Twórca WoW odchodzi z Blizzarda po odmowie obniżenia oceny pracowników


Brian Birmingham, który wcześniej pełnił funkcję głównego dyrektora technicznego w World of Warcraft Classic, opuścił Activision Blizzard w proteście przeciwko polityce oceny pracowników twórcy Overwatch 2, Diablo 4 i Call of Duty. Rzekomy system rankingowy wdrożony w Activision Blizzard w 2021 roku podobno wymaga, aby co najmniej 5% pracowników zostało sklasyfikowanych jako osoby o niskich wynikach, co może wpłynąć na ich udział w zyskach na koniec roku i możliwości pracy w niektórych zespołach programistycznych. Jako jedna z osób odpowiedzialnych za uzupełnianie recenzji, Birmingham opuściło Activision Blizzard po odmowie obniżenia statusu pracowników w celu wypełnienia limitu 5%.

System rankingowy Activision Blizzard rzekomo kategoryzuje pracowników jako „odnoszących sukcesy” i „rozwijających się”, a firma stara się stworzyć krzywą dzwonową o różnych ocenach. W wewnętrznym e-mailu Brian Birmingham, pracownik Blizzarda odpowiedzialny za przeprowadzanie ocen wydajności, mówi, że polityka zamiast zachęcać pracowników o niższych stanowiskach, prowadzi do „sabotażu pracy innych”.

„Kiedy szefowie zespołów zapytali, dlaczego musimy to zrobić, dyrektorzy World of Warcraft wyjaśnili, że chociaż się z tym nie zgadzają, kierownictwo wykonawcze podaje powody, dla których ważne jest, aby wycisnąć najsłabszych wykonawców, aby upewnić się, że wszyscy będą kontynuować rosnąć”, pisze Birmingham w e-mailu otrzymanym przez Bloomberg. „Tego rodzaju polityka zachęca do rywalizacji między pracownikami, sabotowania pracy innych osób, pragnienia, aby ludzie znajdowali zespoły o niskich wynikach, w których mogliby być najlepszymi pracownikami, a ostatecznie osłabia zaufanie i niszczy kreatywność”.

Po ich odejściu Birmingham twierdzi, że zgodnie z ich wiedzą polityka rankingu stosów jest inicjowana przez Activision Blizzard King, zwaną również ABK – szerszą korporację, która jest właścicielem i operatorem Activision Publishing, Blizzard Entertainment i firmy zajmującej się rozwojem urządzeń mobilnych King. Birmngham mówi, że według ich zrozumienia polityka nie pochodzi pierwotnie od Blizzarda i została wdrożona od momentu przejęcia firmy.

„Powiedziano mi, że polityka wymuszonego rankingu stosów jest dyrektywą pochodzącą z wyższego poziomu ABK [Blizzard president] Mike Ybarra”, Birmingham pisze. „Nie wiem na pewno, ale podejrzewam, że to prawda. Wszyscy w Blizzardzie, z którymi rozmawiałem na ten temat, w tym moi bezpośredni przełożeni, wyrazili rozczarowanie tą polityką”.

Birmimgham mówi, że pracownicy Blizzarda „dość mocno się wycofali”, kiedy podobno w 2021 r.

„Uświadomienie sobie, że mimo naszych sprzeciwów i surowo sformułowanych listów nadal istnieje minimalna kwota na „rozwój”, prowadzi mnie do przekonania, że ​​działałem pod wpływem iluzji” — mówi Birmingham. „Mam nadzieję, że pozytywna kultura Blizzarda może przezwyciężyć truciznę ABK, ale jeszcze się to nie udaje”.

„Jeśli ta polityka może zostać odwrócona, być może mój Blizzard nadal może zostać uratowany, a jeśli tak, chciałbym kontynuować tam pracę” – mówi Birmingham. „Jeśli tej polityki nie można cofnąć, oznacza to, że firma Blizzard Entertainment, w której chcę pracować, już nie istnieje i będę musiał znaleźć inne miejsce pracy”.

PCGamesN skontaktowało się z Activision Blizzard w celu uzyskania komentarza. W oświadczeniu dla Bloomberga firma mówi, że jej polityka oceny pracowników ma na celu „doskonałość w wydajności”. Zasady mają również na celu „zapewnienie, że pracownicy, którzy nie spełniają oczekiwań dotyczących wydajności, otrzymają bardziej uczciwą informację zwrotną, zróżnicowane wynagrodzenie i plan, jak najlepiej poprawić własne wyniki”.

Rzecznik Activision Blizzard mówi również, że oceny pracowników są przeprowadzane przez wielu menedżerów i że „czasami oceny zmieniają się w górę lub w dół” na podstawie dyskusji między zaangażowanymi osobami.

W innych wiadomościach Activision Blizzard, Netease, firma wydawnicza, która wcześniej nadzorowała dystrybucję gier takich jak World of Warcraft i Overwatch 2 w Chinach, zaprotestowała przeciwko proponowanemu przedłużeniu umowy wydawniczej poprzez rozbicie pomnika World of Warcraft. Tymczasem menedżerowie w Proletariat, studiu należącym do Activision Blizzard, które współtworzy World of Warcraft, odmówili dobrowolnego uznania nowego związku pracowniczego.





Źródło : https://www.pcgamesn.com/world-of-warcraft/dev-leaves-activision-blizzard-employee-reviews