W świecie gier wideo, w którym gry strategiczne czasu rzeczywistego (RTS) są często przenoszone na platformy PC, Czarnoksiężnik był w stanie wyróżnić się na tle najlepszych na Game Boy Color. Tytuł ten, wydany w 2000 roku, oferuje graczom zanurzenie się w świecie high fantasy, w którym dwie frakcje toczą zaciętą walkę. Niestety, choć uznawany za solidną rozgrywkę i innowacyjną mechanikę, Czarnoksiężnik nigdy nie miał okazji dotrzeć do szerszej publiczności.
Warlocked: innowacyjny RTS na Game Boy Color
Gra inspirowana Warcraftem
Opracowany przez Bit Studios, Czarnoksiężnik jest otwarcie inspirowana kultową marką Blizzarda. Gracze przejmują kontrolę nad jedną z dwóch walczących frakcji: ludźmi dowodzonymi przez królową Azarel i bestiami dowodzonymi przez wodza Zoga. Chociaż narracja jest lekka, rozgrywka wieloosobowa, choć ograniczona do jednej konsoli, oferuje znaczną głębię rozgrywki.
Konkurencyjne kampanie
Rozgrywka podzielona jest na dwie odrębne kampanie, pozwalające graczom na przeżycie starć z różnych perspektyw. Każda frakcja ma swoje własne jednostki, karty i specjalne zdolności, co dodaje odrobinę różnorodności do przyjętych strategii.
Niezwykła dostępność
Prosta, ale wciągająca rozgrywka
W przeciwieństwie do wielu gier RTS na PC, które mogą być złożone i przytłaczające, Czarnoksiężnik został zaprojektowany tak, aby był dostępny. Dzięki tylko dwóm przyciskom dostępnym na Game Boy Color, gra zapewnia intuicyjną obsługę. Gracze muszą zbierać zasoby, konstruować budynki i toczyć bitwy, a wszystko to przy uproszczonym sterowaniu, które promuje łagodną krzywą uczenia się.
Unikalna mechanika czarodzieja
Jedna z mocnych stron Czarnoksiężnik to system rekrutacji magów z unikalnymi zdolnościami, które zmieniają przebieg walki. Te magiczne jednostki, choć trudne do znalezienia, pozwalają graczom urozmaicić swoje strategie. Dodanie rzadkich smoków pomaga również wzbogacić mechanikę gry, podkreślając kreatywność Bit Studios.
Niedocenione dziedzictwo
Problemy z dystrybucją
Pomimo entuzjastycznych recenzji, Czarnoksiężnik nigdy nie był rozpowszechniany na arenie międzynarodowej, co ogranicza jego wpływ. Opracowany przez brytyjskie studio powinien był przyciągnąć globalną publiczność, ale światło dzienne ujrzał dopiero w Ameryce Północnej. Pozostaje to tajemnicą, jako że gra potrafiła wykorzystać możliwości Game Boy Color.
Niepewna przyszłość
Wraz ze wzrostem popularności gier strategicznych czasu rzeczywistego, brak ich widoczności Czarnoksiężnik i porzuceniem potencjalnego następcy, Czarodzieje dla Game Boy Advance zadają pytania o losy RTS-ów na konsolach przenośnych. Po zamknięciu Bit Studios ponowne wydanie tego klasyka wydaje się mało prawdopodobne, pozostając tym samym niezbadanym skarbem dla fanów gatunku.
Podsumowując, Czarnoksiężnik zasługuje na ponowne odkrycie przez społeczność graczy. Dzięki wciągającej rozgrywce i wyjątkowemu dziedzictwu stanowi ważny rozdział w historii konsolowych gier RTS i stanowi przekonujący przykład na to, że magię gier strategicznych można wykorzystać także na platformach przenośnych.
Odczyty: 0