Twórcy World of Warcraft podkreślają znaczenie różnorodności, reprezentacji w Dragonflight i nie tylko


Z blisko 30-letnią historią, Świat Warcrafta wszechświat jest pełen stworzeń o różnych kształtach i rozmiarach. Bohaterowie fantasy, tacy jak elfy i krasnoludy, walczą u boku kosmitów i ludu pand, by ocalić świat. Rozszerzenie Dragonflight wprowadza rasę dracthyrów i skupia się na wielkich smokach, które je stworzyły. Za ekranem ludzie bawiący się i tworzący Świat Warcrafta to ludzie, którzy wszyscy pochodzą z różnych środowisk, narodowości, wyznań i tożsamości.

GRACZOWY WIDEO DNIA

Game Rant rozmawiał z reżyserem narracji Steve’em Daunserem i główną projektantką zadań, Marią Hamilton, o znaczeniu różnorodności i reprezentacji w grze Świat Warcrafta. Potwierdzając World of Warcraft zaangażowanie w zwiększanie różnorodności, starają się uczynić Azeroth miejscem, w którym każdy może czuć się reprezentowany.

ZWIĄZANE Z: Deweloperzy World of Warcraft rozmawiają o równowadze i różnorodności narracji w Dragonflight


Historia różnorodności w World of Warcraft

Świat Warcrafta istnieje od blisko 20 lat, ale Warcraft wszechświat rozpoczął się w 1994 roku wraz z wydaniem Warcraft: Orkowie i ludzie. Chociaż zapoczątkował franczyzę, która ostatecznie na nowo zdefiniowała gatunek MMO, rozpoczął życie w zupełnie innej epoce. Społeczeństwo ma jeszcze długą drogę do przebycia, zanim będzie całkowicie inkluzywne, ale współczesna kultura poczyniła wiele kroków w kierunku równości między ludźmi wszystkich ras, kultur, religii, tożsamości płciowych i seksualności od połowy lat 90.

Choć daleki od doskonałości, Świat Warcrafta w ostatnich latach zrobiła wiele, aby być bardziej inkluzywnym. Shadowlands rozszerzyło dostosowywanie postaci, aby obejmowało lepsze opcje inne niż białe, a nawet wykorzystało te opcje, aby postacie zakodowane na czarno, takie jak Natalie Seline z Legionu, wyglądały bardziej autentycznie. Świat Warcrafta dodał także swoje pierwsze transpłciowe postacie z brązowym smokiem Chromie i kyrianem Pelagosem, jednocześnie potwierdzając, że mistrz szpiegów Stormwind, Matthias Shaw, jest gejem.

„Jest to coś, do czego dążymy, aby rozwijać się w miarę upływu czasu” — powiedział Danuser. Proces obracania Warcraft w bardziej integracyjne miejsce może nie nastąpić z dnia na dzień – zwłaszcza w przypadku gry wystarczająco dorosłej, aby głosować, ale jest zdeterminowany, aby tak się stało. „Kiedy masz do czynienia z grą, która istnieje od dłuższego czasu i ma starszy silnik, istnieje kilka zakulisowych rzeczy, które należy zaktualizować, aby w pełni obsługiwać te funkcje” – powiedział. “[But] są rzeczy, nad którymi pracujemy”.

„Warcraft jest zakorzeniony w fabułach, które mają te ukochane postacie od kilku dekad, jak myślisz o Jainie Proudmoores i Utherach tego świata. To były zupełnie inne czasy i staramy się, aby gra była bardziej współczesna i odzwierciedlała odbiorców, którzy w nią grają, w znacznie bardziej namacalny sposób”.

Wielu graczy krytykowało Świat Warcrafta za ukrywanie tej reprezentacji w historiach pobocznych, zadaniach opcjonalnych i innych miejscach, których nie można przegapić, ale Danuser wskazuje, że zespół programistów chce to zmienić. Wygląda jednak na to, że nie podał żadnych szczegółów Świat Warcrafta będzie dążyć do tego, aby różnorodność stała się frontem i centrum Azeroth.

Reprezentacja w Dragonflight i poza nią

wow df maruuk centaur sansok khan wołowina wellington eraleshk

Chociaż rozszerzenie Dragonflight jest już prawie dostępne, gracze eksplorują Smocze Wyspy w wersji beta od kilku miesięcy. Jedną z rzeczy, która uderza wielu, jest to, jak żywy wygląda świat. Wiele lokalnych kultur jest nie tylko dynamicznych i trójwymiarowych, ale także zamieszkiwanych przez zróżnicowaną obsadę.

Sansok Khan, wybitny przywódca Maruuk Centaur przedstawiony w Dragonflight, jest głuchy i mówi przez tłumacza. W kilku misjach na Smoczych Wyspach pojawiają się postacie gejów i lesbijek z kilku frakcji – w tym mężowie smoczych żab, Beef i Wellington. Ekspedycja Dragonscale jest również wypełniona zróżnicowaną obsadą postaci, takich jak Eraleshk, dracthyr, który porusza się na wózku inwalidzkim po tym, jak doznał kontuzji na Zakazanym Reach. Dodatkowo gracze mogą wybierać między ponumerowanymi typami budowy ciała, zamiast wybierać płeć.

