Recenzja Warcraft Rumble – Creo Gaming

Spotkanie z Warcraft Rumble: nową grą Blizzarda

Po tygodniu grania niemal bez przerwy w końcu natrafiłem na przeszkodę w Warcraft Rumble i widzę koniec. Zobaczmy, jak to wszystko poszło!

Podstawowa gra jest fajna, ale wymaga pewnych ekonomicznych poprawek

Warcraft Rumble to internetowa gra walki 1 na 1, w której zadaniem gracza jest wysyłanie jednostek do walki w celu zniszczenia kwatery głównej wroga. Twoja misja? Przejdź się i zniszcz przeciwną bazę, zanim przeciwnik zniszczy twoją. Z każdą jednostką wiąże się koszt (zazwyczaj zależny od poziomu mocy), a skrzynie jednostek uzupełniają się automatycznie, a Koboldy można rozmieszczać w celu wydobywania rudy na mapie w celu uzyskania większej ilości zasobów. Chociaż wiąże się to z wieloma niuansami, jednostki powietrzne zazwyczaj przeciwstawiają się jednostkom naziemnym, jednostki dystansowe przeciwdziałają jednostkom powietrznym i tak dalej. Blizzard w pewnym sensie wziął Clash Royale i ulepszył go w stylu Blizzarda. Gra jest naprawdę fajna, a Blizzard swoim mistrzostwem gra na nostalgii. Jednostki wypowiadają słynne frazy z historii Warcrafta, a tutaj są wszyscy twoi ulubieńcy, w tym przywódcy tacy jak Tirion Fordring, Sylvanas Windrunner i nie tylko. Animacje są pełne życia, a zespół grafików wykonał niesamowitą robotę, odtwarzając niektóre z najbardziej charakterystycznych wydarzeń w historii Warcrafta w tym tętniącym życiem i kolorowym wszechświecie, który istnieje w uniwersum Hearthstone.

Podstawowe systemy też są dobre. Początek licznika jest intuicyjny, później staje się strategiczną całością, gdy próbujesz odgadnąć, jak stać się najskuteczniejszą maszyną do niszczenia wież. Niektóre jednostki mają bardzo unikalne zdolności, a inne są hybrydami kilku typów jednostek. Będziesz także mógł grać „darmowymi” jednostkami, które można wezwać w dowolne miejsce na mapie (i zwykle są one równoważone wyższymi cenami żołnierzy lub niższymi statystykami). Prawie każdy mecz jest wciągający, ponieważ wszystko tak pięknie łączy się w całość.

Jest wiele do zrobienia, dopóki nie osiągniesz trudnego poziomu

Postęp w Warcraft Rumble jest śledzony za pomocą „sigili”, które zasadniczo odpowiadają poziomom konta (aż do poziomu 68, zanim wystąpi zmęczenie). Im więcej pieczęci zdobędziesz za ukończenie poziomów historii, tym więcej funkcji zostanie odblokowanych, co doprowadzi do większej liczby jednostek, większej liczby przywódców i większej liczby opcji. Ponieważ mecze trwają średnio tylko kilka minut, pozwala to na szeroki zakres eksperymentów. Chcesz wypróbować nowego lidera i zupełnie inny setup? Łatwy ! Jeśli to nie zadziała, po prostu zmień układ, aż będziesz zadowolony.

Monetyzacja zaczyna się niewinnie, a następnie staje się bardziej podstępna

Na początku i w trakcie środkowej fazy gry prawdopodobnie nie będziesz miał żadnej motywacji do wydawania pieniędzy. Nagrody płyną swobodnie, a szybko zdobędziesz pełną armię opcji lidera. Problem polega na tym, że ostatecznie jednostki te muszą podnieść poziom, aby pokonać niektóre z trudniejszych etapów; a Twoje możliwości, aby to zrobić, są bardzo ograniczone. Gra posiada system „zadań”, który pozwala na awansowanie jednostek, ale jest on boleśnie powolny i skupia się na indywidualnych bonusach, a nie na dużej liczbie poziomowania armii.

Gra daje wiele opcji do pewnego momentu, a potem zaczyna robić się problematycznie. To bardzo wciągająca gra, ale jest w niej zbyt wiele przeszkód i prawdopodobne jest, że wielu graczy w końcu zniechęci się i przestanie grać.

Wypróbuj Warcraft Rumble lub nie – to też jest w porządku

Umieszczanie tak wielu przeszkód w Warcraft Rumble, gdy Blizzard już wystarczająco się potknął, jest odważne. Miejmy nadzieję, że Blizzard nie straci przez to potencjalnej publiczności, bo zespół projektowy zasługuje na coś lepszego. Biorąc pod uwagę stan wielu obecnych gier free-to-play, prawdopodobne jest, że monetyzacja będzie działać zgodnie z oczekiwaniami.

Źródło: www.destructoid.com