.

Podsumowanie najważniejszych historii w branży gier wideo z ostatniego tygodnia

1) Następna gra HoYoverse, Astaweave Haven, znalazła się wśród 105 chińskich zatwierdzeń w lipcu

HoYoverse uzyskało zgodę chińskiej licencji na swoją nadchodzącą nową grę, Astaweave Haven. Chociaż obecnie niewiele wiadomo na temat tytułu, zatwierdzenie potwierdza utrzymujący się trend międzyplatformowy HoYovers, a do wydania zatwierdzono zarówno wersje na komputery PC, jak i urządzenia mobilne.

Astaweave Haven znajduje się wśród 105 gier wideo zatwierdzonych w tym miesiącu na chińskiej licencji, z niewielkim wzrostem w porównaniu z 104 zatwierdzeniami w czerwcu i 96 w maju. W tym roku wydano już 628 licencji.

2) Łącza wymiarowe Monster Hunter Now pokazują świadomy wysiłek mający na celu włączenie graczy wiejskich

Firma Niantic Monster Hunter Now wprowadziła nową funkcję dla wielu graczy o nazwie Dimensional Links, zapewniającą cenną alternatywę dla graczy wiejskich poprzez promowanie dostępności dla wielu graczy. Dzięki tej funkcji losowe potwory są powiązane ze spawnami innych graczy na całym świecie i jeśli te potwory pasują, można na nie polować razem.

Zapewnia to więcej możliwości gry online w porównaniu z grą lokalną, z niejasnymi wskaźnikami pojawiania się „ponad 1% i mniej niż 100%”, tworząc atmosferę tajemniczości wokół nowej funkcji.

3) Pokémon Unite zarobił 83 miliony dolarów na urządzeniach mobilnych, świętując pierwsze trzy lata

Według szacunków AppMagic gra MOBA Pokémon Unite, należąca do Pokémon Company, wygenerowała 82,7 miliona dolarów przychodów brutto z urządzeń mobilnych (57,9 miliona dolarów netto) w związku z obchodami trzeciej rocznicy powstania gry.

Rynek amerykański wydał najwięcej na gry w grach – 29% całkowitych przychodów z urządzeń mobilnych, za nim plasowała się Japonia z 25% i Korea Południowa z 7%. Jednak do grania pozostały jeszcze dwa miesiące, zanim wersja mobilna osiągnie technicznie wiek trzech lat.

4) Finansowanie gier VC na wczesnym etapie osiąga najwyższy poziom od 12 miesięcy, ale wzrost gospodarczy i inwestycje na późniejszych etapach są nadal „bardzo przygnębiające”

Jak wynika z nowego raportu Konvoy Ventures, finansowanie gier na wczesnym etapie przez firmy venture capital osiągnęło szczyt w wysokości 492 mln dolarów w drugim kwartale 2024 r., ale to nie wystarczyło, aby wyrwać branżę z okresu ponurych inwestycji.

W rzeczywistości był to najniższy poziom inwestycji VC w gry od IV kwartału 2023 r., a wcześniej II kwartału 2020 r.

5) Roblox twierdzi, że jest „w przeważającej mierze pozytywnym doświadczeniem” pomimo ponad 13 000 przypadków wykorzystywania dzieci w 2023 r.

Roblox zgłosił do Krajowego Centrum ds. Dzieci Zaginionych i Wykorzystywanych 13 316 przypadków wykorzystywania dzieci w 2023 r., ale twierdzi, że jego platforma jest „ogólnie pozytywnym doświadczeniem”.

Firma twierdzi, że regularnie wdrażane są nowe strategie mające na celu ulepszenie systemów moderacji, a wewnętrzne wskaźniki są stale oceniane przez ludzi i sztuczną inteligencję. Spośród wszystkich zgłoszeń przesłanych do Krajowego Centrum Dzieci Zaginionych i Wykorzystywanych w zeszłym roku Roblox stanowił niecałe 0,04%.

Źródło: www.pocketgamer.biz