Premiera World of Warcraft: Mists of Pandaria 9 lat temu, 25 września 2012 r.



W tym dniu, 25 września 2012, 9 lat temu, World of Warcraft: Mists of Pandaria została wydana. Walcząc między suszą treści po wydaniu Duszy Smoka, ostatni najazd w Kataklizm, i postrzegana tandetność kontynentu o tematyce azjatyckiej zamieszkanego przez pandy, gracze nie byli pewni, czego się spodziewać. Pomimo wczesnych problemów z reputacją, większość z nich była mile zaskoczona, a Mists of Pandaria pozostaje jednym z najpopularniejszych dodatków do World of Warcraft do tej pory.

Tak, zdaję sobie sprawę, że na poziomie powierzchni optyka „Pand biegających po kontynencie o tematyce azjatyckiej” wydaje się dość krępująca.

Ale im więcej czasu spędzałem na Pandarii, tym bardziej byłem zachwycony skrupulatnym poziomem szczegółowości, który znalazł się w jej drobiazgach.

Istnieje niesamowita mieszanka wpływów kulturowych z tradycji japońskiej, chińskiej, koreańskiej, tajskiej i singapurskiej, która pomogła ukształtować Pandarię.

Wiele lat później powiedziano mi, że zespół faktycznie wysłał ludzi do Chin na badania kulturowe, a także zatrudnił antropologa.

Wiele nazw używanych do określania bossów, mobów, przedmiotów, lokalizacji itp. nie było przypadkowym miszmaszem „chińsko brzmiących” słów, jak twierdzili niektórzy, ale w rzeczywistości czerpało inspiracje, które pomogły ukształtować sposób, w jaki została konceptualizowana Pandaria.
Magdalena, Społeczność Rycerzy Śmierci

Poprawka przed rozszerzeniem

Aktualizacja przed rozszerzeniem została wydana 28 sierpnia 2012 r. Zmiany systemowe, w tym zaktualizowana mechanika klas, przebudowa systemu talentów z paradygmatu opartego na punktach na system warstwowy, który mamy do dziś, oraz łupienie obszarowe zostały wprowadzone w run- aż do Mgły. Gracze mogli ćwiczyć swoje zaktualizowane klasy na poziomie 85 w pierwszym scenariuszu, Upadek Theramore. W tym czasie wprowadzono również obsługę tagów bitewnych, wraz z osiągnięciami na całym koncie, zwierzakami i wierzchowcami oraz strefami między-realistycznymi.

Mgły Pandarii

15 września 2012 r. World of Warcraft: Mists of Pandaria uruchomiona, podniosła limit poziomu postaci do 90 i wprowadziła mnóstwo nowych treści, w tym:

  • Nowy kontynent: Pandaria
    Początkowe poziomy i zadania strefy obejmowały Nefrytowy Las, Dolinę Czterech Wiatrów, Krasarang Wilds, Ukryte Schody, Szczyt Kun-Lai, Townlong Steppes, Dread Wastes, Vale of Eternal Blossoms oraz strefę wprowadzającą do rasy Pandaran, The Wandering Isle. Gracze mogli udać się do Pandarii na poziom 90 i rozpocząć legendarną linię zadań, której kulminacją będzie legendarny płaszcz. Gracze mogli zdobyć własną farmę Sunsong Ranch i walczyć z bossami świata Sha of Anger and Galleon.
  • Nowa klasa: Mnich
    Mnisi są klasą noszącą skórę, o podwójnym zasobach, głównie w ciasnych pomieszczeniach, z trzema specjalizacjami:
    Browarnik (czołg): Solidny wojownik, który wykorzystuje płynne umocnienia i nieprzewidywalne ruchy, aby uniknąć obrażeń i chronić sojuszników.
  • Mgiełka (uzdrowiciel): Uzdrowiciel, który opanowuje tajemniczą sztukę manipulowania energiami życiowymi, wspomagany mądrością technik leczniczych Nefrytowego Węża i Pandarenów.
  • Windwalker (melee dps): Niezrównany artysta sztuk walki, który okłada wrogów rękami i pięściami.

Nowa rasa: Pandaren
Pandaranowie mogą być Łowcami, Magami, Mnichami, Kapłanami, Łotrzykami, Szamanami i Wojownikami. Wraz z wprowadzeniem Krainy Cienia, Pandaran może być również Rycerzem Śmierci.
Podobnie jak obszar startowy Goblinów, strefa startowa Pandaran, The Wandering Isle, była niedostępna po ukończeniu. Wędrująca Wyspa to bogata strefa z historią, której kulminacją są postacie Pandaran, które wybierają między dołączeniem do Przymierza lub Hordy, w wyniku czego Pandaranie są pierwszą i obecnie jedyną rasą, która może wybrać, czy sprzymierzyć się z Przymierzem, czy Hordą
Nowe systemy, w tym: farmy graczy, scenariusze, bitwy zwierzaków, dom aukcyjny czarnego rynku

  • ten Farma graczaSunsong Ranch to pierwszy raz, kiedy WoW zaimplementował dostosowywaną zawartość dla jednego gracza. Wzbudziło to nadzieję na ewentualne mieszkanie dla graczy, ale chociaż koncepcja została rozszerzona w Władcy Draenoru z Garrisons, to się nigdy nie wydarzyło.
  • Scenariusze było wprowadzenie 3 osobowej zawartości instancyjnej. Scenariusze, które miały być mniejsze i szybsze niż Dungeons, nie wymagały określonych ról i miały być możliwe do wykonania z dowolną kombinacją klasy/specyfikacji „w przerwie na lunch”. Okazało się to dobrymi intencjami, ale próba ukończenia scenariusza z np. 3 uzdrowicielami okazała się dla wielu wyzwaniem.
  • Bitwy zwierzaków wprowadziliśmy minigrę w grze i zmieniliśmy pupilki próżności w jednostki w stylu Pokeman, które mamy dzisiaj.
  • ten BMAH wprowadził metodę przekazywania starszych przedmiotów kolekcjonerskich tym, którzy posiadali złoto, a poza dodanymi lokacjami pozostaje w dużej mierze niezmieniona 9 lat później.

