Krótkie spojrzenie na linię rozwoju WoW – kiedy rozpoczął się rozwój Dragonflight?



Zawsze mówi się, że Blizzard zaczyna pracować nad rozszerzeniami na długo przed tym, zanim zobaczymy nawet ogłoszenia, ale prawie niemożliwe jest poznanie dokładnych harmonogramów wewnętrznych prac rozwoju. Mając to na uwadze, dzisiaj postanowiliśmy zagłębić się w najgłębsze przepaści danych z gry, szukając wskazówek dotyczących tej osi czasu rozwoju i tego, jak pasuje ona do tego, co już wiadomo.

Na początek ważne jest, aby powiedzieć, że nic z tego nie jest w 100% dokładne, to tylko informacje pochodzące z dataminingu, więc traktuj to z przymrużeniem oka.

Indeksowanie świata (z Warcrafta)

Większość zebranych tutaj osi czasu będzie oparta na informacjach, że wszystkie dane w WoW są sekwencyjne. Co… powiedzenie tego w ten sposób wydaje się oczywiste, ale konsekwencje, jakie to ma, oznaczają, że nawet równoległe projekty, takie jak na przykład Classic, Shadowlands i Dragonflight, mają sekwencyjne wpisy danych. Oznacza to, że wiedza o tym, kiedy coś zostało dodane, oznacza również, że wiesz, co zostało dodane do bazy danych przed, a co zostało dodane po tej dacie.

Przykładem tego jest Tabard of Mastery, dodany jako nagroda w Sezonie Mastery za wykonanie biegu Immortal Naxxramas 40, który został dodany do bazy danych gry mniej więcej w tym samym czasie, kiedy do wersji beta Dragonflight dodano wiele odczynników profesji, ponieważ jego identyfikator jest prawidłowy między wpisami dla Smoczej Fiolki i Kociołka Mikstur Mocy.

Zauważ jednak, że ta kolejność nie jest zawsze prawdę, ponieważ zdarzały się przypadki aktualizowania przez Blizzard starych identyfikatorów baz danych do nowych celów, takich jak Eliksir Języków, poprawiony w grze w grudniu 2018 r., aby umożliwić komunikację między frakcjami przy użyciu bardzo starego identyfikatora przedmiotu.

Rozwój stref

Podczas dataminingu Strefy są zwykle jedną z pierwszych rzeczy, które się pojawiają, zwykle są uwzględniane w pierwszych kompilacjach, a strefy otwartego świata są uwzględniane szczególnie wcześniej.

W przypadku stref Dragonflight, jednymi z pierwszych dodanych stref rozwoju było 10 Highlands i Zone4TyrholdTest, obie zindeksowane na krótko przed Podniebną Twierdzą, która została dodana do poprawki 9.1 PTR w kompilacji 38312, która została wydana 13 kwietnia 2021 r., nieco ponad rok przed premiera zwiastuna Dragonflight 19 kwietnia 2022 roku.

Wydaje się jednak, że te dwie strefy nie zostały wykorzystane i mogą być po prostu testami stref pozostałych w danych. Pierwsze strefy Dragonflight są używane do dziś, gdzie główne strefy otwartego świata, Dragon Isles, Great Sea, The Budzące się Brzegi, Ohn’ahran Plains, The Azure Span i Thaldraszus. Strefy te są indeksowane przed Tazavesh, Veiled Market, który jest wersją lochu Tazavesh w otwartym świecie, gdzie masz tor lotu, sprzedawców i obszar portalu lochów, który został dodany w tej samej kompilacji PTR poprawki 9.1 38312.

Te dodatki do indeksowania wyraźnie wskazują, że prace nad funkcjami otwartego świata Dragonflight rozpoczęły się prawie 18 miesięcy temu.

Z drugiej strony wydaje się, że lochy zostały dodane znacznie później, a większość z nich została zindeksowana wokół dodania strefy Polan Tirisfal, która jest używana podczas scenariusza dostosowywania Dark Ranger i po raz pierwszy pojawiła się w patchu 9.2.5 PTR, build 43022, od 1 kwietnia 2022 r.

Zadania

W przypadku zadań wiele razy dane mogą być bardzo pomieszane, a łańcuchy zadań są iterowane, co może prowadzić do dodawania wielu zadań z danego łańcucha na wcześniejszym lub późniejszym etapie rozwoju. W przypadku Dragonflight najwcześniejsze misje w bazie danych to Winging It, World Quest z Ohn’ahran Plains i Arcane Guardians, misja z obszaru wprowadzającego Dracthyr.

Początkowe misje z obszaru wprowadzającego Dracthyr, takie jak Arcane Guardians i Awaken, Dracthyr, znajdują się pomiędzy misjami z kampanii Zereth Mortis Kismetric Disc i jednym z misji Paragon z Zereth Mortis, Supplies from The Enlightened. Oba zadania zostały dodane w patchu 9.2.0 PTR, kompilacja 42423, z 18 lutego 2022 roku.

Pierwsza z nich, Winging It, jest indeksowana w środku wątku fabularnego Blood Elf Heritage dodanego w patchu 9.2.5 PTR. Misja rozgrywa się pomiędzy Nieuczciwą walką i A Fair Race, obie dodane w kompilacji 42850, od 22 marca 2022.

Należy jednak pamiętać, że te zadania z linii zadań Krwawe Elfy i towarzysząca im linia zadań Krasnoludów Ciemnego Żelaza są indeksowane w danych zadań zanim zadania z kampanii Patch 9.1, takie jak Dusza Paladyna. Oznacza to, że zarówno serie zadań Krwawych Elfów, jak i Krasnoludów Ciemnego Żelaza były w toku od patcha 9.1 PTR, przed 8 lipca 2021 r., nawet jeśli światło dzienne ujrzą dopiero prawie rok później. To pokazuje, że pierwsze szkice zadań Dragonflight rozpoczęły się ponad 15 miesięcy temu.

Przedmiotów

Jeśli chodzi o przedmioty, pierwszymi wpisami do Dragonflight były Tempered Djaradin Steel i Writ of Construction. Ogólnie wygląda na to, że najwcześniejsze przedmioty dla Dragonflight były powiązane z zawodami, co pokazuje zaangażowanie Blizzarda w ulepszanie zawodów w nowym rozszerzeniu, po mało inspirującym rozszerzeniu Profesion w Shadowlands.

Oś czasu na przedmiotach jest trochę rozmyta. Wiele przedmiotów wokół nich pochodzi z Protoform Synthesis, które po raz pierwszy pojawiły się w patchu 9.2 PTR, build 42423, który pojawił się po raz pierwszy 18 lutego 2022 roku. Jednak wokół tych przedmiotów możemy również znaleźć przedmioty takie jak Insygnia Dworu Farondis i Klucz wielu myśli, dodane odpowiednio w patchu 9.1.5 i 9.1 PTR, przy czym drugi pierwszy pojawi się na PTR 25 czerwca 2021 r.

Końcowe rozważania na temat osi czasu Dragonflight

Patrząc na te wszystkie porównania, daje nam to naprawdę dobry pomysł, że rozwój Dragonflight rozpoczął się około drugiego kwartału 2021 roku, począwszy od stref otwartego świata, początkowego doświadczenia przywoływaczy i przeróbki profesji.



Źródło : https://www.wowhead.com/news=329393/a-brief-look-at-the-wow-development-pipeline-when-did-dragonflight-development