World of Warcraft w Chinach: rozpoczynają się testy techniczne serwera krajowego

World of Warcraft ogłasza rozpoczęcie testu technicznego usuwania dla chińskiego serwera

Ogłoszenie o badaniu technicznym

11 czerwca World of Warcraft ogłosił na chińskiej platformie mediów społecznościowych Weibo, że w ramach przygotowań do uruchomienia serwera rozszerzeń Wrath of the Lich King rozpocznie się test techniczny polegający na usuwaniu. Zespół obiecał także graczom oficjalną premierę w Chinach pod koniec czerwca.

Dlaczego jest to ważne

6 czerwca minęło 500 dni od zamknięcia serwerów Blizzarda w Chinach i 57 dni od ogłoszenia przez NetEase Games umowy na ich powrót. Chińscy gracze z niecierpliwością śledzą najnowsze doniesienia na temat powrotu gier Blizzarda na rynek Chin kontynentalnych.

Szczegóły testu

Jak wynika z zapowiedzi, testy techniczne domowych serwerów World of Warcraft potrwają siedem dni, a ostateczne uruchomienie oficjalnych serwerów nadal wymaga czasu. Aby uczcić to wydarzenie, chiński zespół World of Warcraft przygotował dwie nagrody dla graczy biorących udział w teście: unikalnego pamiątkowego zwierzaka online oraz odznakę za osiągnięcie dostępną wyłącznie na chińskich serwerach.

Na Weibo niektórzy doświadczeni gracze kwestionowali potrzebę testowania popularnej gry, która ma ponad dziesięć lat, podczas gdy inni byli poruszeni widokiem interfejsu logowania do World of Warcraft. Ponadto wielu graczy nalega na szybki powrót innych popularnych gier Blizzarda, takich jak cyfrowa gra karciana Hearthstone i wieloosobowa strzelanka FPS Overwatch.

Zespół wyjaśnił, że presja na serwery w związku z ponownym uruchomieniem World of Warcraft może przewyższać presję związaną z premierami nowych gier. Wielu graczy woli wrócić na swoje oryginalne serwery, niż dołączać do nowych, w zależności od obciążenia serwerów. Zespół wyjaśnił, że ta preferencja graczy dotycząca serwerów może skutkować obciążeniem połączeń na niektórych serwerach znacznie przekraczającym normę, potencjalnie wyższym niż ciśnienie serwerów podczas pierwszego uruchomienia nowej gry.

Niezbędne badania

Według zespołów NetEase i Blizzard testowanie jest również konieczne w przypadku nowych technologii i zwiększania pojemności serwerów. „W ciągu ostatniego roku infrastruktura serwerowa przeszła kilka aktualizacji, a w przyszłości planowane jest wdrożenie nowych technologii. Te ulepszenia wymagają dodatkowych operacji debugowania w środowiskach o wysokim ciśnieniu, aby zapewnić płynne działanie w nowym środowisku” – dodano w ogłoszeniu.

Kontekst

10 kwietnia chińska firma NetEase i jej amerykański partner w zakresie gier Microsoft ogłosiły, że po zerwaniu z deweloperem kończącym prawie 15-letnią współpracę zamierzają sprowadzić popularne tytuły Blizzarda z powrotem do Chin. Obie firmy pracują obecnie nad wprowadzeniem do Chin gier online od Blizzard Entertainment, spółki zależnej Activision Blizzard, zakupionej przez Microsoft w zeszłym roku, do Chin, począwszy od tego lata.

Źródło: www.bing.com