Poziomowanie w World of Warcraft wymaga trochę pracy


Blizzard postanowił usprawnić proces wyrównywania World of Warcraft z Krainy Cienia, ale to nowe doświadczenie w zdobywaniu poziomów straciło to, co sprawiło, że gra była wyjątkowa. Zamiast czuć się jak świat, World of Warcraft bardziej przypomina wyspę Warcrafta. Nowi gracze nie doświadczają już tej dużej gry wypełnionej 18-letnią historią w ten sam sposób, ale zamiast tego spędzają większość czasu na kilku wyspach. Chociaż ilość poziomów jest znacznie bardziej zachęcająca, wydaje się, że czegoś brakuje.

GAMERANT WIDEO DNIA

Blizzard jeszcze bardziej zmieni doświadczenie zdobywania poziomów, gdy Smocze stado pojawi się jeszcze w tym roku, ale wydaje się, że tylko pogarsza problem. Nowi gracze mogą spędzić cały czas w Bitwa o Azeroth przed wyruszeniem do Smocze stado. Będą pomijać wszystkie starsze dodatki, a nawet stracą na obecnym dodatku Krainy Cienia. To dziwny wybór, który tylko dodatkowo sprawia, że ​​świat wydaje się mały i trzeba to zmienić.

POWIĄZANE: Warcraft: Co sprawia, że ​​Chromie jest tak wyjątkowy?


Objaśnienie doświadczeń związanych z poziomowaniem w World of Warcraft

Przed wydaniem Krainy Cienianowi i doświadczeni gracze mieli dokładnie to samo doświadczenie w zdobywaniu poziomów w World of Warcraft. Rozpoczęliby swoją podróż w strefie startowej tego wyścigu i rozpoczęli specyficzną dla wyścigu historię wprowadzającą. Te strefy startowe wyścigów były rozrzucone po całym świecie gry, a gracze spędzali tam większość pierwszych kilku poziomów, zanim wyruszyli do większego Azeroth. Gracze, którzy zdecydowali się grać jako Rycerz Śmierci lub Łowca Demonów, mieliby zupełnie inne doświadczenie początkowe, które zaczynało się na wyższym poziomie.

Do końca Bitwa o Azeroth, World of Warcraft miał 120 poziomów, przez które gracze musieli przejść, zanim mogli uczestniczyć w zawartości maksymalnego poziomu. Zajęłoby to trochę czasu i było bardzo zniechęcające dla nowszych graczy lub tych, którzy po prostu chcieli grać inną klasą. Blizzard starał się temu przeciwdziałać za pomocą Krainy Cienia znacznie zmniejszając liczbę poziomów i usprawniając zdobywanie poziomów. Każdy, kto miał 120 lat, został zredukowany do 50, a cały proces dochodzenia do nowego maksymalnego poziomu został zmieniony.

Teraz nowi i doświadczeni gracze mają zupełnie inne doświadczenie w zdobywaniu poziomów. Po tym, jak nowi gracze wybiorą swoją rasę i klasę, zostaną przeniesieni na nową samouczkową wyspę o nazwie Exile’s Reach. Zamiast grać w strefach startowych specyficznych dla rasy, gracze uczą się podstaw gry i swojej klasy na tej samej wyspie, aż do osiągnięcia poziomu 10. Następnie są wysyłani na Bitwa o Azeroth historię dla poziomów 10-50 i pomijają 14 lat zawartości, aby zagrać w najnowsze części gry. Gdy osiągną 50, gracze wchodzą Krainy Cienia dopóki nie osiągną nowego maksymalnego poziomu 60.

Z drugiej strony gracze weterani uzyskują znacznie większą kontrolę nad swoimi World of Warcraft podróż. Po wybraniu rasy i klasy otrzymują wybór rozpoczęcia podróży w strefie startowej określonej dla rasy lub na obszarze Exile’s Reach. Następnie mogą wybrać konkretną ekspansję, którą chcą osiągnąć do poziomu 50, zanim zostaną wysłani Krainy Cienia dla ostatnich 10 poziomów. Pozwala to graczom wstrząsnąć doświadczeniem zdobywania poziomów, aby nie było za każdym razem tak samo, ale czegoś brakuje w tym nowym doświadczeniu.

Blizzard musi zmienić obecne doświadczenie

Chociaż nowe doświadczenie związane z poziomowaniem było mile widzianą zmianą, wymaga trochę pracy, aby naprawdę było dobre. Obecnie nowi gracze spędzają dużo czasu na wyspach Zandalar i Kul’Tiras. Istnieje ogromny świat, ale nowi gracze mogą naprawdę doświadczyć tych dwóch wysp tylko przez większość swojego czasu. Nie mogą również poznać historii swojej rasy, ponieważ wszyscy zaczynają na tej samej wyspie, a nie w określonej strefie startowej swojej rasy. Spędzają większość czasu poruszając się po kilku wyspach, przez co tęsknią za większą częścią Azeroth.

World of Warcraft opiera się na koncepcji dużego świata, który gracze mogą odkrywać, wypełnionego treściami wartymi 18 lat, ale nowi gracze tego nie widzą. 60 poziomów jest znacznie mniej zniechęcających 120, ale usprawnienie zdobywania poziomów usunęło trochę tego, co sprawiło World of Warcraft specjalne na początek. Gra wydaje się po prostu mniejsza, ale Blizzard musi sprawić, by wydawała się większa.

World of Warcraft jest już dostępny na PC.

WIĘCEJ: Najlepsze streamery World of Warcraft Twitch



Źródło : https://gamerant.com/world-of-warcraft-leveling-experience-needs-work-exiles-reach-past-content/