Blizzard: WoW Token w Wrath Classic – co o tym myślimy

Blizzard’s Thoughts on WoW Token in Wrath Classic

Chcielibyśmy poświęcić chwilę, aby porozmawiać o WoW Token w grze Wrath of the Lich King Classic. Najlepiej zacząć od tego, że nie było to łatwe.

Vanilla WoW i brak złota

W Vanilla WoW niedobór złota jest głównym czynnikiem wpływającym na twoje podejście do podróży w Azeroth. Dlatego dodanie czegoś w rodzaju żetonu wydawało nam się niewyobrażalne, nawet pod koniec Burning Crusade Classic – z kilku powodów.

To po prostu nie wydawało się „klasyczne”. Wydawało się to wstrząsające, nie na miejscu i było sprzeczne z tym, co większość z nas chciała przeżyć na nowo w tych wczesnych latach WoW.

WoW Token jako narzędzie

Jednak to, co chcemy zrobić z punktu widzenia projektowania, i to, co musimy zrobić dla dobra społeczności, nie zawsze idzie w parze i jest to jedna z trudniejszych rzeczy w utrzymaniu dużej gry sieciowej, takiej jak Wrath Classic.

Kiedy naprawdę przyjrzeliśmy się sytuacji w Wrath Classic i temu, jak różni gracze podchodzą do gry, zobaczyliśmy, że nie możemy spowodować spadku popytu na złoto. Wpływ nielegalnego RMT wykracza poza samo kupowanie złota; to cały czarny rynek obraca się wokół sprzedaży złota. Koncepcja botów jest często używana, ale napędzają ją nie tylko „boty”, ale także przejęte konta, oszustwa związane z kartami kredytowymi, oszustwa, zhakowani klienci i narzędzia wykorzystywane przez nielegalne strony trzecie do napędzania silnika, którym jest RMT trade.

Im więcej narzędzi stosujemy i im mniej lukratywnych możemy sprawić, by osoby trzecie robiły to, co robią w celu osiągnięcia zysku, tym mniejsze jest prawdopodobieństwo, że nowi złośliwi aktorzy wejdą na nielegalną scenę RMT i tym bardziej prawdopodobne jest, że istniejący złośliwi aktorzy wyjdzie z biznesu.

Projekt gniewu i „wartość” złota

W grze Wrath Classic Twoje normalne cotygodniowe czynności są w większości samowystarczalne. Kupowanie mikstur, kolb, odczynników i innych normalnych potrzeb związanych z grą końcową można całkowicie sfinansować, głównie po prostu grając normalnie. Wykonywanie zwykłego cotygodniowego rajdu, kilku lochów lub kilku dzienników tygodniowo zapewni nawet najbardziej zagorzałym i dobrze przygotowanym postaciom więcej złota, niż byłoby potrzebne do ich utrzymania.

Kiedy się nad tym zastanowiliśmy, zdaliśmy sobie sprawę, że wprowadzenie żetonów nie będzie pokusą dla większości zwykłych graczy kupić, aby wesprzeć ich zwykłą codzienną rozgrywkę. Po prostu nie ma to wpływu na przeciętnego gracza, który loguje się, kilka dni w tygodniu rajduje ze swoją gildią, robi kilka lochów i zadań codziennych, a potem gra w inne gry pomiędzy tymi czynnościami. W doświadczeniu tego gracza nie ma żadnych tarć, które skusiłyby go do zakupu żetonu tylko po to, by utrzymać się na powierzchni.

Lepszy wgląd w działania związane z kontem wyzyskującym

Kilka tygodni temu pisaliśmy, że zbanowaliśmy ponad 120 000 złośliwych kont w samym tylko World of Warcraft w dużej fali. To ogromny wysiłek i wiele, wiele osób pracuje w pełnym wymiarze godzin, aby to zrobić. Jest to problem o ogromnej, oszałamiającej skali. Mamy narzędzia, które są skuteczne, ale złośliwi aktorzy za każdym razem wracają z nowymi i innymi metodami. Biorąc to wszystko pod uwagę