Gracz World of Warcraft nie chce, aby jego nowa gra MMO dawała graczom FOMO

Greg „Ghostcrawler” Street ogłasza nową grę MMO

Weteran World of Warcraft i League of Legends Greg „Ghostcrawler” Street ogłosił niedawno, że stworzy własną grę MMO o nazwie Ghost. W przeciwieństwie do wielu innych gier online, w których gracze logują się codziennie, Street twierdzi, że zespół nie chce dawać swoim graczom FOMO, aby zachęcali ich do powrotu. Celem Ghost byłaby integracja z życiem graczy, bez dominowania nad nim.

Zmiany w podejściu do gier online

Podczas pierwszej sesji pytań i odpowiedzi na YouTube dotyczącej Fantastic Pixel Castle zadano pytanie dotyczące „bezdusznej pogoni za optymalizacją kosztem przyzwoitości społecznej”. Innymi słowy, internauta zastanawiał się, w jaki sposób zespół zaplanował zapobiec zniszczeniu przez optymalizację „struktury społecznościowej gry”.

Greg Street odpowiedział, omawiając historyczny model biznesowy wielu gier MMO, którego celem jest zatrzymanie graczy na tyle, na ile to możliwe, ponieważ stamtąd pochodzi strumień przychodów. Uważa jednak, że model ten „niezbyt się zestarzał” i przytacza przykład wydanej niedawno gry Baldur’s Gate 3, podkreślając, że chętnie pograłby w nią dłużej bez wyrzutów sumienia wobec swojego klanu. Jego celem jest zapewnienie, że gra Ghost dostosowuje się do życia graczy, w szczególności poprzez oferowanie historii podzielonej na rozdziały, aby umożliwić przerwy bez poczucia winy.

Nowe, bardziej dostosowane podejście

Wydaje się zatem, że zespół Fantastic Pixel Castle szuka bardziej przychylnego podejścia. Greg Street twierdzi, że ich celem jest zaprojektowanie Ghosta w sposób pasujący do życia graczy. Jeśli więc gracze poczują potrzebę zrobienia sobie przerwy po ukończeniu części historii, będzie to całkowicie akceptowalne, a systemy gry będą to wspierać.

Greg Street omówił także środowisko Ghost, na które duży wpływ ma ekspansywny świat Planescape.

Źródło: www.gamesradar.com