Sztuczna inteligencja: ewolucja w wciągających grach wideo

Sztuczna inteligencja w świecie gier wideo

Podczas konferencji Game Developers Conference w marcu ubiegłego roku sztuczna inteligencja i jej zastosowania w grach wideo pozostały gorącym tematem w branży. Niektóre studia kładły nacisk na NPC generowanych przez sztuczną inteligencję lub tworzenie poziomów w oparciu o sztuczną inteligencję, ale dyrektor franczyzy Warcraft, John Hight, był nieco bardziej konserwatywny w swoim podejściu.

Rozmawialiśmy z Hightem po jego prezentacji na GDC na temat ostatnich 30 lat Warcrafta i on poruszył ten temat. Zapytaliśmy go, co według niego jest obecnie najbardziej ekscytującą rzeczą poza Blizzardem, a jego odpowiedzią była sztuczna inteligencja. A dokładniej mówiąc, rodzaj sztucznej inteligencji, z której twórcy gier korzystają już od lat, a która stopniowo jest udoskonalana i staje się coraz bardziej skuteczna w uwalnianiu twórców gier od zadań twórczych.

Wykorzystanie AI w grach wideo

Hight wyjaśnia, w jaki sposób ulepszona sztuczna inteligencja NPC umożliwiła WoWowi obsługę takich funkcji, jak Exile’s Reach, obszar samouczka, w którym nowi gracze, którzy nie są zaznajomieni z działaniem lochów WoW, mogą wypróbować je przy wsparciu NPC. Blizzard pracuje także nad nową funkcją o nazwie Delves for The War Within, która wykorzystuje podobną technologię.

Generator AI pozostaje gorącym tematem w świecie gier, więc ostrożność Highta jest uzasadniona. Jak dotąd AI Generator był krytykowany zarówno przez graczy, jak i twórców ze względu na mieszankę kwestii etycznych, praw i trudności sztucznej inteligencji w tworzeniu treści, które rzeczywiście podobają się odbiorcom.

Na przykład firma Keywords Studios podjęła próbę samodzielnego stworzenia eksperymentalnej gry, wykorzystując wyłącznie sztuczną inteligencję. Gra nie powiodła się, a Keywords poinformowało inwestorów, że sztuczna inteligencja „nie jest w stanie zastąpić talentów”.

Przyszłość serii Warcraft

Rozmawialiśmy także z Hightem o statusie serii Warcraft jako całości, w tym o możliwych planach dotyczących przyszłych filmów o Warcraft. Nasza rozmowa z Hightem nastąpiła po jego przemówieniu na GDC, podczas którego ujawnił, że obecny dodatek, Dragonflight, odnotowuje gwałtowny wzrost liczby subskrybentów po dość chłodnej premierze.

Źródło: www.bing.com