Greg Street, reżyser Fantastic Pixel Castle, dzieli się swoimi przemyśleniami na temat sztucznej inteligencji w tworzeniu gier wideo.

Korzyści ze sztucznej inteligencji w tworzeniu gier wideo

Odzyskiwanie rutyny

Włączenie sztucznej inteligencji do procesu tworzenia gier może czasami być korzystne w uproszczeniu pracochłonnych zadań bez rzeczywistej wartości dodanej. Rzeczywiście, ekspert Greg Street, były główny projektant WoW i producent gry MMO League of Legends, uważa, że ​​sztuczna inteligencja ma swoje miejsce w tej dziedzinie, ale tylko za „niewdzięczną pracę”.

Miejsce AI w tworzeniu gier wideo

W tweecie Greg Street dzieli się swoją wizją dotyczącą sztucznej inteligencji. Według niego może być przydatny w tworzeniu gier, gdy eliminuje trywialne zadania, ale nie wtedy, gdy przejmuje kontrolę.

Street bierze przykład z WoW-a, gdzie pewne aspekty projektowania poziomów były nudne, jak na przykład rzeźba kontynentów zanurzonych w oceanie. Zadania te, choć nie miały bezpośredniego wpływu na rozgrywkę, były jednak konieczne ze względu na estetykę gry AI doskonale nadawałaby się do tego typu „niewdzięcznej pracy”, podobnie jak tworzenie list alfabetycznych czy ręczne obliczanie logarytmów.

Ekspert jednak podkreśla, że ​​sztucznej inteligencji nie należy wykorzystywać do zadań kreatywnych, takich jak projektowanie nowych potworów, pisanie zadań czy opracowywanie scenariuszy. Zdaniem Streeta tę pracę należy dedykować utalentowanym i pełnym pasji jednostkom, a nie maszynom.

Ciągła debata

Debata na temat sztucznej inteligencji w tworzeniu gier wideo powraca od kilku lat. Niedawno dyrektor generalny EA potwierdził zaangażowanie firmy w tę technologię, mówiąc, że będzie to miało wpływ na „ponad 50% naszego procesu rozwoju”. Nie wszyscy jednak popierają ten postęp, podkreślając znaczenie odpowiedzialnego korzystania ze sztucznej inteligencji, aby odciążyć programistów, a nie odbierać im miejsca pracy, aby zadowolić inwestorów.

Pierwsze spojrzenie na nową grę MMO studia Greg Street to prawdziwa niespodzianka, oferująca surową i niekonwencjonalną estetykę, którą wszyscy twórcy gier powinni odważyć się podzielić.

Źródło: www.bing.com