Wyłączenie World of Warcraft China odcina miliony graczy


Miliony chińskich graczy straciło dostęp do World of Warcraft po zaciekłym sporze między właścicielem tytułu z USA, firmą Activision Blizzard Inc., a firmą NetEase Inc., jej długoletnim lokalnym partnerem na największym rynku gier na świecie.

Miliony chińskich graczy straciło dostęp do World of Warcraft po zaciekłym sporze między właścicielem tytułu z USA, firmą Activision Blizzard Inc., a firmą NetEase Inc., jej długoletnim lokalnym partnerem na największym rynku gier na świecie.

Wielbiciele popularnej gry zabrali się do sieci społecznościowych, aby opłakiwać stratę, a jeden opublikował obraz wiadomości o nieudanym połączeniu, której towarzyszyły płaczące emotikony.

„To naprawdę boli mnie w sercu” — napisał jeden z nich. „To boli, to boli za bardzo” inny.

14-letnia współpraca przyniosła znaczące korzyści obu stronom, pomagając NetEase stać się drugim co do wielkości dystrybutorem gier w Chinach po Tencent Holdings Ltd. i otwierając Blizzardowi drogę do ogromnego rynku azjatyckiego. Ale obie firmy zerwały rozmowy pod koniec zeszłego roku w sprawie nowej umowy licencyjnej, aby franczyzy Blizzarda, takie jak Diablo, Warcraft i Overwatch, były dostępne w Chinach.

Zjadliwość nasiliła się w tym miesiącu, kiedy Netease oskarżył swojego wieloletniego partnera o bycie „niegrzecznym i nieodpowiednim”. Blizzard zaproponował przedłużenie umowy licencyjnej o kolejne sześć miesięcy, podczas gdy wypracują nowe warunki, ale Netease opisał ten pomysł jako „proponowanie rozwodu przy jednoczesnym zachowaniu tego samego partnera”.

Poza warunkami finansowymi, kluczowe punkty sporne w sporze obejmowały własność własności intelektualnej i kontrolę nad danymi milionów graczy w całych Chinach, informował wcześniej Bloomberg News. W swoim styczniowym oświadczeniu NetEase powiedział, że nigdy nie starał się kontrolować praw własności intelektualnej w powiązaniu z Blizzardem, którego zasoby gier wykorzystywał tylko za obopólną zgodą.

Serwery hostujące gry Blizzarda zostaną zamknięte w Chinach o północy 23 stycznia. Firma obiecała umożliwić graczom World of Warcraft zapisywanie ich postępów dzięki nowej usłudze. NetEase ostrzegł, że nie może zagwarantować bezpieczeństwa tej usługi, twierdząc, że może to stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa.

Zamiast opowiadać się po którejś ze stron sporu korporacyjnego, dla byłych graczy dominującym nastrojem wyrażanym w mediach społecznościowych było rozczarowanie.

„To naprawdę smutny dzień dla graczy World of Warcraft i fanów Blizzard Entertainment na całym świecie” – napisał jeden z internautów. „Nagłe zamknięcie jest wyraźnym przypomnieniem o nietrwałości, wypierającej miliony graczy”.




Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63d104f10b034f76b99be14342d8b5e5&url=https%3A%2F%2Ftech.hindustantimes.com%2Fgaming%2Fnews%2Fworld-of-warcraft-china-shutdown-cuts-off-millions-of-gamers-71674585240553.html&c=856388278911152040&mkt=fr-fr