Notorious Studios – nowy start-up gier wideo od byłych twórców World of Warcraft



Notorious Studios to nowa firma typu start-up zajmująca się grami wideo, kierowana przez byłych twórców World of Warcraft, w tym współzałożyciela Chrisa Kaleiki, który opuścił Blizzard po trzynastu latach w listopadzie 2020 roku. Nowe studio zostało nazwane na cześć 17-letniej gildii graczy, z której wielu deweloperzy grają razem i będą koncentrować się na budowaniu kolejnego wspaniałego świata gier RPG dla wielu graczy. Chociaż nie są gotowi do omówienia swojego pierwszego projektu, ich ogłoszenie sugeruje, że będzie on podobny do gry MMO, w tym rozgrywki wieloosobowej z perspektywy trzeciej osoby, podstawowej fantazji RPG i silnego skupienia się na walce.

Tych ośmiu mężczyzn, którzy stoją na czele studia, składa się wyłącznie z byłych deweloperów Blizzard Entertainment, ma bogate doświadczenie w projektowaniu systemów, grafice i inżynierii rozgrywki, a także ich pies Ellie, który został mianowany Chief Morale Officer. Studio jest wspierane przez inwestycje Riot Games, Galaxy Interactive i 1UP Ventures, które zainwestowały w podobne małe start-upy studyjne, takie jak Frost Giant Studios i LightForge Games.

Chociaż większość z tych deweloperów opuściła firmę w ciągu ostatniego roku, Blizzard Entertainment znalazł się ostatnio pod ostrzałem po ujawnieniu powszechnych zarzutów o nierówność płci, dyskryminację i molestowanie seksualne w ogłoszeniu wieloletniego śledztwa przez stan Kalifornia. W wywiadzie dla GamesBeat współzałożyciel Chris Kaleiki podzielił się swoimi przemyśleniami na temat problemów w Activision Blizzard i zmierzenia się z całym przemysłem gier.

Chris Kaleiki przez GamesBeat

Wyzwania, jakie miał Blizzard, a które zostały odkryte w ciągu ostatnich kilku miesięcy, były naprawdę niepokojące, trudno o nich usłyszeć. Dotyczy to również nas, mimo że przez jakiś czas byliśmy poza Blizzardem. Ważne jest założenie kultury i brak tolerancji dla molestowania i tego typu rzeczy, a także bycie przejrzystym i otwartym. Dążymy do stworzenia bardziej płaskiej struktury. Nikt z nas nie jest liderem ani dyrektorem. Wcześniej w naszej karierze wszyscy byliśmy indywidualnymi współpracownikami. Byliśmy tymi, którzy po prostu budowali, kodowali, tworzyli sztukę lub projektowali rzeczy. Dążymy do uzyskania bardziej płaskiej struktury, w której nie mamy sztywnej hierarchii. Nękanie zwykle pochodzi z relacji podwładny-przełożony. Mamy nadzieję, że bardziej płaska struktura może rozwiązać niektóre z tych problemów.

Kaleiki poszedł dalej, aby wyjaśnić swoją podróż w tworzeniu nowego studia w serii tweetów, które podkreślają jego ekscytację w małym przedsięwzięciu startupowym. Chociaż tworzenie gier jest bardzo długim procesem i prawdopodobnie nie zobaczymy zbyt wiele przez jakiś czas, Notorious Studios obecnie zatrudnia, z nadzieją na powiększenie swoich biur w południowej Kalifornii z 8 do 12 członków zespołu do początku przyszłego roku.





Source : https://www.wowhead.com/news=324620/notorious-studios-new-video-game-startup-from-former-world-of-warcraft