World of Warcraft Classic: pierścień sprzedany za 13 000 $ w wirtualnych złotych monetach

Wirtualna waluta WoW Token ma ogromny wpływ na serwery World of Warcraft’s Wrath of the Lich King: Classic. Gracze mogą kupować czas gry za tę walutę, którą można również sprzedać za złoto w domu aukcyjnym. Niedawno rzadki przedmiot sprzedany za ponad 3 miliony sztuk złota na aukcji GDKP.

Jak działają GDKP

GDKP to aukcje odbywające się w ramach rajdu. Gracze licytują przedmioty zdobyte podczas walk z bossami, używając złota. Zyski są następnie dzielone równo między członków rajdu po zakończeniu licytacji. To sytuacja, w której wszyscy wygrywają. No teoretycznie, bo to zależy od stanu ekonomii gry.

Rzadki przedmiot sprzedawany za złoto

Film z reakcją Guzu, słynnego streamera, pokazuje, jak pierścionek o nazwie „Unscrupulous Aggression Band” jest sprzedawany za 3 miliony sztuk złota. Aby spojrzeć na to z perspektywy, jest to 15 razy więcej złota, niż gracz może unieść. Dla porównania, zaklęcie „Naucz się latania w zimnej pogodzie”, które miało być sposobem na pozbycie się złota z gospodarki, gdy wydano Wrath of the Lich King, kosztowało 1000 sztuk złota. Teraz to niewiele znaczy dla zamożnych graczy Azeroth.

Niewyobrażalny koszt

Aby zarobić 3 miliony złota, trzeba by spędzić niezliczone godziny na farmie lub mieć zaawansowaną wiedzę na temat wirtualnej ekonomii. Lub możesz po prostu wydać 13 000 $ (około 10 000 $) w Tokenach WoW. Albo ktoś znalazł sposób na sklonowanie siebie – mamy przed sobą cud kapitalizmu – albo jest gracz z dużą ilością pieniędzy. Chętnie postawiłbym na drugą opcję.

Tokeny WoW: między przewagą a inflacją

Tokeny WoW mają być bezpieczną alternatywą dla witryn sprzedających złoto, oferując oficjalną metodę wymiany prawdziwych pieniędzy na wirtualną walutę. To znacznie zmniejsza siłę przetargową tych nielegalnych stron, ale prowadzi również do wzrostu inflacji. Tokeny WoW są obecne w głównej grze od jakiegoś czasu, ale ich integracja z serwerami Classic w maju ubiegłego roku była trudna do zaakceptowania dla wielu nostalgicznych graczy.

Ekonomiczne konsekwencje tego rozwoju

Teraz zaczynamy dostrzegać ekonomiczne konsekwencje tego szalonego wyścigu między farmerami złota a Blizzardem. Bogaty gracz z dużą ilością złota może wydawać się anegdotą, ale należy również wziąć pod uwagę, że 24 innych graczy, po ukończeniu tego rajdu, jest teraz bogatszych o 120 000 sztuk złota. To tak, jakby wrzucić ogromny kamyk do małego stawu, tworząc fale, które mogą szybko zmienić się w prawdziwe fale pływowe.

Jestem pewien, że zespoły zajmujące się farmą złota są bardziej zaawansowane niż wcześniej. Jednak tokeny WoW zepsuły również doświadczenie nostalgicznym graczom. Ta inflacja jest bolesnym przypomnieniem, że gracze nigdy nie mogą wrócić do starych dobrych czasów, nawet w World of Warcraft Classic, który został stworzony, aby zapewnić im to doświadczenie.

Źródło: www.bing.com