Premiera Pokémon GO w języku hindi z myślą o wydaniu w Indiach

Gra mobilna Pokémon GO jest teraz dostępna w języku hindi, szóstym najczęściej używanym języku w Azji. Wydanie jest częścią planów ekspansji The Pokémon Company, która planuje wydać 125 crore rupii w ciągu pięciu lat na działania reklamowe i marketingowe. Jeśli chodzi o Niantic, amerykańską firmę odpowiedzialną za rozwój aplikacji, planuje ona stopniowo dodawać kolejne języki indyjskie. Celem jest podbicie indyjskiej publiczności poprzez dostosowanie zawartości gry do jej języka ojczystego.

Inwestycja na rynku indyjskim

Podczas swojej wizyty w Delhi dyrektor i dyrektor operacyjny The Pokémon Company, Takato Utsunomiya, ogłosił, że firma będzie inwestować 25 crore rupii co roku przez pięć lat, aby obserwować reakcję rynku indyjskiego. Posunięcie to jest następstwem rosnącej w ostatnich latach popularności platformy gier w YouTube oraz jej sukcesu w Stanach Zjednoczonych i Japonii.

Obiecujący rynek w Indiach

Omar Tellez, wiceprezes ds. rynków wschodzących w Niantic, postrzega Indie jako ogromną szansę. Mając w kraju ponad 500 milionów smartfonów, Niantic widzi znaczny potencjał rozwoju Pokémon GO. Według Telleza wprowadzenie gry w języku hindi ma sprawić, że stanie się ona bardziej przystępna dla użytkowników smartfonów w Indiach.

Strategia popularyzacyjna w Indiach

Aby promować Pokémon GO w Indiach, wprowadzono kilka środków. Po pierwsze, ceny zakupów w aplikacji zostały dostosowane do indyjskiej gospodarki. Dodatkowo uruchomiono dedykowaną stronę internetową, dzięki której użytkownicy mają większy wybór opcji płatności. Dodano także elementy rzeczywistości rozszerzonej, w tym przystanki i siłownie we współpracy z markami, a także ponad 5 milionów punktów szczególnych w całych Indiach, aby przyciągnąć turystów i graczy.

Interaktywna rozgrywka

Niantic pracuje także nad technologiami rozszerzonej rzeczywistości (XR) i Metaverse, aby zapewnić bardziej interaktywne wrażenia z gier. Trwają eksperymenty mające na celu integrację większej liczby elementów rzeczywistości mieszanej, ale według Telleza zajmie to trochę czasu, prawdopodobnie pięć lat.

Wszechświat Pokémonów

Seria Pokémon, wprowadzona na rynek prawie trzydzieści lat temu w 1996 r., stała się światowym fenomenem w latach 1998–2000. Obecnie oprócz gier wideo obejmuje ona także seriale animowane, filmy i kolekcjonerskie gry karciane. Akcja tej popularnej serii rozgrywa się we „wszechświecie”, w którym współistnieją ludzie i stworzenia zwane Pokémonami. Początkowo było ich 151, dziś ich liczba przekracza 1000.

Zmiany te pokazują zaangażowanie The Pokémon Company i Niantic w podbój nowych rynków, mając na uwadze specyfikę kulturową i językową każdego kraju. Wprowadzenie Pokémon GO w języku hindi stanowi znaczący kamień milowy w ekspansji tej popularnej gry w Indiach.

Źródło: www.bing.com