Lochy
Mgły obejmowały 6 nowych lochów, Świątynię Jadeitowego Węża, Browar Stormstout, Klasztor Shado-Pan, Pałac Mogu’shan, Bramę Zachodzącego Słońca i Oblężenie Świątyni Niuzao oraz 4 zremasterowane lochy, Scholomance, Scarlet Halls, Scarlet Monastery, i Ragefire Chasm, co daje łącznie 10 nowych instancji dla 5 graczy.
Mgły widziały również wprowadzenie Tryby wyzwań lochów. Prekursor prądu Mityczne+ system, tryby wyzwań stawiały graczy przed licznikiem czasu, aby wygrać zestawy transmogów klasowych i teleporty w stylu magów do wejść do lochów.
naloty
W Mists of Pandaria odbyło się łącznie 5 nalotów, z których pierwsze 3 rozpoczęły się według rozłożonego harmonogramu po pierwszym uruchomieniu. Najpierw były Mogu’shan Vaults, potem Heart of Fear, a na końcu Terrace of Endless Spring.
PvP
Nowa zawartość PvP zawierała 2 nowe pola bitewne, kopalnie Silvershard i Świątynię Kotmogu oraz nową arenę, Tol’viron Arena.

Aktualizacja 5.1: Wylądowanie

27 listopada 2012 r.
Fabuła kontynuowana z Kampania Pandarenów, specyficzne dla frakcji wydarzenia w Krasarang Wilds. Operacja: Ściana tarczy dla Sojuszu i Ofensywa dominacji dla Hordy dodano nowe reputacje. Otwarto kilka nowych scenariuszy. ten Gildia Awanturników został wprowadzony jako klub walki, w którym gracze mogli walczyć z unikalnymi wrogami jeden na jednego. Gildia Brawlerów istniała w podobnej formie dzięki Bitwa o Azeroth.

Aktualizacja 5.2: Powstanie Króla Grzmotów

5 marca 2013 r.

Dodano Isle of Thunder wraz z raidem, Throne of Thunder i World boss Nalak. Isle of Giants została dodana z World Boss Oondasta i możliwą do odkrycia zdolnością Łowców do oswajania dinozaurów.

Poprawka 5.3: Eskalacja

21 maja 2013 r.
Przenosząc bitwę z powrotem do Kalimdoru, Eskalacja wprowadziła Pole bitwy: Barrens Światowe wydarzenie, gdy Trolle Mrocznej Włóczni, dowodzone przez Vol’jina, zbuntowały się przeciwko Garroshowi Hellscreamowi, dzieląc Hordę. Dodano nowe scenariusze i scenariusze heroiczne. Dla PvP pojawiło się nowe pole bitwy, Deepwind Gorge i nowa arena, The Tiger’s Peak.

Aktualizacja 5.4: Oblężenie Orgrimmar

10 września 2013 r.

Ostatnia łatka, Oblężenie Orgrimmaru, wprowadził tytułowy piąty i ostatni najazd z Garroshem Hellscreamem jako ostatnim bossem, a także Ponadczasowa wyspa, nowy scenariusz dla jednej osoby, Poligon doświadczalnyi nowy system, Elastyczny najazd trudność.

Więcej szczegółów na temat tego patcha znajdziesz w naszych wspomnieniach, opublikowanych na początku tego miesiąca.

Mists of Pandaria Patch 5.4: Siege of Orgrimmar

Początkowo bardzo dobrze przyjęta ostatnia łatka, Siege of Orgrimmar straciła nieco na blasku w miarę upływu miesięcy; Warlords of Dranor, kolejny dodatek, został wydany dopiero ponad rok później. Susza treści była niefortunnym końcem wspaniałej ekspansji, choć z perspektywy czasu nawet to nie mogło zniszczyć blasku Mists of Pandaria.

Fabuła

Mists of Pandaria wyróżnia się także ponownym zainteresowaniem fabułą i opowiadaniem historii. Oprócz złożonej i intrygującej fabuły głównej i strefowej, wraz z wprowadzeniem interesujących miejsc, które można odkryć za osiągnięcia, Mists wprowadziła pierwszy filmowy miniserial fabularny, Ciężary Shaohao. Ta metoda przekazywania historii dodatku przetrwała do dnia dzisiejszego, a najnowszym jest Krainy Cienia: Życie pozagrobowe seria.

Nadejście Chromie Time umożliwia nowym postaciom zdobywanie poziomów w dodatku Mists of Pandaria i doświadczanie ich w sposób zgodny z zamierzeniami. Jeśli przegapiłeś ten wspaniały dodatek lub chcesz go ponownie doświadczyć, stwórz nową postać i porozmawiaj z Chromie o Pandarii!





Source : https://www.wowhead.com/news=324146/world-of-warcraft-mists-of-pandaria-launched-nine-years-ago-today-on-september