Świat gier stale się rozwija, co obejmuje także sposób, w jaki programiści tworzą dla graczy tajemnice i niespodzianki. Związek między eksploracją danych a grami wideo, zwłaszcza takimi jak World of Warcraft, stwarza interesujące wyzwania dla twórców treści. W tym artykule zbadano dynamiczną zależność między tworzeniem gier a entuzjazmem graczy w odkrywaniu wszystkiego, co kryje się za linijkami kodu.
Sezon odkryć World of Warcraft
W zeszłym roku Blizzard uruchomił nowe wydarzenie w World of Warcraft: Klasyczny zatytułowany Sezon odkryć. Ten tryb gry pozwolił graczom poznać retro wersję gry MMORPG z 2004 roku, z innowacyjnymi akcentami. Gracze mieli okazję zbierać runy którzy przekształcili swoje postacie w nieoczekiwane odmiany, takie jak uzdrawiający magowie Lub zbiorniki szamańskie.
Nowe zadania i sekrety zostały rozproszone po całym świecie, a niektóre lochy zostały przekształcone w większe, trudniejsze rajdy, z nowymi bossami i wyzwaniami. łupy odświeżony. Odkrycie tych tajemnic utrudniał jednak m.in eksploracja danychco pozwoliło ciekawskim graczom odkryć wszystkie nowe runy, bossów, zaklęcia i przedmioty, zanim jeszcze postawili stopę w Azeroth.
Datamining i jego implikacje
Chociaż nie wszystkie elementy zostały od razu ujawnione, eksploracja danych umożliwia graczom przeglądanie różnych danych w grze, chociaż nie jest to dostępne w kontekście. W ramach Sezon odkryćgracze mogli zobaczyć nazwy i zastosowania run, ale nadal musieli je odnaleźć w grze, co często wiązało się z rozwiązywaniem zagadek lub eksploracją mniej uczęszczanych obszarów.
Ta sytuacja skłoniła niektórych graczy do wyrażenia ironii, twierdząc, że eksploracja danych zagroziła duchowi odkryć. Renomowane strony, takie jak Wow! w odpowiedzi na opinie społeczności zdecydowały się nawet ograniczyć publikację informacji opartych na danych. Na ten problem zareagowali także sami deweloperzy.
Strategie ukrywania tajemnic
W dzisiejszych czasach programiści często projektują niespodzianki w oczekiwaniu, że komuś gdzieś uda się je wydobyć. Jeremy Feasel, zastępca dyrektora gry ds Świat Warcraftaopowiada o swoich przeżyciach, dodając kryształki smaku do gry, zwłaszcza z postacią Dormuskolekcjoner wielbłądów, który nagradza graczy za odkrywanie ukrytych przedmiotów na całym świecie.
Programiści muszą teraz wdrożyć kreatywne strategie, takie jak ukrywanie przedmiotów na stronach podręcznika gry, które eksploratorzy danych mogą przeglądać, ale które mimo to muszą rozwiązać, aby osiągnąć postęp w grze. Doprowadziło to do powstania tajnych społeczności badawczych, w których gracze współpracują przy rozwiązywaniu zagadek i odkrywaniu sekretów.
Przykłady i doświadczenia rozwojowe
Wielu graczy, jak np tunika I Studnia dla zwierzątstaraj się zapewnić wrażenia z gry bez eksploracji danych. Integrując elementy szyfrujące w swoich grach, programiści chcą zachęcić do ręcznego odkrywania. Na przykład w Studnia dla zwierzątprojektant oferuje łamigłówki zaprojektowane specjalnie, aby rzucić wyzwanie graczom i dać im poczucie spełnienia poprzez eksplorację.
Projektanci gier, tacy jak Jeff Hamilton z Riot Games, również podkreślają znaczenie znalezienia równowagi między oczekiwaniem graczy na wycieki informacji a potrzebą zachowania tajemnicy i niespodzianek. Projektowanie gier często wymaga kompromisów między graczami, którzy chcą wiedzieć wszystko, a tymi, którzy wolą eksplorację.
Wniosek
W stale zmieniającym się środowisku gier wyzwanie związane z eksploracją danych w dalszym ciągu popycha programistów do wprowadzania innowacji. Sposób, w jaki decydują się na ukrywanie treści i tajemnic, staje się coraz bardziej wyrafinowany, aby sprostać oczekiwaniom ich społeczności. Przyszłość gier może zależeć od tego, czy twórcom uda się zamienić te wyzwania w możliwości, dzięki którym rozgrywka stanie się jeszcze bardziej wciągająca.
Odczyty: 1