Jak Steve Bannon wydobywał „Intensywnych młodych mężczyzn”, od „World of Warcraft” do Białego Domu


Wiele lat przed tym, jak Steve Bannon uczynił z Breitbart.com jedno z czołowych nazwisk w polityce online i doprowadził do ostatnich miesięcy zdumiewającego niepokoju prezydenckiego Donalda Trumpa, był tylko facetem, który pomagał kolesiom oszukiwać w grach wideo.

Jego doświadczenie w pomaganiu graczom w poruszaniu się w zmyślonych realiach, w których wszystkie wiadomości są fałszywe, a wszystkie fakty są alternatywne, pomogło mu stworzyć kampanię, która wywróciła i zmieniła rzeczywistość.

Ale ucieczka Bannona do Białego Domu nie miałaby miejsca, gdyby nie lekcje, których nauczył się jako wiceprezes International Gaming Entertainment, jak twierdzi Joshua Green w swojej nowej książce „Devil’s Bargain: Steve Bannon, Donald Trump i Szturm na prezydencję”.

Założona przez Brocka Pierce’a, byłą dziecięcą gwiazdę sławy „Mighty Ducks”, IGE była zasadniczo pośrednikiem w głównych grach, takich jak „World of Warcraft”.

Jak wyjaśnił Green, firma z siedzibą w Hongkongu specjalizowała się w „hodowli złota”, w której gracze gromadzili „cyfrowe łupy”, takie jak zbroje, złoto i broń, aby sprzedawać je graczom wciągających gier, takich jak „WoW”. Następnie sprzedawałby ten wyimaginowany łup klientom, którzy płacili prawdziwą gotówką.

To prawie idealna metafora sposobu, w jaki kampania Trumpa wykorzystywała fikcję (jak pogląd, że prezydent Obama nie urodził się w Stanach Zjednoczonych), aby osiągnąć realne korzyści materialne (jak wygranie prezydentury).

Kiedy Bannon dołączył do IGE w połowie 2005 roku, „próbował przenieść uprawę złota na skalę przemysłową, budując łańcuch dostaw nisko opłacanych chińskich pracowników, którzy grali w „World of Warcraft” na ciągłe, rotacyjne zmiany, walcząc z potworami i smokami w celu produkcji stały strumień wirtualnych towarów” – twierdzi Green. Ci gracze zarabiali zaledwie 25 centów za godzinę w czymś, co New York Times nazwał „wirtualnymi warsztatami”.

Firma IGE miała następnie sprzedawać akcesoria WoW zachodnim graczom po marży. Pomimo działania w szarej strefie między studiami gier a ich klientami, plan IGE wydawał się niezawodny. Bannon otrzymał 60 milionów dolarów na finansowanie operacji, prowadzonej przez Goldman Sachs.

Jednak twórca „World of Warcraft” Blizzard Entertainment i armia pełnych pasji fanów gry szybko odsunęli się od planów biznesowych IGE.

„Blizzard, pod presją swoich klientów, zaczął zamykać konta podejrzanych hodowców i sprzedawców złota” – napisał Green. W ciągu czterech tygodni na początku 2006 roku zlikwidowano 800 rachunków zajmujących się hodowlą złota powiązanych z IGE. Po tym, jak wściekły fan z Florydy złożył pozew przeciwko IGE za „znaczne pogorszenie” zbiorowej przyjemności z gry, IGE znalazła się w trybie kryzysowym. Pierce został wyrzucony, a Bannon został mianowany CEO pod nowym szyldem firmy, Affinity Media.

Jednak krach IGE okazałby się nieoceniony dla Bannona, który posuwa się do przodu.

„Bannon był zachwycony tym, co odkrył, próbując zbudować biznes: świat podziemny, o którym istnieniu nie wiedział, zaludniony przez miliony młodych mężczyzn (większość graczy to mężczyźni), którzy znikali na kilka dni, a nawet tygodni alternatywne rzeczywistości” – napisał Green.

Wykorzystał tę wiedzę jako prezes Breitbart News, celując w „zmotywowanych graczy i użytkowników forów dyskusyjnych” witryn zaśmieconych okrzykami „Make America Great Again”, takich jak 4chan, 8chan, Reddit. Dogłębna wiedza Bannona na temat entuzjazmu graczy bezproblemowo przełożyła się na politykę, gdzie był w stanie „zorganizować internetowe armie trolli i aktywistów, którzy opanowali politykę narodową i pomogli dać początek Donaldowi Trumpowi”.

Odrodzenie Breitbarta pod rządami Bannona – i niezachwiane poparcie strony ze strony kandydata GOP – przykuło uwagę Trumpa. Bannon został powołany na pokład jako dyrektor generalny kampanii Trumpa w sierpniu zeszłego roku, gdzie wykorzystał lekcje, których po raz pierwszy nauczył się w IGE i przeniósł się do Breitbart, aby pobudzić ogromną liczbę obserwujących Trumpa w Internecie. Wiesz, jak potoczyła się reszta.

Tuż po wyborze Trumpa Washington Post zacytował jednego z nich: „Właściwie wybraliśmy mema na prezydenta”. Deklaracji tej towarzyszył wizerunek żaby Pepe, symbol rasistowskiego prawicowego trollingu.





Źródło : https://www.thewrap.com/how-world-of-warcraft-propelled-steve-bannon-to-the-white-house/