Postępy w sztucznej inteligencji i uczeniu maszynowym zdominowały dyskusje na temat gier wideo przez cały rok 2023. Wygląda na to, że nawet Blizzard wykorzystuje tę technologię do aktualizacji niektórych żmudnych zadań podczas projektowania gier.Kolejny dodatek do World of Warcraft. Główna projektantka WoW Maria Hamilton i główna artystka świata Kristy Moret ujawniły podczas grupowego wywiadu dla mediów na BlizzConie 4 listopada, że Blizzard wykorzystuje sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe w swoich projektach i rozszerzeniach. Wyjaśnili także, że zastosowanie tej technologii nie wpływa na ludzką pracę ani kreatywność. „To nowa rzecz, ale wykorzystujemy sztuczną inteligencję w sposób etyczny i w sposób, który nie zastępuje twórczej pracy, którą ludzie uwielbiają” – wyjaśnili projektanci. Jednym z zastosowań uczenia maszynowego jest dostosowywanie kosmetycznych hełmów do wszystkich ras postaci. „To był ogromny i bardzo żmudny projekt dla indywidualnego artysty postaci. To nie jest super zabawa, prawda? » Blizzard nie wykorzystuje sztucznej inteligencji do generowania stref. Główną ideą jest tutaj wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w „etyczny” sposób, a nie szybkie masowe tworzenie treści. Blizzard po prostu chce zmniejszyć wpływ żmudnych zadań, które w rzeczywistości wymagają niewielkiej lub żadnej kreatywności, więc rzeczy takie jak pełne strefy w WoW pozostają nietknięte przez sztuczną inteligencję. Dodatkowo artyści, którym powierzono takie zadania, mogliby swobodnie pracować nad pilniejszymi i kreatywnymi projektami, zamiast po prostu przesuwać kilka kości, aby dopasować hełmy. „Ogólnie rzecz biorąc, staramy się unikać tworzenia sztuki w ten sposób lub czymś w tym rodzaju” – zapewnili projektanci. Temat sztucznej inteligencji w grach wideo pozostaje kontrowersyjny w społeczności. Niedawno wywołała dyskusję po ogłoszeniu, że Embark Studios, zespół odpowiedzialny za nową grę FPS THE FINALS, wykorzystał tę technologię do wygenerowania kwestii głosowych dla swoich komentatorów, jednych z jedynych postaci w grze, które posiadają głos. Większe firmy, takie jak Ubisoft, również testowanie ograniczeń tej technologii, posuwając się nawet do wdrożenia narzędzi sztucznej inteligencji, które pomogą w pisaniu narracji. Wykorzystanie sztucznej inteligencji to jeden z głównych powodów, dla których SAG-AFTRA, amerykański związek zawodowy reprezentujący ponad 100 000 pracowników mediów, planuje strajk przeciwko głównym graczom z branży. Wygląda na to, że Blizzard pozostaje ostrożny w korzystaniu z tych narzędzi i planuje pozostać w etycznych granicach sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego.
Źródło: www.bing.com