Gry wideo wykorzystują sztuczną inteligencję

Sztuczna inteligencja w branży gier wideo: gorący temat

Sztuczna inteligencja i jej zastosowania w grach pozostały gorącym tematem w branży podczas marcowej konferencji Game Developers Conference. Podczas gdy niektóre studia zachwalają NPC generowanych przez sztuczną inteligencję lub tworzenie poziomów w oparciu o sztuczną inteligencję, dyrektor franczyzy Warcraft, John Hight, był nieco bardziej konserwatywny.

Rozmawialiśmy z Hightem po jego przemówieniu w GDC na temat ostatnich 30 lat Warcrafta i to on pierwszy o tym wspomniał. Zapytaliśmy go, co według niego jest obecnie najbardziej ekscytującą rzeczą w branży poza Blizzardem, a jego odpowiedzią była sztuczna inteligencja. A dokładniej mówiąc, rodzaj sztucznej inteligencji, z której twórcy gier korzystają już od lat i która stopniowo jest udoskonalana, uwalniając programistów do twórczej pracy.

Korzystanie ze sztucznej inteligencji w Warcraft

Sztuczną inteligencję wykorzystuje się do wykonywania zadań, których ludzie nie są w stanie wykonać lub których wykonanie jest bardzo żmudne. Według Highta umożliwiło to zespołowi artystów stworzenie szerszej gamy zbroi, pozwalając sztucznej inteligencji wykonać wiele prac przygotowawczych, aby artyści mogli skupić się na bardziej kreatywnych aspektach.

Ulepszenia sztucznej inteligencji NPC umożliwiły także WoWowi zaoferowanie takich funkcji, jak Exile’s Reach, obszar samouczka, w którym nowi gracze mogą wypróbować lochy przy wsparciu NPC. Blizzard pracuje także nad nową funkcją o nazwie Delves for The War Within, która wykorzystuje podobną technologię.

Środki ostrożności Blizzarda

Hight wyjaśnia jednak, że Blizzard unika jakiegokolwiek stosowania generatywnej sztucznej inteligencji, ponieważ chce zachować artystyczną i twórczą pracę swojego zespołu. Zwraca uwagę, że nadal dyskutuje się o prawach i zakresie wykorzystania tej technologii.

Chociaż generatywna sztuczna inteligencja jest gorącym tematem w świecie gier, ostrożność Highta jest uzasadniona. Rzeczywiście, generatywna sztuczna inteligencja była krytykowana przez graczy i twórców ze względu na kwestie etyczne, kwestie praw autorskich i trudności w tworzeniu treści, które spodobają się odbiorcom.

Przyszłość serii Warcraft

Rozmawialiśmy z Hightem o przyszłości serii Warcraft jako całości, w tym o wszelkich możliwych planach dotyczących nadchodzących filmów o Warcraft. Ujawnił, że po dość spokojnej premierze obecny dodatek, Dragonflight, odnotowuje wzrost liczby subskrybentów.

Źródło: www.ign.com