Ranking bossów w Aberrusie w World of Warcraft: Dragonflight

World of Warcraft: Dragonflight to dodatek, który nadał nowy impuls udanej grze MMO. Pomiędzy aktualizacjami klas, wciągającą fabułą i dodaniem możliwości ujeżdżania smoków (być może najlepsza funkcja, jaką kiedykolwiek wprowadzono), gra jest niezaprzeczalnie lepsza niż kiedykolwiek. Jednak na trudnym poziomie rajdu gracze pozostają w kontakcie, gdy wyczerpią inną zawartość. I jak dotąd Dragonflight ich nie zawiódł.

9. Magmoraks

Na papierze Magmorax powinien być tym samym, czym Sludgefist był w Castle Nathria: wymagającym testem DPS, który wymagał precyzyjnej rozgrywki w połączeniu z brutalną kontrą. Chociaż ogólna nierównowaga Aberrusa miała swoje zalety, Magmorax był zdecydowanie największą ofiarą równoważenia rajdów. Tak wiele mechanizmów tej walki ostatecznie łatwo było przeoczyć ze względu na proste kwestie liczbowe. Inne walki mogą być bardziej frustrujące, ale Magmorax to tragiczna historia o niewykorzystanym potencjale. W rezultacie to, co mogło być najlepszą walką podczas nalotu, zostało zapomniane.

8. Atak na Zaqali

Oto walka, która spełniła oczekiwania, ale niekoniecznie jest to dobra rzecz. Wczesne raporty z testów beta sugerowały, że Assault on Zaqali będzie frustrującą, przeciągającą się i filmową walką, a od oficjalnej premiery niewiele się zmieniło. Dość często zdarza się, że pod koniec pierwszej połowy najazdu dochodzi do dziwacznej, dziwacznej walki, a ta pasuje idealnie do tej kategorii. Ostatecznie będzie to niezapomniana walka, która czasami będzie powodować fatalne niepowodzenia w biegach rolniczych. Istniał potencjał, aby uczynić to spotkanie wyjątkowym w pozytywny sposób, ale niestety tak się nie stało.

7. Zapomniane eksperymenty

Bitwy Rady są obecnie bardzo popularne w World of Warcraft. Mogą zawierać kilka interesujących mechanik i naprawdę testować zdolności gildii do łączenia wielu rzeczy na raz. Niestety, gdy te elementy nie współgrają ze sobą dobrze, wiele z tych mechanik można albo zignorować, jeśli walka jest zbyt łatwa, albo stworzyć chaos i potencjalnie nawet rozbić gildie. Chociaż Zapomniane eksperymenty nie przechylają się zbytnio w żadną stronę, nie zaliczają się do najlepszych walk rady w historii gier.

6. Kazzara, Wykuty w piekle

Dość trudno jest krytykować pierwszego bossa. O ile nie ma zbyt wielu przestojów spowalniających walkę w rolnictwie, powinno to być stosunkowo łatwe. Prawie każdy gracz, który wskoczy do rajdu, powinien pokonać pierwszego bossa, a to akurat dobrze, że jest to łatwe. Właściwie jest to nawet zachęcane. Kazzara to dość prosta walka, bez szczególnie problematycznej mechaniki, ale mimo to zasługuje na dodatkowe punkty za bardzo udaną oprawę graficzną. Bossowie, których powinno się łatwo hodować, są zawsze lepsi, jeśli przyjemnie się na nich patrzy podczas walki.

5. Izba Fuzji

Jednym z najfajniejszych aspektów Aberrusa jest estetyka cienia płomienia. Wiele wczesnych walk jest wypełnionych żywymi fioletami i pomarańczami, które symbolizują upadek Nelthariona w zepsucie Pustki. Komnata Amalgamacji oferuje doskonałą wizualną reprezentację tych efektów, a także obrzydliwe eksperymenty, których próbował dokonać smok, który stał się Skrzydłem Śmierci, wbrew wszelkiemu zdrowemu rozsądkowi. Poza tym jest to całkiem przyjemna walka, która nie jest zbyt frustrująca dla bossa na początku rajdu.

4. Raszok

Ponieważ Magmorax okazał się rozczarowującym wyścigiem DPS a la Patchwerk, Rashok znajduje się na drugim końcu spektrum. Walka jest karana w taki sposób, w jaki powinna być, bez przytłaczającej mechaniki, która odwraca uwagę graczy od skupiania się na zadawaniu obrażeń. Każdy najazd wymaga walki, w której gracze mogą rywalizować na mierniku obrażeń bez odrobiny dodatkowej chciwości, całkowicie rujnując noc rajdu powtarzającymi się niepowodzeniami. Ta walka jest onieśmielająca, ale rolnictwo powinno nadal sprawiać przyjemność, co zawsze jest ogromnym plusem.

3. Zskarn

Prawdopodobnie niespodzianka nalotu, ponieważ niewiele osób spodziewało się, że Zskarn będzie tak zabawny. Chociaż w rajdzie zwykle powinna znajdować się walka, która jest wymagająca pod względem mechanicznym, ale jej ukończenie daje satysfakcję, Blizzard wciąż ma trudności ze znalezieniem właściwej równowagi. Na szczęście wydaje się, że udało im się z Zskarnem. Jednak opinie na temat tego bossa mogą się różnić w zależności od poziomu gildii stojącego naprzeciw przeciwnika. Zskarn jest pierwszą prawdziwą przeszkodą, jaką gracze napotkają podczas tego rajdu, a w ogólnie dostępnym rajdzie dla mniej doświadczonych grup może to być postrzegane jako główny problem dla tego bardzo wpływowego tytułu.

2. Echo Nelthariona

Cóż za niesamowita walka. Od grafiki, przez unikalną mechanikę, po poziom trudności, Echo of Neltharion to być może walka, która najbardziej poprawiła się pomiędzy testami wersji beta a jej oficjalną premierą. Usunięcie mechaniki opartej na klasach było ogromnym postępem w porównaniu z fazą testową. Gdyby pozostał, Echo of Neltharion byłoby prawdziwym bałaganem dla bardziej przypadkowych gildii. Zamiast tego więcej wyzwań zamknięto w mniejszej liczbie mechanik, dzięki czemu walka jest zabawna i wymagająca, godna najwyższego bossa.

1. Dowódca Łusek Sarkareth

Za kilka lat Sarkareth może zostać uznany za szefa, o którym trudno zapomnieć. Ze względu na ogólne zmniejszenie poziomu trudności, Sarkareth nie wymagał szczególnie dużej liczby prób dla czołowych gildii w wyścigu o pierwsze miejsce na świecie. Nie wystąpiły żadne absurdalne błędy ani problemy z balansem, które wymagałyby osłabień lub wartych opublikowania poprawek. Nie było tych wszystkich rzeczy, które sprawiają, że szef zapada w pamięć przypadkowemu obserwatorowi. Jednak dla tych, którzy faktycznie doświadczyli tej walki, Sarkareth jest jednym z najlepszych końcowych bossów od dłuższego czasu. Czysty, wymagający, unikalny pod względem mechanicznym i interesujący, Sarkareth to wyjątkowo dobrze zaprojektowany wojownik, którego dziedzictwo może być ograniczone po prostu dlatego, że jest proste i przyjemne. Jeden z wielu triumfów w World of Warcraft: Dragonflight.

Dalej: Najlepsze gry Blizzarda wszechczasów

Źródło: www.bing.com