John Hight opuszcza Blizzard: przemawiają jego spadkobiercy.

Lider uniwersum Warcraft w Blizzard Entertainment, John Hight, ogłosił w tym tygodniu na swoim osobistym koncie X, że opuszcza firmę w celu podjęcia „nowego zadania”. Mieliśmy okazję przeprowadzić dłuższy wywiad z Hightem jesienią ubiegłego roku podczas BlizzConu w Anaheim w Kalifornii. Rozmowa dotyczyła większości tego, co zrobił i widział w ciągu 12 lat prowadzenia Warcrafta w różnych formach (w tym World of Warcraft), a także tego, co jego zdaniem było jego dziedzictwem w „biznesie”. Hight jest weteranem branży działającym od kilkudziesięciu lat i dyrektorem ds. gier w starej szkole. Do Blizzarda trafił z Sony, gdzie pracował nad God of War 3 i uruchomieniem PlayStation Network. Wcześniej był producentem wykonawczym w Atari i Electronic Arts, gdzie kierował zespołami w Westwood Studios, często bezpośrednio konkurując z wydaniami strategii czasu rzeczywistego firmy Blizzard.

Ważna spuścizna oparta na ludziach, których poznaliśmy

Patrząc wstecz, jesienią ubiegłego roku powiedział, że ma nadzieję, że jego największym dziedzictwem w Blizzardzie i ogólnie rzecz biorąc będą ludzie, których wspierał. „Miałem szczęście pracować z tymi wszystkimi ludźmi i ci ludzie dokonają wielkich rzeczy” – powiedział wówczas. „Więc moim dziedzictwem jest to, że będą mnie pamiętać w taki czy inny sposób. » Wymienił w szczególności trzy przykłady.

Decydujące spotkania

Pierwszym był Xinghan „Jenova” Chen, którego poznał, gdy Chen był studentem studiów magisterskich na Uniwersytecie Południowej Kalifornii, a Hight był profesorem nadzwyczajnym. „Widziałem tę iskrę w jego oczach i to pragnienie, a on miał naprawdę nowe, trochę dziwne podejście do tego, co chciał zrobić w grze” – powiedział Hight. „Widziałem tę pasję. Pomyślałem: „Chcę z tobą podpisać kontrakt”. Będziemy robić różne rzeczy razem. » Chen i jego przyjaciel Kellee Santiago wygrali 20 000 dolarów na stworzenie Cloud, historii skupiającej się na życiu wewnętrznym pacjenta szpitala. Hight widział grę na wystawie studenckiej podczas konferencji Game Developers Conference. Chen i Santiago zostali współzałożycielami Thatgamecompany, a ich gry Flow, Flower i Journey zadebiutowały w PlayStation Network pod nadzorem Highta. Flow była najczęściej pobieraną grą w PSN w 2007 roku.

Drugim przykładem był Chris Metzen, narracyjny ojciec uniwersum Warcraft, chcący wrócić do World of Warcraft. „Kiedy Chris rozważał powrót do Blizzarda, zadzwonił do mnie, ponieważ graliśmy razem w Warhammera i ufał mi” – powiedział Hight. „Pomyślałem: «O mój Boże, to byłoby fantastyczne». Powrót Metzena był ogromnym sukcesem, którego kulminacją było ogłoszenie podczas jesiennego BlizzConu trylogii rozszerzeń fabularnych, która cieszyła się dużym zainteresowaniem fanów.

Jej ostatnim przykładem była Holly Longdale, która dołączyła do zespołu World of Warcraft, aby kierować WoW Classic. „Miałem okazję zobaczyć Holly Longdale. Pochodziła z EverQuest, była wielką fanką i była taka szczęśliwa. Powiedziałem sobie: OK, chodź na Classic. I wykonała fantastyczną robotę. Longdale ostatecznie przejął stanowisko Highta jako producenta wykonawczego WoW. To była zaskakująca zmiana, ponieważ nie zajęła stanowiska, które tradycyjnie byłoby następne na liście do rozważenia, powiedział Hight.

Longdale może być teraz osobą najlepiej nadającą się do przejęcia stanowiska Highta jako dyrektora generalnego Warcraft po jego odejściu.

Podczas ostatniego BlizzConu z firmą w listopadzie miał okazję wygłosić zaimprowizowane przemówienie motywujące dla studentów i absolwentów. „Powiedziałem: nie pytaj nikogo o pozwolenie, żeby być pewnym siebie. Znajdź to w sobie” – mówił wówczas. „Dostrzegłem potencjał w ludziach. Udało mi się pracować ze wspaniałymi ludźmi, którzy nieśli pochodnię. »

Źródło: www.bing.com