W ciągu ostatniego tygodnia w sektorze gier mobilnych nastąpił znaczny rozwój, ze znaczącymi ruchami u gigantów branży, spektakularnymi sukcesami i intrygującą sytuacją finansową. W centrum uwagi znalazło się kilka firm, w tym AppLovin i jego spółka stowarzyszona z Dostosowaniem, Pokémon z nową grą karcianą i Minecraft z projektami atrakcji z życia wziętych.
Zwolnienia w firmie Correct
Znaczące redukcje personelu
AppLovin, spółka matka Correct, ogłosiła zwolnienia, które dotkną co najmniej 120 pracowników, w następstwie zawiadomienia WARN złożonego 13 listopada 2024 r. Chociaż liczba ta została potwierdzona, nie jest jasne, czy redukcje te obejmują 61 ogłoszonych zwolnień w sierpniu, a także te z 15 i 3 października. Sytuacja ta budzi obawy o stabilność i przyszłość spółki stowarzyszonej.
Olśniewający sukces gry Pokémon
Kieszonkowa gra karciana Pokémon Trading Card Game Pocket przekracza 100 milionów dolarów
Pokémon Trading Card Game Pocket przekroczył próg 100 milionów dolarów przychodów brutto w zaledwie 17 dni, osiągając kamień milowy 15 listopada. Według szacunków AppMagic ten dzień był także najbardziej dochodowym w historii gry i wygenerował 8,2 miliona dolarów wydatków graczy. To prawie 2 miliony dolarów więcej niż średnia dzienna od premiery, która wynosiła 6,4 miliona dolarów.
Analiza sukcesów
Zwycięska formuła
Ekspert ds. projektowania gier Jakub Remiar rzucił światło na nostalgiczny urok i mobilność gry Pokémon Trading Card Game Pocket. Usprawniając oryginalną grę z 60 do 20 kart, to nowe dzieło przypomina zjawisko, które towarzyszyło premierze Pokémon Go w 2016 roku, zarówno pod względem rozgrywki, jak i przepisów.
Wahania dochodów w Monopoly Go
Wyraźny spadek wydatków graczy
Z drugiej strony przychody z gry Monopoly Go firmy Scopely spadły w październiku o 58,3%, osiągając łączną kwotę 117,8 mln dolarów, po osiągnięciu maksymalnego poziomu w marcu 2024 r. Pomimo tego spadku pozostaje ona jedną z 10 gier o najniższych przychodach w miesiącu. wskazuje na jego stałą popularność pomimo trudnego kontekstu.
Rozwój nowych atrakcji dla Minecrafta
Duża inwestycja w Merlin Entertainments
Minecraft przygotowuje się do zanurzenia się w prawdziwym świecie dzięki partnerstwu z Merlin Entertainments, którego celem jest tworzenie atrakcji, w tym przejażdżek, sklepów i hoteli. Otwarcie tych atrakcji w Wielkiej Brytanii i USA zaplanowano na lata 2026 i 2027, inwestując 110 milionów dolarów, rozpoczynając nową erę dla tej kultowej serii.
Branża gier mobilnych stale ewoluuje, niosąc ze sobą znaczące wyzwania finansowe i ekscytujące innowacje. Nadchodzące tygodnie zapowiadają się równie ekscytująco, ponieważ giganci branży poruszają się po stale zmieniającym się krajobrazie.
Odczyty: 1