Ponad 500 pracowników World of Warcraft zrzesza się w nowym związku twórców gier.

Pracownicy World of Warcraft tworzą związek

Ponad 500 pracowników tworzących popularną serię gier wideo „World of Warcraft” tworzy związek zawodowy. Jak ogłosił w środę związek, pracownicy zespołu tworzącego grę, w skład którego wchodzą projektanci, inżynierowie, artyści, testerzy zapewnienia jakości i inni, dołączają do Communications Workers of America. CWA twierdzi, że spółka zależna Microsoftu, Blizzard Entertainment, wydawca World of Warcraft, uznała związek.

Według CWA związek World of Warcraft Game Makers Guild-CWA jest pierwszym związkiem ścian osłonowych widzianym w Activision Blizzard i największym jak dotąd takim związkiem w studiu należącym do Microsoftu. Jest to również część ekspansji zorganizowanej siły roboczej wśród pracowników gier wideo Microsoftu od czasu zakupu Activision Blizzard za 69 miliardów dolarów przez giganta technologicznego w zeszłym roku.

Organizacja pracowników gier wideo

Pracownicy gier wideo mogli się organizować dzięki porozumieniu o „neutralności związku”, które weszło w życie wraz z przejęciem. Microsoft zobowiązał się pozostać neutralny, jeśli pracownicy Activision Blizzard w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie będą chcieli utworzyć związek zawodowy.

Po środowych wiadomościach o World of Warcraft i innych niedawnych działaniach organizacyjnych CWA twierdzi, że związek reprezentuje obecnie ponad 1750 pracowników firmy Microsoft zajmujących się grami wideo.

Szerokie implikacje sektorowe

Eric Lanham, analityk testów World of Warcraft i członek nowo utworzonej gildii, powiedział w oświadczeniu: „To, co osiągnęliśmy w World of Warcraft, to dopiero początek”, zauważając, że kolejnym krokiem będzie solidny kontrakt. Tom Smith, starszy dyrektor ds. organizacji w CWA, dodał, że środowa wiadomość „wyznacza kluczowy punkt zwrotny” w szerzej zakrojonych wysiłkach branży na rzecz organizowania pracowników zajmujących się grami wideo.

Również w środę CWA ogłosiło, że grupa 60 pracowników ds. zapewnienia jakości w Blizzard Entertainment w Austin w Teksasie również dołączyła do związku i została uznana przez Microsoft. Związki tych pracowników zapewnienia jakości, którzy pracują nad franczyzami takimi jak Diablo i Hearthstone, a także pracownicy zajmujący się rozwojem World of Warcraft, zostali potwierdzeni przez neutralnego arbitra po tym, jak większość z nich podpisała karty autoryzacyjne lub wyraziła swoje poparcie za pośrednictwem portalu internetowego.

Rzecznik Microsoftu powiedział w czwartek agencji Associated Press, że firma w dalszym ciągu „wspiera prawo naszych pracowników do wyboru sposobu, w jaki będą reprezentowani w miejscu pracy” i będzie w dobrej wierze negocjować z CWA w celu osiągnięcia porozumienia zbiorowego.

Źródło: www.pressherald.com