World of Warcraft (WoW) po 20 latach sukcesów nadal zachwyca miliony graczy na całym świecie. Niedawny wywiad z Robem Pardo, byłym wiceprezesem ds. projektowania w firmie Blizzard, ujawnia kilka fascynujących anegdot na temat rozwoju kultowej gry MMORPG, w tym konieczności tworzenia dziesięć razy większej liczby zadań niż planowano w fazach testowania. W tym artykule omówiono problemy, które ukształtowały doświadczenia z gier, jakie znamy dzisiaj.
Początkowe wyzwania rozwojowe
Na początku swojego rozwoju World of Warcraft stanął przed nieoczekiwanym wyzwaniem: brakiem wystarczającej liczby zadań, które zadowoliłyby testerów. Według Roba Pardo opinie graczy uzyskane podczas wczesnych testów doprowadziły do alarmującego odkrycia: kiedy graczom skończyły się zadania, zaczęli postrzegać grę jako „uszkodzoną”. Ta sytuacja zmusiła zespół do szybkiego działania.
Aby załatać tę lukę, Blizzard musiał wyprodukować wiele dodatkowej zawartości. Pardo wspomina o utworzeniu „dziesięciokrotności liczby zadań”, które początkowo planowano, a których kulminacją było imponujące 38 000 zadań, które są teraz dostępne dla graczy. To wyszukiwanie treści ilustruje zaangażowanie Blizzarda w spełnianie oczekiwań swojej społeczności, jednocześnie tworząc bogaty i wciągający świat.
Konkurencja z EverQuest
Powstania World of Warcraft nie można oddzielić od zaciętej konkurencji ze strony EverQuest, kolejnej gry MMORPG, która wówczas dominowała na rynku. Pardo, były gracz EverQuest, wiedział, że aby przyciągnąć graczy, WoW musi być „bardziej przystępny i łatwiejszy do nauki”. Zespół polegał na przekazach ustnych od głównych gildii EverQuest, aby wzbudzić zainteresowanie swoją nową grą.
Tworząc rozgrywkę, która mogła przyciągnąć zarówno weteranów EverQuest, jak i nowych graczy, Blizzardowi udało się zbudować silną i lojalną społeczność, przyczyniając się do długowieczności gry.
Ikona gry wideo
Dziś, po dwóch dekadach, World of Warcraft jest bez wątpienia królem gatunku MMORPG i ugruntował swoją pozycję jednej z najbardziej kultowych gier wideo wszechczasów. Sukces ten jest tym bardziej niezwykły, gdy weźmiemy pod uwagę, że początkowe cele finansowe Blizzarda ograniczały się do generowania miliona dolarów miesięcznie.
Dzięki stale aktywnej bazie graczy i stale rozwijającemu się wszechświatowi WoW nadal jest nie tylko grą, ale także zjawiskiem kulturowym. Czy to poprzez legendarne zadania, wydarzenia społecznościowe, czy regularne aktualizacje, Blizzard stara się utrzymać kontakt z graczami.
World of Warcraft przeszedł do historii gier, a biorąc pod uwagę najnowsze osiągnięcia i pełną pasji społeczność, wygląda na to, że nadal ma wiele do zaoferowania na nadchodzące lata. Dla tych, którzy chcą odkrywać dalej, odkryj nasz wybór najlepszych aktualnych gier MMORPG.
Odczyty: 0