Od dziś gracze World of Warcraft mogą w końcu doświadczyć zakończenia historii dzięki nowemu trybowi „Story” wprowadzonemu w rozszerzeniu The War Within. To nowe ustawienie trudności pozwala graczom wziąć udział w rajdzie na Pałac Nerub-ar w pojedynkę lub w małej grupie, dzięki czemu ostateczna walka w rajdzie będzie dostępna bez konieczności posiadania pełnego zespołu. Pomimo pewnych ograniczeń dotyczących nagród, inicjatywa ta stanowi punkt zwrotny w grze, oferując alternatywę dla tradycyjnych rajdów.
Nowy tryb odkrywania historii
Tryb „Story” umożliwia poszukiwaczom przygód wzięcie udziału w najeździe na Pałac Nerub-ar, ale pod pewnymi warunkami. Aby uzyskać do niego dostęp, gracze muszą najpierw ukończyć całą kampanię rozszerzenia, łącznie z zadaniami odblokowywanymi dopiero po osiągnięciu poziomu 80. Gdy te warunki zostaną spełnione, NPC w nowej stolicy Dornogal poprowadzi graczy aż do ostatniej konfrontacji.
W stronę równowagi dla graczy solo
Ta nowa funkcja oferuje zmniejszony poziom trudności w walce z finałowym bossem, oferując w ten sposób możliwość przeżycia dreszczyku emocji w walce bez presji pełnego rajdu. Chociaż boss nie porzuci zwykłego łupu z rajdu, gracze mogą spodziewać się waluty przeznaczonej na ulepszenie swojego wyposażenia, co jest mile widzianą funkcją dla tych, którzy chcą grać solo.
Obiecujący eksperyment
Zastępca reżysera gry Morgan Day opisał tryb fabularny jako eksperyment dla Blizzarda. Zespół programistów rozważa również rozszerzenie tej koncepcji na starsze lochy. Ta refleksja jest częścią pragnienia ewoluowania w kierunku bardziej włączających opcji, pozwalających graczom przeżyć kluczowe momenty w historii WoW bez konieczności polegania na całej grupie.
Zaleta Delves i dostępność
Wraz z wprowadzeniem w The War Within mini-lochów zwanych Delves, które można ukończyć także w pojedynkę, aby zdobyć konkurencyjne nagrody, Blizzard wydaje się poważnie zaangażować w rozwój funkcji dostępnych dla graczy solo. Tryb „Story” stanowi zatem idealne uzupełnienie tego nastawienia na rozgrywkę indywidualną, pozwalając graczom cieszyć się bogatym doświadczeniem narracyjnym.
Ogólnie rzecz biorąc, tryb „Story” to pierwszy krok w kierunku bardziej elastycznego i szczerze mówiąc niezbędnego podejścia dla graczy, którzy chcą odkrywać zawartość WoW-a we własnym tempie. Blizzard z niecierpliwością czeka na opinie społeczności, aby udoskonalić tę funkcję i potencjalnie rozważyć podobne adaptacje w przyszłości.
Odczyty: 1