Od kilku lat i rozszerzeń, mityczne najazdy były szczytem postępu w World of Warcraft. Podczas gdy najazdy w grze końcowej są z pewnością trudne i zabawne, jeśli dana osoba ma dużo czasu na zainwestowanie w grę, liczba osób, które są w stanie to osiągnąć, jest dość niska.
Więc jakie są problemy stojące za najazdami na WoW na najwyższym poziomie i jak możemy je rozwiązać?
Sprzęt wydaje się być istotnym czynnikiem
Łupy to jedna z największych rzeczy, które skłaniają graczy do grania w tę grę, a także jeden z głównych powodów, dla których ludzie narzekają, że mityczne najazdy są zbyt trudne dla większości graczy. Moim zdaniem ma to całkowicie sens, ponieważ nie powinno być powodu, aby najlepszy sprzęt był zamykany za gigantyczną ścianą trudności.
To, co właściwie rozpoczęło tę całą debatę na temat mitycznego postępu, sprzętu i projektu, który za tym stoi, to niedawna łatka, która znacznie osłabia Sepulcher of the First Ones. Niektórzy bossowie dostali drobne poprawki, takie jak osłabienie ich zdrowia o 25% (Rygelon), podczas gdy inni bossowie mają ogromne osłabienia, które pozwolą większej liczbie graczy na usunięcie ich pomocy.
Najlepszym przykładem osłabienia jest Lihuvim, który stracił 90% obrażeń w Kaskadzie Rezonansowej, co w zasadzie prawie usuwa całą mechanikę z walki. Innym dobrym przykładem jest Halondrus, potężny krab, który został już osłabiony podczas wyścigu do pierwszego świata, ponieważ został właśnie przewrócony. Tym razem otrzymał 75% osłabienia jednej ze swoich umiejętności i 65% innej.
To całkiem miłe, że raid został osłabiony i że gracze w końcu będą mogli zdobyć sprzęt z raidu mitycznego i używać go podczas M+, PvP lub gdziekolwiek indziej. Naszym zdaniem te osłabienia są tym, z czym nalot powinien był rozpocząć, i chociaż z pewnością ułatwiłoby to najazd najlepszym najeźdźcom na świecie, ułatwiłoby to oglądanie RTWF zamiast trwającego 2-3 tygodnie.
Cayna była niezłym punktem w zeszłym tygodniu. Mityczne najazdy mogą być miłym „punktem osiągnięć” dla elitarnych graczy, ale posiadanie najlepszego sprzętu w grze, który jest za nim zablokowany, stawia wielu graczy w złym miejscu pod względem przyjemności z gry.
Potencjalne rozwiązanie Mythic Raiding, które zadowoli wszystkie zaangażowane strony
Blizzard może podjąć trzy główne drogi, aby rozwiązać problem związany z zawartością gry końcowej. Albo niczego nie zmieniają, wracają do pomysłów używanych w przeszłości, albo kierują się ograniczaniem biegów.
Sposób WOTLK z cappingiem ilvl
Ci, którzy grali podczas Wrath of the Lich King, mogą pamiętać najazd o nazwie Trial of the Crusader. Tak, wiemy, jest to prawdopodobnie jeden z najgorzej zaprojektowanych najazdów w grze i wiele osób go nienawidzi. Miał jednak jedną mechanikę, która była absolutnie idealna dla tych, którzy chcieli udowodnić, że są lepsi od pozostałych.
Mam na myśli ograniczoną mechanikę przyciągania, a także osiągnięcie A Tribute to Dedicated Insanity. Aby zdobyć to szalenie trudne osiągnięcie, gracze musieliby ukończyć najazd bez śmierci jednego członka najazdu podczas najazdu, a także posiadać sprzęt, który jest poniżej określonego poziomu przedmiotu.
Ten przykład może być nieco zbyt ekstremalny, ale prawdopodobnie jest to najlepszy sposób na stworzenie zawartości końcowej dla najlepszych graczy. Ci, którzy chcą ukończyć mit dowolnym sprzętem, w końcu zrobią to, osłabiając najazd, zdobywając więcej sprzętu i wzmacniając swój sprzęt, podczas gdy ci, którzy chcą szukać prawdziwego wyzwania, zablokują się na pewnym poziomie przedmiotu i będą próbować.
