Jill Magid sprzedaje bukiety NFT wykonane z kwiatów z „The Legend of Zelda”, „World of Warcraft” i innych gier wideo


W te walentynki można kupić nowy rodzaj bukietu — a każdy wypełniony jest sztucznymi kwiatami skradzionymi z gier wideo.

Taka jest idea „Kwiaty poza grą”, nowy — i pierwszy w historii — projekt NFT Jill Magid, wybijany przez młodą platformę krypto-sztuki Świat sztuki. Dostępne od dziś cyfrowe bukiety artysty składają się z kwiatów, które zostały zhakowane bez pozwolenia z kodów źródłowych klasycznych gier, w tym Final Fantasy, Minecrafti więcej.

Każda roślina ma szczególną wartość w rodzimym świecie wirtualnym. W bukietach Magida możesz znaleźć Cichą Księżniczkę z Legenda Zeldy serii, które mogą być użyte do wzmocnienia efektu ukrycia, lub Kwiat Ognia z Super Mario Bros, która daje użytkownikom moc rzucania kulami ognia. Niektóre kwiaty mają nawet znaczną wartość poza ich grami: tak potężny jest Czarny Lotos Świat Warcraftana przykład, że gracze są czasami skłonni zapłacić wygórowane ceny w świecie rzeczywistym, aby go zdobyć.

Mały bukiet z kolekcji NFT „Out-Game Flowers” ​​autorstwa Jill Magid. Dzięki uprzejmości artysty i Artwrld.

Jeśli nie jesteś już uzależniony od zarozumiałości Magida, rozważ dodatkowy kontekst. Jeśli chodzi o uznanych artystów tworzących NFT, prawda jest taka, że ​​liczba źle przemyślanych projektów znacznie przewyższa te interesujące. Ale Magid, który powiedział, że „zdecydowanie nie lubi zdecydowanej większości NFT” nie robi niczego, co jest źle przemyślane. Czy ona jest porwanie monitora telewizji publicznej Lub będąc obserwowaną przez policjęjej praca jest zawsze skrupulatnie badana i często wkracza w systemy, które przesłuchuje.

Innymi słowy, jeśli kiedykolwiek istniał artysta, który mógłby stworzyć interesujące NFT, to jest to Magid.

Bukiety artysty są, na pierwszy rzut oka, prostymi NFT – co oznacza, że ​​wyglądają i zachowują się jak cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie, będące w równym stopniu przedmiotem sztuki i aktywem spekulacyjnym. Ale niewiele elementów w praktyce Magida jest prostych; najbardziej interesują ją sękate, złożone systemy, a pod kwiatami kryją się konceptualne warstwy gotowe do usunięcia.

Duży bukiet od Jill Magid's "Kwiaty poza grą" Kolekcja NFT.  Dzięki uprzejmości artysty i Artwrld.

Duży bukiet z kolekcji NFT „Out-Game Flowers” ​​autorstwa Jill Magid. Dzięki uprzejmości artysty i Artwrld.

Aby zrozumieć te warstwy, warto zrozumieć genezę projektu. Wraca do Miękki, Grafika Magid’s 2020 Creative Timedla którego wyryła laserowo napis „THE CIAŁO BYŁO JUŻ TAK KRUCHE” na krawędzi 120 000 pensów.

Artysta miał wówczas na myśli ironiczną, metaforyczną sprzeczność między retoryką epoki pandemii wokół walczącej gospodarki, którą często charakteryzowano jako „ciało” finansowe potrzebujące resuscytacji, a retoryką dotyczącą ludzkiego życia, tak często zredukowanego do punktów danych na wykresach liczby ofiar śmiertelnych. Dla Magida wszechobecny grosz – finansowy token praktycznie nic nie warty, który nagle stał się symbolicznie naładowany jako wektor transmisji – symbolizował skrzyżowanie tego, co cielesne i ekonomiczne.

Aby rozpowszechnić wygrawerowane grosze, Magid podrzucił je, rolka po rolce, do bodegas w Nowym Jorku. Robiąc to, zaczęła myśleć o kwiatach na sprzedaż przed tak wieloma sklepami. (Ona nawet odtworzyła rzędy kwiatów bodega dla Miękki-powiązany wystawa w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Fort Worth.)

W swoich badaniach Magid dowiedziała się, że kwiaty bodegi pochodzą z tych samych miejsc, co te, które można znaleźć w ekskluzywnych kwiaciarniach. Większość z nich jest uprawiana w uprzemysłowionych gospodarstwach w Europie lub Ameryce Południowej, a następnie wysyłana do Holandii w celu oceny w skali opartej na kryteriach takich jak długość łodygi i średnica kwiatu. Nisko ocenione kwiaty są wysyłane do nowojorskich sklepów na rogu, gdzie żyją tylko kilka dni. Wiele z nich w ogóle nie jest kupowanych.

