World Of Warcraft wśród najlepszych gier, które znikają z sieci w Chinach – zmuszając miliony graczy do pożegnania się | Wiadomości naukowe i techniczne


World Of Warcraft, jedna z najbardziej przełomowych gier online w historii, zostanie dziś wyłączona w Chinach.

Miliony graczy będą zmuszone pożegnać się emocjonalnie ze swoimi fantastycznymi postaciami, ponieważ bardzo publiczny konflikt między deweloperem Blizzardem a wydawcą NetEase kończy 14-letnią umowę.

Warcraft, który po raz pierwszy został wydany w Ameryce Północnej w 2004 roku, otrzymał początkowo pozwolenie na uruchomienie w notorycznie restrykcyjnym chińskim hazard rynku w 2005 roku.

Od 2008 roku serwery Blizzarda do gry wieloosobowej są zarządzane Chiny przez NetEase, który obsługuje również niestandardowe wersje kilku innych popularnych zachodnich gier, takich jak Minecraft.

Blizzard – którego właścicielem jest Activision Blizzard, Gigant gier Microsoft próbuje kupić w rekordowej transakcji przejęcia o wartości 69 miliardów dolarów (56 miliardów funtów). – po raz pierwszy ogłosił, że jego umowa z NetEase wygaśnie w listopadzie ubiegłego roku.

Wpływa nie tylko na Warcraft, który ma około trzech milionów graczy w Chinach, ale także na inne hity Blizzarda, takie jak strzelanka dla wielu graczy Overwatchgrę karcianą Hearthstone oraz strategię science-fiction Starcraft.

Obraz:
Overwatch przechodzi również w tryb offline w Chinach. Zdjęcie: Activision Blizzard

Brzydki spór wychodzi na jaw

Prezes NetEase ds. globalnych inwestycji, Simon Zhu, powiedział, że spędził „10 000 godzin” grając w te gry w potępiającym oświadczeniu na temat rozpadu.

„Pewnego dnia, kiedy będzie można powiedzieć, co wydarzyło się za kulisami, programiści i gracze będą mieli zupełnie nowy poziom zrozumienia, ile szkód może wyrządzić palant” – napisał na LinkedIn.

NetEase odrzucił na początku tego miesiąca ofertę przedłużenia umowy o sześć miesięcy, opisując propozycję jako „komercyjnie nielogiczną” i oskarżając Blizzarda o „szukanie rozwodu, ale nadal pozostawanie w związku”.

Powołując się na osobę zbliżoną do Blizzarda, agencja informacyjna Reuters poinformowała, że ​​spór sprowadza się do tego, że NetEase chce zmian strukturalnych, które wpłynęłyby na kontrolę amerykańskiej firmy nad jej własnością intelektualną.

NetEase nalegał, aby „wszelkie wykorzystanie i licencjonowanie własności intelektualnej Blizzarda odbywało się zgodnie z warunkami umowy oraz za zgodą i zgodą Blizzarda” przez cały 14-letni okres umowy.

Firmy wcześniej odnowiły swoją pierwszą umowę z 2008 roku w 2019 roku.

Więcej wiadomości o grach:
Game over dla Google Stadia
Powstanie „pro” kontrolera

Wejście do kampusu Activision Blizzard Inc. w Irvine, Kalifornia, USA, 6 sierpnia 2019 r. REUTERS/Mike Blake
Obraz:
Activision Blizzard ma siedzibę w Kalifornii

Gracze zaproszeni do umieszczania postaci na lodzie

Przed zakończeniem umowy w poniedziałek Blizzard podjął niezwykły krok, umożliwiając swoim chińskim graczom Warcrafta pobranie ich postaci i postępów, co dla niektórych potrwa tysiące godzin.

Ich dane będą mogły zostać przesłane z powrotem do gry, jeśli Blizzard znajdzie nowego partnera dystrybucyjnego w Chinach, które pozostają jednym z najbardziej lukratywnych rynków na świecie pomimo ograniczeń nałożonych przez rząd.

Kliknij, aby zasubskrybować Backstage, gdziekolwiek znajdziesz swoje podcasty

Awans NetEase do pozycji drugiej co do wielkości firmy zajmującej się grami w Chinach był w dużej mierze napędzany przez jej partnerstwo z Blizzardem, ale jej własne tytuły stanowią obecnie ponad 60% jej przychodów.

Liderem branży w kraju jest Tencent, który – oprócz tworzenia własnych gier – jest właścicielem amerykańskiego giganta gier Riot, firmy stojącej za Liga Legend; i posiada udziały w głównych zachodnich deweloperach, takich jak twórca Fortnite Epic i twórcy Assassin’s Creed Ubisoft.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63ce4cb4a523483586981a739addcb3f&url=https%3A%2F%2Fnews.sky.com%2Fstory%2Fworld-of-warcraft-among-top-games-going-offline-in-china-forcing-millions-of-players-to-say-goodbye-12791311&c=9537406346164232034&mkt=fr-fr