Jest to rozwiązanie, które zasadniczo zatroszczy się zarówno o zwykłych, jak i hardkorowych graczy, ponieważ otworzy poczucie progresji dla obu, a także nagrodę. Oczywiście, aby urozmaicić sprawę, jeśli gracze osiągną ostatecznego bossa z poziomem przedmiotu X, mogą mieć ukrytą fazę lub być może dodatkowego bossa do walki, ale wykorzystanie zasobów i czasu do zaprojektowania czegoś takiego jest znacznie lepsze niż konieczność pomyśl o zaprojektowaniu całego poziomu rajdu dla 1000 osób.
Z drugiej strony, jeśli rajd wydaje się nieco zbyt trudny dla graczy posiadających X poziom przedmiotów, można to łatwo osłabić, zwiększając zakres poziomów przedmiotów o kilka poziomów (kilka elementów wyposażenia zamienianych i wymienianych).
Potencjalna droga FFIV do ograniczenia biegów i podobnych ograniczeń
Innym potencjalnym rozwiązaniem dla sprzętu i postępu, które zadowoliłoby społeczność, byłoby stworzenie Mythic wyłącznie z myślą o kosmetyce, a nie mocniejszym sprzęcie. Blokowanie sprzętu na heroicznym poziomie trudności było czymś, czego wiele osób wymagało od dłuższego czasu, ale gdyby tak się stało, Blizzard musiałby sprawić, że rajdy mityczne będą wymagały znacznie mniejszej grupy, ponieważ ludzie mogą nie chcieć się tym zawracać, jeśli nagrody są czysto kosmetyczne.
Blokowanie ekwipunku na heroicznym poziomie trudności nie zmieni wiele w wyglądzie Race to World First, ponieważ większość gildii i tak czyści zawartość za pomocą zmaksymalizowanego sprzętu na poziomie heroicznym.
Echo’s Scripe ostatnio naprawdę się w to wplątało:
Dziesięcioosobowy najazd?
Znalezienie 20 osób, które chcą teraz wykonać mityczny poziom trudności, może być dość trudne, więc zmniejszenie liczby osób do 10 byłoby prawdopodobnie najlepszą rzeczą do zrobienia w grze. Dużo łatwiej jest zebrać grupę 10 osób o doskonałej synergii, które chcą spróbować wyczyścić aktualną mityczną zawartość niż 20, ponieważ ktoś zawsze ma dość i przestaje raidować wraz ze zdobytym łupem.
Jednak dziesięcioosobowe grupy będą musiały być mocno zoptymalizowane klasowo pod kątem różnorodności klas i specyfikacji. Przy obecnym układzie gry 10-osobowy może nie być już opcją, zwłaszcza gdy do gry pojawi się kolejna rasa/klasa.
Czy Blizzard wysłucha opinii społeczności?
Biorąc pod uwagę to, co zrobili w przeszłości, prawdopodobnie zrobią to, ale jedyną kwestią jest to, że zrobią to, gdy będzie już za późno.
Bez względu na to, jaki poziom raidu lub problem z zawartością występuje w grze, Blizzard zawsze przychodził na ratunek w ostatniej chwili, zanim wszyscy opuścili grę, a robienie tego zbyt wiele razy może w pewnym momencie całkowicie osłabić społeczność.
Niedawno ogłoszono, że Dragonflight ukaże się pod koniec roku i chociaż wygląda na to, że wiele rzeczy w grze zmienia się na lepsze, możemy naprawdę mieć nadzieję, że ułatwią one dostęp do sprzętu jednocześnie wprowadzając ekskluzywną zawartość końcową gry dla 0,1%, która nie wymagałaby zbyt wielu zasobów od zespołu projektowego (miejmy nadzieję, że metoda blokowania poziomu TOC Pull/Item).
Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=79D450153DED48E7B3D0719DBE39B0CD&url=https%3A%2F%2Fwww.esports.net%2Fnews%2Fwow-mythic-raiding-how-to-solve-it%2F&c=8217304350921859392&mkt=fr-fr