Historyczny strajk w Microsoft: twórcy World of Warcraft łączą się w związki zawodowe

W Microsoft powstał związek skupiający ponad 500 twórców World of Warcraft. Inicjatywa ta skupia specjalistów z różnych działów, takich jak kontrola jakości, grafika, dźwięk, projektowanie, inżynieria i produkcja, dzięki czemu World of Warcraft Gamemakers Guild jest największym związkiem w firmie Microsoft.

Przyczyny powstania związku

Według kilku deweloperów inicjatywa ta nabrała kształtu po odpowiedzi Blizzarda na skargę dotyczącą dyskryminacji ze stanu Kalifornia. Część pracowników stwierdziła, że ​​początkowe reakcje firmy były zbyt korporacyjne i nie odzwierciedlały wartości wyznawanych wewnętrznie.

Chęć, aby wszystkie głosy zostały usłyszane, zgodnie z wartościami Blizzarda, była motywacją do powstania związku. Pracownicy chcą rozwiązać takie kwestie, jak godziny pracy, wynagrodzenia, przejrzystość awansów, praca zdalna i ochrona przed zwolnieniami.

Kluczowy krok w branży gier

Głosowanie za przystąpieniem pracowników World of Warcraft do związku zawodowego stanowi ważny krok w walce o zorganizowanie pracowników w branży gier. Fakt, że decyzja była możliwa dzięki porozumieniu o neutralności związkowej zawartej pomiędzy CWA i Microsoftem, podkreśla znaczenie związku reprezentację w tym sektorze.

Microsoft zobowiązuje się do prowadzenia w dobrej wierze negocjacji z CWA w celu osiągnięcia układu zbiorowego, twierdząc, że wspiera prawo swoich pracowników do wyboru reprezentacji w firmie. Związek ten umożliwia obecnie reprezentowanie przez CWA ponad 1750 pracowników branży gier w Microsoft.

Źródło: games.mxdwn.com