World of Warcraft zostanie wyłączony w Chinach w przyszłym tygodniu • The Register


Gigant gier Blizzard wkrótce przestanie obsługiwać niektóre swoje gry w Chinach, pozostawiając graczy zajmujących się sprawami wieloosobowymi, takimi jak World of Warcraft, obawiającymi się o przyszłość postaci, w które zainwestowali wiele godzin swojego życia, często w towarzystwie przyjaciół, których nie „ t „zobaczyć” w innych „miejscach”.

Ta historia zaczyna się pod koniec 2022 roku, kiedy Blizzard ostrzegł, że jego umowa licencyjna z firmą o nazwie NetEase – która obsługuje swoje gry w Chinach – wygasa 23 stycznia 2023 roku. W tamtym czasie Blizzard stwierdził, że „nie osiągnął porozumienia”. odnowić umowy” z NetEase, ale zauważył, że prowadzą interesy od 2008 roku.

Wczoraj chińska operacja Blizzarda opublikowała oświadczenie informujące graczy, że nie była w stanie renegocjować umowy z NetEase i szuka alternatywnych partnerów. Wyjaśniono, że chińska firma nawet nie rozważała przedłużenia obecnych ustaleń.

W oświadczeniu Blizzarda znalazła się wiadomość, że stworzył on funkcję pozwalającą graczom na pobieranie plików rejestrujących ich postępy. Miejmy nadzieję, że pewnego dnia będą mogli wznowić grę, gdy (lub jeśli) będzie można znaleźć innego operatora popularnych gier online.

Branża gier nie wskazała, kto może przejąć rolę operatora gier w Chinach ani kiedy to nastąpi. Jeśli Microsoftowi uda się przejąć Activision, firmę macierzystą Blizzarda, oprogramowanie Lewiatan jest silnym kandydatem do tej roli. Perspektywy zawarcia transakcji w pośpiechu nie są jednak dobre ze względu na procesy sądowe i komplikacje regulacyjne.

NetEase odpowiedział Blizzardowi… erm… burzą obelg we własnym poście w mediach społecznościowych. W oświadczeniu przedstawionym w chińskich mediach oskarżono Blizzarda o negocjacje w złej wierze, jednostronne wdrażanie funkcji zapisywania postępów w sposób, który oznacza, że ​​NetEase nie może zagwarantować jej bezpieczeństwa ani funkcjonalności oraz działanie wbrew interesom graczy.

W poście NetEase zwrócono również uwagę, że negocjacje z Blizzardem nie były wygodne, podczas gdy amerykański gigant gier rozmawiał z innymi potencjalnymi partnerami. Tyrada zawiera określenia, które mogą stanowić prymitywną zniewagę seksualną związaną z angażowaniem wielu partnerów jednocześnie. Firma wykorzystała nawet LinkedIn do krytykowania działań Blizzarda przed międzynarodową publicznością.

Chiński koncern osłabł [PDF] koniec partnerstwa z Blizzardem w listopadzie 2022 r., kiedy powiedział akcjonariuszom, że gry, na które licencjonuje, przyniosły „niskie jednocyfrowe wartości procentowe całkowitych przychodów netto i dochodu netto NetEase w 2021 r. i pierwszych dziewięciu miesiącach 2022 r.”.

Poinformował inwestorów, że zakończenie licencji „nie będzie miało istotnego wpływu na wyniki finansowe NetEase”.

Uważa się, że Chiny są największym źródłem graczy World of Warcraft, z ponad trzema milionami zarejestrowanych graczy. Jeśli ich utrata nie spowoduje materialnego bólu finansowego NetEase, być może Blizzard miał znacznie korzystniejszy koniec umowy licencyjnej, a chińskiemu partnerowi lepiej nie robić wszystkiego, co konieczne, aby utrzymać wszystkich tych graczy online.

Umowa między Blizzardem a NetEase obejmuje World of Warcraft, Hearthstone, Warcraft III: Reforged, Overwatch, serię StarCraft, Diablo III i Heroes of the Storm. Obaj mają osobną umowę obejmującą Diablo Immortal, którą NetEase będzie nadal oferować w Państwie Środka.

Nic nie wskazuje na to, że Pekin, który niechętnie patrzy na gry, dał NetEase znać, że byłby najszczęśliwszy, gdyby przestał współpracować z Blizzardem. ®



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63c7a030d54d40af951604a1e0b5cb2a&url=https%3A%2F%2Fwww.theregister.com%2F2023%2F01%2F18%2Fblizzard_games_offline_china_netease%2F&c=8379062183567817672&mkt=fr-fr