Wyzwania techniczne w lochach i rajdach World of Warcraft są często ledwo widoczne i często trzeba mrużyć oczy, aby je zobaczyć. Jednak sytuacja wkroczyła na wyższy poziom, gdy zespół Liquid zdecydował się na użycie modyfikatorów wizualnych, aby lepiej rozróżnić mechanikę rajdów. Podczas ich postępów 19 listopada przeciwko Tinderowi Sageswiftowi, Seer of the Flame, przedostatniemu bossowi Amidrassil, Hope of the Dream, Liquid użył Czarniawej Mikstury, aby zaciemnić swoje otoczenie. Ta mikstura pozwoliła im podkreślić mechanikę, która zwykle jest ledwo widoczna. Zwykle ten boss ma umiejętności w kolorze czerwonym i jasnoniebieskim, a tło jest w kolorze jasnoniebieskim i zielonym. Niezwykle trudno jest wyróżnić zdolności i oddzielić je od tła. Niestety oznacza to również, że trudno jest grać dobrze, ponieważ skupiamy się wyłącznie na przetrwaniu, podczas gdy wielki boss druidów pożera twoje zdrowie. Problem wydaje się powtarzać przy każdej nowej aktualizacji. Ogólnie rzecz biorąc, programiści skupiają się na tym, aby środowiska rajdowe i lochy były atrakcyjne wizualnie i tematycznie, nie martwiąc się o nic innego. Najlepszym tego przykładem jest loch Court of Stars, który został dodany do puli lochów w sezonie Dragonflight w Mythic+. Loch jest w całości zabarwiony na fioletowo. Ziemia jest fioletowa, tło jest fioletowe, a wszyscy bossowie i większość ich umiejętności również są fioletowe. To sprawia, że bardzo trudno jest rozróżnić pewne umiejętności, co wymaga mrużenia oczu do tego stopnia, że trzeba zrobić sobie przerwę. Blizzard wielokrotnie obiecywał naprawienie tego problemu, aby gra była bardziej przejrzysta wizualnie. Jednakże postęp w tej kwestii jest bardzo niewielki.
Źródło: www.bing.com





