Saga Diablo nadal fascynuje graczy, ale niedawne refleksje jednego z jego twórców, Davida Brevika, wprowadza interesujące światło na ewolucję gry w wywiadzie dla Dublo, Brevik podzielił swój punkt widzenia na temat mechanizmów serwisowych na żywo w obecnych grach. Na tych systemach.
Dziedziczenie Diablo 2: A ponadczasowa przyjemność
David Brevik, współzałożyciel Blizzard North i współtwórca Diablo, wyraził, że fenomenalna popularność Diablo 2 pod koniec lat 90. nie wynikała z zamiaru zaprojektowania gry jako usługi, jak widzimy dzisiaj. Dla niego sukces Diablo 2 leży w wewnętrznej jakości samej gry. Gracze niekoniecznie przywiązali się do poziomu poziomu online lub konkurencyjności, ale raczej pogrążyli się w bogactwie rozgrywki, traktując ją jako prawdziwą „grę stylu życia”.
Słynne „drabiny” Diablo 2, które oferowały konkurencyjne ramy poprzez resetowanie rankingów, były tylko jednym aspektem wśród wielu wrażeń z gry.
Porównanie z nowoczesnymi usługami
Brevik wspomina także o znacznym rozróżnieniu między starym podejściem Diablo a nowoczesnymi funkcjami typu „na żywo”. Podczas gdy gry takie jak Diablo 2 wprowadziły mechanizmy względności w swoich własnych systemach, które można dziś znaleźć, takie jak sezonowe lub ciągłe aktualizacje, są bardziej inspirowane ewolucją MMO, takich jak Everquest lub World of Warcraft.
Te ostatnie położyły podstawy tego, co teraz uważamy za normę: efemeryczne zdarzenia, częste rozszerzenia, systemy społeczne i różne obiekty kosmetyczne. Elementy te przyczyniają się do utrzymania zaangażowanych graczy, ale Brevik podkreśla, że filozofia za Diablo nie odnosi się do tego zjawiska.
Niepewna przyszłość Diablo 4
Podczas gdy rozmowa wokół Diablo 2 oferuje wzbogacające perspektywy, oczekiwania dotyczące franczyzy nadal ewoluują. Gracze Diablo 4 będą musieli poczekać do 2026 r. Na wydanie drugiego przedłużenia gry, co rodzi pytania o kierunek, jaki seria przyjmie w obliczu wzrostu mechaniki usług.
Krótko mówiąc, dziedzictwo Diablo, zilustrowane przez Diablo 2, przypomina, że przyjemność z gry i zaangażowania społeczności może istnieć bez presji nowoczesnych modeli usług. Brevik zachęca graczy do zapamiętania, co sprawiło, że Diablo, jeśli pierwotnie urzekający, a mianowicie autentyczne wrażenia z gier, wolne od ograniczeń nieustannej konkurencji.
Te wiadomości powinny Cię również zainteresować:
Odczyty: 3