Zwolnienia programistów WoW będą miały wpływ na zespoły tworzące scenariusze

Zwolnienia Microsoftu wpływają na Blizzard Entertainment

Gry wideo

30 stycznia 2024 r. masowe zwolnienia w Microsoft miały znaczący wpływ na Blizzard Entertainment. Zwolnienia poważnie dotknęły zespół ds. narracji i tła serii Warcraft, a także zespół zajmujący się rozwojem fabuły serii Overwatch.

Według doniesień zwolnienia objęły kluczowych członków odpowiedzialnych za opowiadanie historii i rozwój fabuły w World of Warcraft i Overwatch. Ta wiadomość głęboko zaniepokoiła fanów Activision Blizzard i wzbudziła obawy o przyszłość tych popularnych marek gier.

Wpływ na World of Warcraft i Overwatch

Narracja i rozwój świata

Zwolnienia dotknęły zespół „historyków” w Blizzard Entertainment, który był odpowiedzialny za utrzymanie narracji i tła fabularnego serii Warcraft. Potwierdzono, że kluczowi członkowie tego zespołu, w tym Courtney Chavez i Madi Buckingham, zostali zwolnieni. To zrodziło pytania o przyszłą jakość i kierunek opowiadania historii w World of Warcraft.

Ponadto zwolnienia poważnie dotknęły dział narracji, w tym główny projektant narracji Gabin Jurgen-Fyhrie, odpowiedzialny za rozwój fabuły serii Overwatch. Odejście tych kluczowych członków zespołu wzbudziło wśród fanów zaniepokojenie ciągłością i jakością narracji w przyszłych wydaniach gier.

Niepewna przyszłość i spekulacje

Wielkość „Zespołu Wiedzy”

Ujawniono, że „Zespół Lore” w Blizzard Entertainment, odpowiedzialny za historię Azeroth, ogranicza się teraz do zaledwie dwóch osób. Doprowadziło to do spekulacji na temat potencjalnego wykorzystania sztucznej inteligencji lub baz wiedzy stworzonych przez fanów, aby zrekompensować utratę doświadczonych członków zespołu. Pojawiły się jednak obawy co do skuteczności takich alternatyw w utrzymaniu głębi i jakości tła fabularnego w World of Warcraft.

Oczekujemy oficjalnych oświadczeń Blizzard Entertainment dotyczących przyszłych planów zespołów zajmujących się narracją i opowiadaniem historii, ponieważ fani z niecierpliwością oczekują zapewnień co do ciągłości i jakości opowiadania historii w swoich ulubionych seriach gier.

Źródło: www.game Pressure.com