Uzwiązkowienie programistów Blizzarda pracujących nad World of Warcraft
Zwycięstwo pracowników branży gier wideo
Twórcy Blizzarda pracujący nad World of Warcraft podjęli niedawno historyczną decyzję: połączyć siły. Wynikiem tego głosowania jest włączenie do związku około 500 nowych członków, zwiększając całkowitą liczbę uzwiązkowionych twórców gier w dziale gier Microsoftu do 1750.
Krok w kierunku poprawy warunków pracy
Inicjatywa ta, pozytywnie przyjęta przez Kathryn Friesen, projektantkę World of Warcraft i członkinię komitetu organizacyjnego związku, ma na celu podniesienie standardów całej branży gier wideo. W niedawnym oświadczeniu dla Bloomberga wyraziła swój entuzjazm w związku z pomysłem możliwości przyczynienia się do organizowania się i solidarności wśród pracowników sektora.
Ekspansja związków zawodowych w Microsoft
Pomimo braku oficjalnego komunikatu Microsoftu w sprawie uzwiązkowienia, amerykański gigant nie ingerował w ten proces. W 2022 roku, podczas negocjacji w sprawie przejęcia Activision-Blizzard, Microsoft osiągnął porozumienie z Communications Workers of America (CWA), aby ułatwić niektórym pracownikom tworzenie związków zawodowych, ogłaszając jednocześnie swoje wsparcie dla wysiłków organizacyjnych innych związków w ramach Amerykańskiej Federacji Pracy i Kongres Organizacji Przemysłowych (ALF-CIO).
Niedawne przyłączenie się do związku 240 pracowników Bethesda Game Studios (również należącego do Microsoftu) podkreśla znaczenie rosnącego trendu tworzenia związków zawodowych w branży gier wideo.
Rozwój związków zawodowych w firmie Microsoft stanowi dla pracowników szansę na uzyskanie większego bezpieczeństwa pracy i wynegocjowanie niższych wynagrodzeń.
Źródło: www.bing.com