World of Warcraft: The War Within: kontrowersyjny dodatek
Nowe rozszerzenie do World of Warcraft, zatytułowane The War Within, wywołało natychmiastowe kontrowersje ze względu na nową ofertę umożliwiającą graczom szybszy dostęp do nowej zawartości w zależności od zakupionej edycji. Ta decyzja studia deweloperskiego wywołała gorącą dyskusję wśród społeczności graczy. Dyrektor gry chciał jednak zapewnić, że nie będzie to miało wpływu na postępy graczy względem siebie.
Różne edycje z różnymi korzyściami
Standardowa wersja pakietu, która ukaże się w przyszłym roku, będzie kosztować 50 dolarów i będzie zawierać nowe rozszerzenie, poprzednie rozszerzenia, walutę do sklepu z kosmetykami, a także ulepszenie dla postaci na poziomie 70. Edycja Heroic jest w cenie za 70 USD i oferuje wszystkie te korzyści, a także wierzchowca, zwierzaka i więcej waluty.
Wersja epicka za 90 dolarów zawiera, oprócz 30 dni gry, zwierzaka, dwie zabawki, gwarantowany dostęp do bety, dawniej dystrybuowanej w formie loterii, oraz trzy dni wcześniejszego dostępu do gry. kiedykolwiek World of Warcraft oferował w sprzedaży Early Access, potwierdził dyrektor gry Ion Hazzikostas.
Kontrowersje i reakcje graczy
Niektóre reakcje na to ogłoszenie były bardzo negatywne, a nawet wściekłe. Społeczność graczy wyraża frustrację w związku ze sprzedażą wczesnego dostępu w grze subskrypcyjnej. W wielu komentarzach na Reddicie wyrażano swoje niezadowolenie i podkreślano, jak ważne jest, aby cieszyć się nową zawartością na czas z całą społecznością graczy.
Hazzikostas powiedział, że wczesny dostęp zostanie starannie skalibrowany, aby nie zapewniać przewagi konkurencyjnej graczom, którzy rozpoczną grę wcześniej. Wyjaśnił, że zostaną wprowadzone pewne ograniczenia, aby zapewnić, że zaliczka uzyskana w ramach wczesnego dostępu nie przyniesie długoterminowej korzyści.
Kontrolowany i zrównoważony wczesny dostęp
Reżyser gry podkreślił w szczególności, że w okresie wczesnego dostępu nie będą dostępne pewne możliwości rozwoju na koniec gry. Jest oczywiste, że zespół programistów stara się zrównoważyć korzyści płynące z wczesnego dostępu w sposób zapewniający uczciwe wrażenia z gry dla wszystkich graczy, niezależnie od tego, kiedy zaczną grać w nowe rozszerzenie.
Źródło: www.pcgamer.com