Kontrowersje wokół zakazu najazdów „GDKP” w WoW rozpalają społeczność: oto dlaczego

Koniec nalotów GDKP w World of Warcraft Classic

Blizzard ogłosił koniec nalotów GDKP w World of Warcraft Classic począwszy od 8 lutego. To decyzja zmieniająca zasady gry dla społeczności graczy. Ale czym są te naloty i dlaczego zostały złomowane?

Co to jest nalot GDKP?

GDKP to rodzaj rajdu, w którym gracze licytują wybrane przez siebie elementy wyposażenia, złoto wrzucane jest do wspólnej puli, a następnie rozdzielane pomiędzy członków rajdu. Dzięki temu każdy może zarobić coś za swój czas i wysiłek. Praktyka ta budzi jednak pewne obawy.

Blizzard stwierdził, że chociaż rozumie korzyści dla tych, którzy uznają to za wygodny sposób na zdobycie sprzętu, jest także świadomy obaw związanych z erozją struktur gildyjnych i społecznych, które są częścią ducha Sezonu Odkryć.

Dlaczego naloty GDKP mogą być szkodliwe

Naloty GDKP mogą stworzyć kulturę ekskluzywności, wykluczając graczy, którzy w przeciwnym razie mogliby dobrze sobie radzić w zwykłej grupie. Zachęcają także do transakcji na prawdziwe pieniądze i promują zakup złota za pośrednictwem RMT. Te naloty zniechęcają również graczy do wyruszania w świat w celu gromadzenia zasobów i materiałów.

System ten tworzy powiązanie między zwykłymi graczami a nielegalnymi sprzedawcami złota, pogarszając w ten sposób ekonomiczną kondycję gry.Pomimo idei dzielenia się łupami ze wszystkimi, obecność złośliwego zachowania znacznie zakłóca całą grę.

Reakcje społeczności i możliwe alternatywy

Reakcja społeczności na tę decyzję była mieszana. Niektórzy postrzegają to zakończenie jako cios w kwitnącą tradycję, inni witają je jako długo oczekiwaną interwencję Blizzarda.

Możliwą alternatywą mógłby być powrót do Punktów Zabicia Smoka, rodzaju wewnętrznej waluty społecznościowej w gildii, która umożliwiałaby wystawianie i kupowanie określonych przedmiotów na aukcji. Jednak to rozwiązanie nie jest pozbawione wad.

Ostatecznie to posunięcie jest eksperymentem ze strony Blizzarda. Miejmy nadzieję, że problemy spowodowane tą zmianą będą ograniczać się do dramatów międzyludzkich, a nie degradacji ekonomii gry.

Źródło: www.bing.com