Nowy najazd WoW-a czerpie inspirację z 20 lat starć grupowych

Nowa, grupowa przygoda dla wielu graczy w World of Warcraft, „The Liberation of Undermine”, staje się przełomowym wydarzeniem, które opiera się na 20 latach wydarzeń rajdowych, wprowadzając jednocześnie innowacyjne elementy rozgrywki. Zaplanowana w aktualizacji 11.1 rozszerzenia „The War Within”, ta wyprawa obejmie ośmiu nowych bossów i fascynujące mechaniki, z którymi gracze nigdy wcześniej się nie spotkali. Dyrektor gry Ion Hazzikostas podzielił się tymi ekscytującymi szczegółami podczas niedawnego wywiadu z PC Gamer, obiecując całkowicie odświeżone wrażenia z rajdów.

Ewolucja nalotów

Od premiery World of Warcraft mechanika rajdów znacznie ewoluowała. Gracze rozpoczynający grę dzisiaj są wyposażeni w znacznie bardziej zaawansowane zasoby niż te dostępne dwie dekady temu. Hazzikostas zwrócił uwagę, że dzisiejsi maniacy dysponują wyrafinowanymi narzędziami, w tym internetowymi przewodnikami i modyfikatorami (dodatkami), które ułatwiają zrozumienie złożonej mechaniki rajdów.

„Poziom wyrafinowania graczy wzrósł” – mówi Hazzikostas. Jako przykład wspomina swoje doświadczenia na Molten Core, gdzie grupy miały trudności z stawieniem czoła nawet stosunkowo prostym mobom. Undermine’s Liberation zapowiada znacznie bardziej złożoną mechanikę, integrując otoczenie jako element walki.

Nowa mechanika i innowacyjne koncepcje

Jedną z najważniejszych cech tej nowej aktualizacji jest sposób, w jaki środowisko będzie wykorzystywane podczas bitew. Wyzwolenie Undermine będzie szczególnie naznaczone scenami w Grand Casino of Undermine, gdzie wyzwania zostaną wkomponowane w architekturę tego miejsca. „To wyjątkowe doświadczenie, które staraliśmy się rozwinąć” – mówi Hazzikostas.

Takie podejście ma na celu uczynienie walki bardziej wciągającą i dynamiczną. Wprowadzenie nowych technologii, jak np. śliskich podłóg wchodzących w interakcję z mechaniką walki, również przyniesie nowy wymiar, czego doświadczyliśmy w poprzednich rajdach.

Myśl o korzystaniu z dodatków

Pomimo postępu Hazzikostas przyznał, że korzystanie przez graczy z dodatków komplikuje projekt walki. Twórcy Blizzarda muszą stale reagować na ewolucję narzędzi używanych przez graczy, co powoduje swoisty wyścig zbrojeń, w którym trzeba stale dostosowywać poziom trudności walki.

Zaznaczył, że przyszłe zmiany mogą ograniczyć niektóre funkcjonalności dodatków, aby zapewnić wszystkim graczom sprawiedliwy dostęp do niezbędnych informacji podczas nalotów. „Musimy wziąć pod uwagę, że wielu graczy polega na dodatkach, co wpływa na ich postrzeganie zaangażowania w walkę” – podsumował.

Wniosek

Liberation of Undermine staje się punktem zwrotnym w uniwersum World of Warcraft, łącząc tradycję i innowację, dostarczając mechanikę rozgrywki, która nie tylko szanuje dziedzictwo ostatnich 20 lat, ale także obiecuje na nowo zdefiniować krajobraz rajdów. Zachęcamy graczy, aby przygotowali się na to wyjątkowe doświadczenie, które już wkrótce pojawi się w świecie Azeroth.

Odczyty: 0