World of Warcraft robi furorę wraz z wprowadzeniem Xiao Liu, nowego towarzysza z ekskluzywną funkcją teleportacji. Ta przyjazna panda czerwona, obecnie dostępna wyłącznie w Chinach, umożliwia graczom natychmiastową podróż do dowolnego lochu lub rajdu w rozszerzeniu Mists of Pandaria co 20 minut. Fani mają nadzieję, że wkrótce będzie ona dostępna na całym świecie, co doprowadzi do dyskusji na temat wpływu płatnych zwierzaków na balans gry.
Xiao Liu: Rewolucyjny towarzysz
Nowa postać z World of Warcraft, Xiao Liu, trafia do sprzedaży w Chinach za 120 jenów, co stanowi równowartość około 15 dolarów. Jego specyfika? Umożliwia graczom teleportację do lochów i rajdów w rozszerzeniu Mists of Pandaria, czego nigdy wcześniej nie widziano wśród towarzyszy gry. Ta koncepcja już budzi wśród graczy pytania dotyczące jej przydatności i wpływu na rozgrywkę.
Potencjalnie międzynarodowe wydanie
Choć obecnie zarezerwowane dla chińskich graczy, informacje z północnoamerykańskich i europejskich baz danych sugerują możliwą premierę Xiao Liu poza Chinami. Jeśli jednak taka ekspansja dojdzie do skutku, nazwy i ceny mogą zostać zmienione w celu dostosowania do rynków zachodnich.
Obawy graczy
Wprowadzenie Xiao Liu ponownie rozpaliło debatę na temat monetyzacji w World of Warcraft. Niektórzy gracze doceniają wygodę towarzysza, który upraszcza poruszanie się w grze, inni obawiają się, że może to skutkować eskalacją mikrotransakcji ze szkodą dla balansu gry. Dodatkowo, istnienie bardzo drogich wierzchowców, takich jak Brutozaur za 90 dolarów, budzi obawy kierunek, w jakim podąża Blizzard, jeśli chodzi o zawartość i płatności.
Ku nowej przyszłości?
Wpływ, jaki Xiao Liu może mieć na ekosystem World of Warcraft, pozostaje nieokreślony. Jeśli ten towarzysz miałby wejść na rynek międzynarodowy, mogłoby to doprowadzić do wprowadzenia innych zwierzaków o podobnych cechach, zakłócając tradycyjny model biznesowy gry. Gracze nie mogą się doczekać, jak Blizzard poradzi sobie z tą nową dynamiką i co to będzie oznaczać dla przyszłości Playmates.
Wraz z ekscytacją związaną z powrotem World of Warcraft do Chin, powiązaną z reaktywacją umowy pomiędzy Blizzardem i NetEase, oczy skupiają się na nadchodzących innowacjach i ich wpływie na doświadczenia milionów graczy na całym świecie.
Odczyty: 1