Magid dowiedział się, że to, co my, konsumenci, uważamy za naturalny symbol piękna, jest w rzeczywistości starannie kontrolowanym aktywem wspieranym przez rozrzutną międzynarodową gospodarkę. Rośliny „wydawało się, że ukrywają w sobie tak wiele transakcji i tak wiele systemów wartości” – powiedziała.

U szczytu jej fascynacji kwiatami Nato Thompson, kurator i współzałożyciel Artwrld, zwrócił się do artystki o wykonanie projektu NFT. „Szkoda, że ​​kwiaty nie rosną w Internecie”, wspominała, mówiąc Thompsonowi.

„Cóż, właściwie tak” – odpowiedział, zauważając, że kwiaty, podobnie jak NFT, symbolizują „połączenie estetyki i wartości”.

Mały bukiet od Jill Magid's "Kwiaty poza grą" Kolekcja NFT.  Dzięki uprzejmości artysty i Artwrld.

Mały bukiet z kolekcji NFT „Out-Game Flowers” ​​autorstwa Jill Magid. Dzięki uprzejmości artysty i Artwrld.

– Znasz Stevena Bannona? — zapytał Thompson.

To, o czym kurator miał na myśli, to hodowla złota lub praktyka zatrudniania słabo opłacanych robotników w Chinach i innych krajach w celu zbierania rzadkich przedmiotów w grze – jak w przypadku Black Lotus z World of Warcraft – i sprzedawania ich poza grą po mocno zawyżonych cenach . Zanim został redaktorem skrajnie prawicowego serwisu informacyjnego Breitbart, Bannon zasiadał w zarządzie, a następnie jako dyrektor generalny Internet Gaming Entertainment, firmy zbudowanej wokół tego opartego na wyzysku modelu.

Dzięki tej dziwacznej historii projekt nagle kliknął Magida i „Out-Game Flowers” urodził się. Chociaż jej NFT wyglądają jak proste bukiety, reprezentują coś więcej: konwergencję wielu rynków – gier wideo, sztuki blockchain i kwiatów z prawdziwego świata. To, nad czym się zastanawiam i co naprawdę mnie interesuje, to to, jak działają różne gospodarki oraz jak następuje wymiana i transakcja wartości” – wyjaśnił artysta.

Duży bukiet od Jill Magid's "Kwiaty poza grą" Kolekcja NFT.  Dzięki uprzejmości artysty i Artwrld.

Duży bukiet z kolekcji NFT „Out-Game Flowers” ​​autorstwa Jill Magid. Dzięki uprzejmości artysty i Artwrld.

Ile więc kosztują Magid’s NFT?

Niektóre 150 z jej 165 bukietów jest mniejszych i kosztuje od 325 do 550 dolarów. Są wycenione na sprzedaż, wyjaśnił artysta; podobnie jak w przypadku groszy w bodega, celem jest dostępność i szybki obieg. W chwili publikacji mniejsze bukiety mają już wyprzedane.

Tymczasem pozostałe 15 bukietów jest większych – zawierają po jednym z każdego rodzaju kwiatu wydobytego przez zespół Magida – i mają cenę, która celowo jest bliższa cenie „tradycyjnej” grafiki z galerii: 10 000 USD. (Paryskie Centrum Pompidou już nabyło jeden z większych bukietów, a Magid ma nadzieję, że inne muzea też to zrobią).

W przypadku projektu zbudowanego na warstwie myślenia o eksploatacji, estetyce i obiegu wartości w i pomiędzy światami cyfrowymi i IRL, status rynkowy bukietów blockchain Magida jest dość konwencjonalny – nawet status quo

Ale dla Thompsona ten akt rekapitulacji jest cechą, a nie wadą. Powiedział, że projekt jest „bardziej lustrem niż krytyką”. Innymi słowy, „Kwiaty spoza gry” mają odzwierciedlać systemy, na których się opiera, a nie je oceniać.

„Nazwałbym to miękkim ponownym przedstawieniem systemu samemu sobie” – powiedział.

Śledź aktualności Artnet na Facebooku:


Chcesz wyprzedzić świat sztuki? Zapisz się do naszego biuletynu, aby otrzymywać najświeższe informacje, otwierające oczy wywiady i wnikliwe krytyczne uwagi, które napędzają rozmowę.





Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=63ee7118db0c400d9527970b4fc3ac28&url=https%3A%2F%2Fnews.artnet.com%2Fmarket%2Fjill-magid-out-game-flowers-2255736&c=1084042942310147692&mkt=fr-fr