W Microsoft powstał związek skupiający ponad 500 twórców World of Warcraft. Inicjatywa ta skupia specjalistów z różnych działów, takich jak kontrola jakości, grafika, dźwięk, projektowanie, inżynieria i produkcja, dzięki czemu World of Warcraft Gamemakers Guild jest największym związkiem w firmie Microsoft.
Przyczyny powstania związku
Według kilku deweloperów inicjatywa ta nabrała kształtu po odpowiedzi Blizzarda na skargę dotyczącą dyskryminacji ze stanu Kalifornia. Część pracowników stwierdziła, że początkowe reakcje firmy były zbyt korporacyjne i nie odzwierciedlały wartości wyznawanych wewnętrznie.
Chęć, aby wszystkie głosy zostały usłyszane, zgodnie z wartościami Blizzarda, była motywacją do powstania związku. Pracownicy chcą rozwiązać takie kwestie, jak godziny pracy, wynagrodzenia, przejrzystość awansów, praca zdalna i ochrona przed zwolnieniami.
Kluczowy krok w branży gier
Głosowanie za przystąpieniem pracowników World of Warcraft do związku zawodowego stanowi ważny krok w walce o zorganizowanie pracowników w branży gier. Fakt, że decyzja była możliwa dzięki porozumieniu o neutralności związkowej zawartej pomiędzy CWA i Microsoftem, podkreśla znaczenie związku reprezentację w tym sektorze.
Microsoft zobowiązuje się do prowadzenia w dobrej wierze negocjacji z CWA w celu osiągnięcia układu zbiorowego, twierdząc, że wspiera prawo swoich pracowników do wyboru reprezentacji w firmie. Związek ten umożliwia obecnie reprezentowanie przez CWA ponad 1750 pracowników branży gier w Microsoft.
Źródło: games.mxdwn.com