Warcraft Arclight Rumble, darmowa gra mobilna Blizzarda inspirowana Clash Royale i przedstawiająca kultowe postacie z uniwersum Warcrafta, jest wreszcie dostępna do miękkiej premiery dzisiaj, po tym, jak została zaprezentowana ponad rok temu. Gra najpierw pojawi się na Filipinach w ramach testu technicznego, a następnie będzie stopniowo udostępniana na innych terytoriach. Ta miękka premiera będzie pierwszym wydarzeniem, w którym ogół społeczeństwa będzie mógł doświadczyć Warcraft Arclight Rumble na urządzeniach z systemem iOS poza sferą Blizzarda.
Wnioski wyciągnięte z zamkniętej bety
Kiedy uruchomiono zamkniętą wersję beta, Warcraft Arclight Rumble miał tylko podstawowe systemy, z których jednym był system zadań. Zadaniem graczy było stawianie czoła przeciwnikom na losowych mapach, z zadaniami zaprojektowanymi tak, aby nie były ani zbyt trudne, ani zbyt łatwe. Blizzard szybko zauważył jednak, że to powtarzanie walk stało się monotonne i że gracze chcieli mieć nową zawartość, aby przełamać tę rutynę. Tak narodziła się funkcja o nazwie Arclight Surge, która zawiera znane mapy, ale z nową mechaniką i modyfikatorami. Podobny pomysł został wprowadzony w sezonach PvP gry, które teraz zawierają modyfikatory i obracające się mapy, aby zachować świeżość gry.
Wyzwanie dla graczy
Tom Chilton, dyrektor Warcraft Arclight Rumble, wyjaśnia, że jedną z najtrudniejszych rzeczy do opanowania w grze jest jej „początkowe doświadczenie”, ponieważ trudno jest znaleźć właściwą równowagę, aby przygotować graczy na nadchodzące wyzwania. „Naprawdę musieliśmy to zrobić powoli, zwiększając złożoność i trudność, wolniej niż pierwotnie sobie wyobrażaliśmy” – powiedział. Być może nie jest to zaskakujące, ponieważ zazwyczaj ludzie, którzy projektują i tworzą grę, są z nią bardzo dobrze obeznani. Nasze szacunki dotyczące tego, jak szybko gracze przyswoją sobie mechanikę i jak łatwo lub trudno ją opanują, zwykle są błędne. W końcu zmieniliśmy kampanię, aby gracze nie utknęli w postępie z powodu nagle trudniejszej zawartości. Jedną z rzeczy, które ujawniło, było to, że gracze chcą przejść przez kampanię, dobrze rozumiejąc grę. Ale później chcą mieć wiele wyzwań, aby pozostać zainteresowanym grą przez miesiące i lata”. To wyzwanie ma formę heroicznej wersji kampanii Warcraft Arclight Rumble. Zainspirowana heroicznymi lochami World of Warcraft, ta wersja oferuje więcej niż tylko wrogów z większą ilością zdrowia i zadających większe obrażenia. Blizzard przeprojektował każdą mapę kampanii, aby podkreślić jej unikalne cechy, wprowadzając nowe mechaniki, których gracze mogą się nauczyć i pokonać.
Wyjątkowe doświadczenie kolekcjonerskie
Przed zamkniętą wersją beta figurki Warcraft Arclight Rumble, jednostki zbierane przez graczy i używane do budowania armii, były dostępne tylko w jednej rzadkości iz mniejszą liczbą talentów. Teraz jednostki te można zdobyć w różnych rzadkościach, a gracze mogą odblokować i doświadczyć w sumie trzech talentów, jeszcze bardziej poszerzając kolekcję w grze.System zdobywania tych figurek przez graczy jest wyjątkowy, a Blizzard chciał odtworzyć emocje towarzyszące otwieraniu boostery kart bez losowego aspektu skrzynek z łupami. Gracze otrzymują siatkę 3×3 opcji do wyboru przy wyborze nowych figurek do wydania za wirtualną walutę. Dolna linia tej siatki resetuje się każdego dnia, a gracze mają różne sposoby, aby ją zresetować, jeśli oferowane przedmioty nie przemawiają do nich. Takie podejście pozwala graczom zobaczyć dokładnie, co otrzymają.
Nowe aktualizacje już wkrótce
Jeśli chodzi o przyszłość, zespół programistów ma już solidny plan działania. Podczas fazy miękkiego uruchamiania zespół będzie nadal udoskonalać wrażenia z gry jako całości. Przyszłe aktualizacje dodadzą nowe figurki, liderów, mapy i nie tylko. Wzięte zostaną również pod uwagę opinie graczy, aby dostosować grę do ich oczekiwań. Gracze zainteresowani grą w Warcraft Arclight Rumble, gdy stanie się ona dostępna w ich regionie, mogą to zrobić, rejestrując się na oficjalnej stronie gry.
Źródło: www.bing.com