ZWIĄZANE Z: World of Warcraft udostępnia oficjalną zapowiedź Dracthyr Evoker

„Będziemy nadal mieć postacie, które reprezentują wszystkie rodzaje ludzi na świecie i zobaczymy, jak będą odgrywać bardziej znaczące role w miarę rozwoju historii” – powiedział Danuser. Świat Warcrafta ma możliwości i narzędzia, aby dodać więcej różnorodności do swojego świata. „Rozwinięcie tych historii zajmuje trochę czasu, ale… Z perspektywy fabuły jest to coś, co w pełni obejmujemy”. Według Danusera wzrost reprezentacji w Świat Warcrafta dopiero się zaczyna.

„Jesteśmy naprawdę podekscytowani niektórymi z tych postaci, które zaplanowaliśmy na przyszłość, oraz ich wątkami fabularnymi. [Existing fan-favorites] będzie miał jeszcze większą obsadę postaci, z którymi będą mogli przeżywać przygody i poznawać, reprezentujących wszystkie rodzaje perspektyw na świecie. Miejmy nadzieję, że ludzie również zobaczą siebie w tych postaciach. To jest coś, co jest bardzo ważne dla naszego zespołu.”

W najnowszej historii zdarzały się czkawki, takie jak niepokojące stereotypy używane w niedawnej historii Odkrywanie Azeroth: Kalimdor księga wiedzy. Niemniej jednak Danuser wydaje się nieugięty, że Świat Warcrafta zespół dąży do poprawy. Jeśli utrzyma pozytywny trend obserwowany w Dragonflight, może sprawić, że Azeroth stanie się miejscem, w którym każdy poczuje się widziany.

Różnorodność i reprezentacja w Warcraft i poza nim

Benchmark bramki różnorodności ABK 2021

Jedno z największych narzędzi Świat Warcrafta zwykło sprawiać wrażenie autentycznych, buduje bardziej zróżnicowany zespół programistów. „Naprawdę chcemy, aby te miejsca sprawiały wrażenie miejsc, w których jest wielu różnych ludzi z różnymi perspektywami” — powiedział Hamilton, mówiąc o procesie tworzenia stref Dragonflight. „Opieramy się na różnorodności naszej załogi, naszej grupy, naszych projektantów zadań i naszych projektantów narracji, aby opowiedzieć te historie”.

Odkąd w 2021 roku zaczęły się problemy prawne związane z zarzutami o molestowanie seksualne i dyskryminację, Blizzard otwarcie zobowiązał się do zatrudniania w swoich zespołach bardziej zróżnicowanych programistów. Blizzard zatrudnił w kwietniu nowego Chief Diversity, Equity and Inclusion Officer i co roku udostępnia publicznie swoje dane DE&A. Niektóre z jego decyzji, takie jak usunięcie nadmiernie seksualnych flirtów z Świat Warcrafta, spotkały się z aprobatą. Inne, takie jak głuche Narzędzie Różnorodności, spotkały się z ostrą krytyką. Chociaż Blizzard ma jeszcze długą drogę do przebycia, Hamilton powiedział, że sekretem jest zróżnicowany zespół World of Warcraft powodzenie.

Dragonflight ma więcej zadań pobocznych i pomniejszych treści – zwanych „lokalnymi historiami” przez World of Warcraft zespół poszukiwawczy – niż zwykle. „W ten sposób można poczuć się jak w miejscu, które jest prawdziwe” — powiedział Hamilton. „Mamy zróżnicowaną grupę projektantów zadań i prosimy ich o przedstawianie pomysłów… Ponieważ wszyscy pochodzą z różnych miejsc i mają różne zainteresowania, doświadczenie i wiedzę, mamy wiele interesujących wątków, które się połączyły”. Pod wieloma względami, mając za sobą zróżnicowany zespół Świat Warcrafta pozwala czynić świat bardziej wiarygodnym, nadającym się do sprzedaży i odnoszącym sukcesy.

„Kiedy masz wielu ludzi, którzy przedstawiają pomysły, które są tak drogie ich sercu, masz te bardzo prawdziwe chwile… Zróżnicowana grupa ludzi przedstawiających pomysły, które są drogie ich sercu, zróżnicowana społeczność; wydaje się, że tym razem wyszło całkiem nieźle”.

Zrobienie Świat Warcrafta bardziej zróżnicowana i integracyjna jest sekretem jej ciągłego sukcesu i wydaje się, że Danuser i Hamilton o tym wiedzą. Ich zaangażowanie w stworzenie Azeroth dla każdego gracza może tylko pomóc Świat Warcrafta rosnąć. Jako gracze wszelkiego rodzaju przemierzający Smocze Wyspy i nie tylko, miejmy nadzieję, że odnajdą świat, który jest bardziej akceptujący, otwarty i gościnny niż kiedykolwiek.

Świat Warcrafta jest już dostępny na PC. Dragonflight zadebiutuje 28 listopada.

WIĘCEJ: Microsoft może ożywić oryginalną markę Warcraft dzięki Relic Entertainment Age of Empires



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=637abfa45240476781757d855bda082c&url=https%3A%2F%2Fgamerant.com%2Fworld-of-warcraft-dragonflight-interview-steve-danuser-maria-hamilton-diversity-representation%2F&c=4416782764193662378&mkt=fr-fr