World of Warcraft Classic staje się własną grą – czy Fortnite OG podąży jej śladem?

Wielki postęp w grach online

W pierwszy weekend listopada w świecie gier online nastąpił znaczący postęp. Na konwencji BlizzCon w Kalifornii firma Blizzard poświęciła dużo czasu World of Warcraft Classic, nostalgicznej wersji retro swojej gry przeznaczonej do gier wieloosobowych. W tym samym czasie serwery Fortnite zostały przeciążone w związku z premierą Fortnite OG, specjalnego sezonu przywracającego oryginalną mapę i rozgrywkę gry w 2018 roku.

Nagle w dumnie ulotnym świecie gier online, gdzie zmiany są zawsze dobrą rzeczą, powrót stał się poważnym problemem. To swego rodzaju paradoks: ponieważ gry online stale się rozwijają, wokół nich pojawia się poczucie niedoboru i intensywna nostalgia. Jeśli potrafisz ponownie uchwycić to uczucie, szczególnie w przypadku znużonej publiczności, oznacza to, że masz coś cennego.

Odrodzenie WoW Classic i jego nowy kierunek

Blizzard początkowo wydawał się niechętny do przyłączenia się do rosnącego ruchu w społeczności WoW, który chciał powrotu do stanu z lat 2004-2005. Spowodował awarię nieoficjalnych serwerów „waniliowych” i przez lata wahał się przed stworzeniem oficjalnej alternatywy.

Po niespodziewanym sukcesie gry Classic zawartej w standardowej subskrypcji WoW, Blizzard ujawnił ambitne plany na przyszłość WoW Classic. Dlatego firma chce przekształcić WoW Classic w swoją własną grę, wprowadzając wiele ciekawych nowych funkcji.

Rozwój WoW Classic i nadejście nowego sezonu

Najważniejszą wiadomością jest jednak Sezon Odkryć WoW Classic, który zasiewa tajemnice w dobrze poznanym świecie Azeroth. Ten Sezon Odkryć zawiera także nowe umiejętności dla graczy dzięki nowemu systemowi rzeźbienia run, który zapewnia klasom zupełnie nowe umiejętności, umożliwiając nawet zmianę archetypów.
Co więcej, gra jest podzielona na fazy poziomów, a każdy poziom oferuje graczom cele.

Konsekwencje dla gier online

Sposób, w jaki Blizzard poradził sobie z ewolucją WoW Classic, pokazuje, że nostalgiczne gry online mogą przynieść korzyści zarówno branży, jak i społeczności i mogą nadal ewoluować.

Ze swojej strony Epic Games nie planowało jeszcze przedłużenia Fortnite OG poza bieżący miesięczny sezon. Biorąc jednak pod uwagę ogromny napływ zainteresowania, Epic byłoby szaleńcem, gdyby nie rozważyło sposobów zatrzymania części nowych lub powracających graczy.

Źródło: www.polygon.com