Powrót World Of Warcraft do Chin: Blizzard i NetEase osiągają nowe porozumienie

World of Warcraft powraca do Chin tego lata, jak ogłosił 10 kwietnia jego twórca i lokalny partner, ponad rok po tym, jak przerażeni fani zobaczyli niezwykle popularną grę wideo i inne tytuły wycofane z rynku w wyniku sporu umownego. Amerykański Blizzard i chiński NetEase poinformowały, że nowa umowa będzie oznaczać powrót World Of Warcraft (WoW) wraz z pierwszoosobową strzelanką Overwatch i spin-offami, takimi jak karty WoW Hearthstone. Chińskie serwery WoW-a przestały działać w styczniu 2023 r., wywołując przypływ żalu i gniewu wśród milionów fanów, którzy poświęcili lata swojego życia na gromadzenie punktów w grze. „Jesteśmy bardzo podekscytowani i bardzo zadowoleni z tego powrotu! Mam nadzieję, że obie firmy będą nadal współpracować, pozyskiwać starych graczy i przyciągać nowych” – powiedział AFP w Pekinie 25-letni zawodnik Zhao Xuejia. Inny młody człowiek, Fu Tianze, powiedział: „Wszyscy czekaliśmy, aby dowiedzieć się, z kim Blizzard będzie współpracował, abyśmy mogli wrócić do Chin. Fakt, że jest to ponownie NetEase, to dobra wiadomość, która uprości sprawę. » „Cieszę się, że wkrótce odzyskam swoje konto. »

Powrót z fanfarami

Chińscy użytkownicy mediów społecznościowych również byli zachwyceni, ponieważ „Blizzard ogłasza powrót” oraz „NetEase i Blizzard ponownie żenią się” na szczycie najpopularniejszych wyszukiwań na platformie Weibo. „Dziś powraca nasz dawno zaginiony stary przyjaciel, nasza najbardziej ukochana gra” – napisał bloger gamingowy „Scarlet Bunny” w poście na Weibo. „Wróć do życia, kochany!” »napisał kolejny fan.

Popularna na całym świecie, szczególnie w pierwszej dekadzie XXI wieku, WoW to internetowa gra RPG dla wielu graczy, osadzona w średniowiecznym świecie fantasy, w którym dobro walczy ze złem. Znana jest z wciągającej i uzależniającej rozgrywki, a gracze mogą spędzić setki godzin rozgrywki.Gry Blizzarda zostały wprowadzone na rynek w Chinach – największym na świecie rynku gier – w 2008 roku dzięki współpracy z gigantem NetEase Internet. Zgodnie z lokalnym prawem zagraniczni deweloperzy muszą współpracować z chińskimi firmami, aby wejść na rynek. Po 14 latach i przejęciu milionów graczy w Chinach obie firmy ogłosiły w listopadzie 2022 roku, że negocjacje w sprawie przedłużenia kontraktu nie zakończyły się porozumieniem. W swoim oświadczeniu firmy stwierdziły, że po dyskusjach prowadzonych w zeszłym roku „były podekscytowane możliwością wyznaczenia naszej ścieżki rozwoju” i zawarły „nową umowę wydawniczą”.

Wzajemne ustępstwa

Zeng Xiaofeng, szef firmy badawczej Niko Partners na Chiny, powiedział, że „trudno poznać prawdziwą historię”, ale jest prawdopodobne, że przejęcie Blizzarda przez Microsoft dojdzie do skutku w październiku ubiegłego roku, co doprowadzi do zmiany strategii wydawcy gry . Louise Wooldridge, szefowa działu badań w Ampere Analysis, powiedziała: „Microsoft oczywiście aktywnie stara się rozwijać swój biznes związany z grami, a Chiny są oczywistym – i lukratywnym – celem”.

„Zakładam, że strony Microsoft/Blizzard poszły na ustępstwa, aby zadowolić NetEase i ponownie nawiązać to cenne partnerstwo” – powiedziała AFP. Jednak Wooldridge zauważył, że było to „wzajemnie korzystne porozumienie”, ponieważ umożliwiłoby również firmie NetEase rozwój jej międzynarodowej działalności. Niektórzy długoletni gracze WoW byli zgorzkniali z powodu przedłużającej się nieobecności gry w Chinach.

„Rynek chiński to nie salon Blizzarda, do którego wchodzisz i wychodzisz, kiedy chcesz. Gracze to nie zabawki w rękach Blizzarda, które można brać lub porzucać według własnego uznania” – napisał jeden z graczy na Weibo, wzywając do bojkotu.

Źródło: www.bing.com