World Of Warcraft, jedna z najbardziej przełomowych gier online w historii, zostanie dziś wyłączona w Chinach.
Miliony graczy będą zmuszone pożegnać się emocjonalnie ze swoimi fantastycznymi postaciami, ponieważ bardzo publiczny konflikt między deweloperem Blizzardem a wydawcą NetEase kończy 14-letnią umowę.
Warcraft, który po raz pierwszy został wydany w Ameryce Północnej w 2004 roku, otrzymał początkowo pozwolenie na uruchomienie w notorycznie restrykcyjnym chińskim hazard rynku w 2005 roku.
Od 2008 roku serwery Blizzarda do gry wieloosobowej są zarządzane Chiny przez NetEase, który obsługuje również niestandardowe wersje kilku innych popularnych zachodnich gier, takich jak Minecraft.
Blizzard – którego właścicielem jest Activision Blizzard, Gigant gier Microsoft próbuje kupić w rekordowej transakcji przejęcia o wartości 69 miliardów dolarów (56 miliardów funtów). – po raz pierwszy ogłosił, że jego umowa z NetEase wygaśnie w listopadzie ubiegłego roku.
Wpływa nie tylko na Warcraft, który ma około trzech milionów graczy w Chinach, ale także na inne hity Blizzarda, takie jak strzelanka dla wielu graczy Overwatchgrę karcianą Hearthstone oraz strategię science-fiction Starcraft.
Brzydki spór wychodzi na jaw
Prezes NetEase ds. globalnych inwestycji, Simon Zhu, powiedział, że spędził „10 000 godzin” grając w te gry w potępiającym oświadczeniu na temat rozpadu.
„Pewnego dnia, kiedy będzie można powiedzieć, co wydarzyło się za kulisami, programiści i gracze będą mieli zupełnie nowy poziom zrozumienia, ile szkód może wyrządzić palant” – napisał na LinkedIn.
NetEase odrzucił na początku tego miesiąca ofertę przedłużenia umowy o sześć miesięcy, opisując propozycję jako „komercyjnie nielogiczną” i oskarżając Blizzarda o „szukanie rozwodu, ale nadal pozostawanie w związku”.
Powołując się na osobę zbliżoną do Blizzarda, agencja informacyjna Reuters poinformowała, że spór sprowadza się do tego, że NetEase chce zmian strukturalnych, które wpłynęłyby na kontrolę amerykańskiej firmy nad jej własnością intelektualną.
NetEase nalegał, aby „wszelkie wykorzystanie i licencjonowanie własności intelektualnej Blizzarda odbywało się zgodnie z warunkami umowy oraz za zgodą i zgodą Blizzarda” przez cały 14-letni okres umowy.
Firmy wcześniej odnowiły swoją pierwszą umowę z 2008 roku w 2019 roku.
Więcej wiadomości o grach:
Game over dla Google Stadia
Powstanie „pro” kontrolera
Gracze zaproszeni do umieszczania postaci na lodzie
Przed zakończeniem umowy w poniedziałek Blizzard podjął niezwykły krok, umożliwiając swoim chińskim graczom Warcrafta pobranie ich postaci i postępów, co dla niektórych potrwa tysiące godzin.
Ich dane będą mogły zostać przesłane z powrotem do gry, jeśli Blizzard znajdzie nowego partnera dystrybucyjnego w Chinach, które pozostają jednym z najbardziej lukratywnych rynków na świecie pomimo ograniczeń nałożonych przez rząd.
Kliknij, aby zasubskrybować Backstage, gdziekolwiek znajdziesz swoje podcasty
Awans NetEase do pozycji drugiej co do wielkości firmy zajmującej się grami w Chinach był w dużej mierze napędzany przez jej partnerstwo z Blizzardem, ale jej własne tytuły stanowią obecnie ponad 60% jej przychodów.
Liderem branży w kraju jest Tencent, który – oprócz tworzenia własnych gier – jest właścicielem amerykańskiego giganta gier Riot, firmy stojącej za Liga Legend; i posiada udziały w głównych zachodnich deweloperach, takich jak twórca Fortnite Epic i twórcy Assassin’s Creed Ubisoft.
Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63ce4cb4a523483586981a739addcb3f&url=https%3A%2F%2Fnews.sky.com%2Fstory%2Fworld-of-warcraft-among-top-games-going-offline-in-china-forcing-millions-of-players-to-say-goodbye-12791311&c=9537406346164232034&mkt=fr-fr