Gatunek MMO jest zdrowszy niż kiedykolwiek dzięki premierom Lost Ark, New World, Classic WoW i innych


Jeśli spędziłeś jakiś czas w kręgach graczy w ciągu ostatniego roku, najprawdopodobniej natknąłeś się, jeśli nie grałeś, na nowo wydaną grę MMORPG, taką jak Nowy Świat, Zaginiona Arkaczyli niedawno zrewitalizowany Final Fantasy XIV: Odrodzenie królestwa.

Te tytuły, oprócz filarów gatunku MMO, które jeszcze się nie rozproszyły — gier takich jak World of Warcraft, Wojny Gildii 2i inne — pomogły w zwiększeniu dostępności i różnorodności gier MMO na niezliczone sposoby. Od różnych stylów rozgrywki, technik budowania świata i opowiadania historii, a także szalenie różnych podgatunków w grach, gracze MMO będą mieli do dyspozycji więcej opcji w 2022 roku niż kiedykolwiek wcześniej.

Gatunek MMO nie był tak frontowy, kulturowo dominujący i lukratywny jak dzisiaj od wczesnych lat 2000, kiedy gry takie jak World of Warcraft, EverQuest, i oryginał wojny Gildii wszyscy rywalizowali i współistnieli ze sobą. I chociaż rynek wydawania nowych gier MMO nie jest tak rozrzedzony, jak na początku XXI wieku, jest tak samo widoczny w internetowym zeitgeist.

Co zaskakujące, firmą, która stoi za niedawnym wzrostem gatunku MMO, jest Amazon, który spędził lepsze części „ery pandemicznej” gier zanurzając palce (i ostatecznie całe ciało) w wodach gier MMORPG. W 2021 roku firma wypuściła Nowy Światdługo oczekiwany, nieskończenie opóźniany tytuł, który został po raz pierwszy ogłoszony na TwitchConie 2016 i pierwotnie miał zostać wydany w maju 2020 roku. Pięć miesięcy po oficjalnej premierze Nowy Światfirma wydała później Smilegate’s Zaginiona Arka dla zachodnich konsumentów, dodając kolejny ogromny tytuł online do swojego arsenału.

W pierwszym tygodniu Zaginiona Arkazachodnia dostępność od 8 do 15 lutego, gra stała się czwartą najczęściej graną jednocześnie grą w historii Steam, tylko za PlayerUnknown’s Battlegrounds, Dota 2 i CS:GO.

Według raportu Bloomberga z 2021 roku, Amazon inwestuje prawie 500 milionów dolarów rocznie w swoje perspektywy rozwoju gier. I chociaż nie można oczekiwać, że cały budżet zostanie wrzucony do obecnego działu, w którym działają kafelki MMO, gry takie jak Nowy Świat oraz Zaginiona Arka nosiliśmy sztandar dla studia w szczególności przez ostatnie sześć miesięcy – tym bardziej, że początkowo planowano flagowe wydawnictwa, takie jak Ucieczka oraz Tygiel zostały natychmiast anulowane podczas ich odpowiednich procesów rozwojowych.

Obraz za pośrednictwem gier Amazon

Poza Amazonem giganci gier, tacy jak Blizzard Entertainment, ArenaNet i Zenimax, nadal zapewniają wsparcie dla swoich markowych gier MMO, inwestując fundusze w rozszerzenia do tytułów MMO długo po ich premierach.

Przede wszystkim World of Warcraft, która przez 18 lat zawierała osiem rozszerzeń (a także dwie reedycje poprzednich wersji gry), nadal jest jedną z najbardziej niezawodnych dojnych krów Blizzarda. W 2020 roku najnowszy dodatek do gry, Krainy Cieniastał się najszybciej sprzedającą się grą na PC wszechczasów po sprzedaży 3,7 miliona egzemplarzy w ciągu pierwszych 24 godzin od premiery.

Rozszerzone wsparcie poprzez streaming

Mimo że gry MMO zyskują na znaczeniu dzięki własnej wewnętrznej kulturze online, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że ich model opiera się w dużej mierze na współpracy społecznej, ten nacisk na interakcję między graczami można rozszerzyć poza granice gry i wprowadzić w nowe medium: streaming. Na Twitchu, YouTube i innych platformach gry MMO znalazły miejsce, w którym swoje naturalne społeczne korzenie rozwijają się i utrzymują.

Kiedy pojawia się nowa gra MMO, potencjalni gracze i zainteresowani fani gromadzą się na Twitchu milionami, aby rzucić okiem na grę oczami swoich ulubionych osobowości. A w ciągu ostatnich dwóch lat nie było wielu większych wydarzeń w sferach streamingowych niż premiery MMO.

Dane przez SullyGnome | Remiks autorstwa Michaela Kelly

We wrześniu ubiegłego roku ponad 900 000 widzów oglądało transmisje z Nowy Świat w dniu premiery, podczas gdy Zaginiona Arka strumienie zgromadziły ponad 1,2 miliona widzów w szczytowym momencie swojego debiutu, według statystyk serwisu Twitch śledzącego SullyGnome.

To, czy te uderzające statystyki pochodzą z powodu popularnych streamerów, którzy przyczepiają się do tych gier i przyprowadzają ze sobą swoich fanów, czy popularnych MMO posiadających własny status, jest przedmiotem dyskusji. Ale fakt, że każdy z ponad 12 000 streamerów przyczynił się do tego Zaginiona Arkapopularność w dniu premiery, a ponad 19 000 wyemitowało reedycję World of Warcraft: Klasyczny w 2019, według SullyGnome, powinny być wskaźnikiem tego, że gatunek MMO przyciąga tłumy do społeczności Twitcha.

Kręcić się w pobliżu

Żadne gry nie mają takiej mocy, jak MMO. World of Warcraft, wieloletni lider w branży, na przykład, przetrwał wyłącznie dzięki rozpoznawaniu marki i nieugiętemu systemowi wsparcia przez prawie 20 lat. Nawet stosunkowo niszowe tytuły, takie jak Ewa Online, MapleStory, oraz Lochy i smoki online każdy z nich działa od ponad 15 lat i nadal otrzymuje wsparcie od swoich programistów.

Zdjęcie z Blizzard Entertainment

Prawdziwie sieciowy charakter gier MMO pozwala społecznościom na bulgotanie i mieszanie się przez wiele lat po ich pierwszych wydaniach. Tak więc, podczas gdy gry przeminęły, wciąż trzymają się przeszłości, być może pewnego dnia następna generacja entuzjastów MMO będzie miała coś, czego się trzyma w momencie ponownego pojawienia się tego gatunku na początku lat 20. XX wieku.

Może minie kolejne 15 lat i wszyscy będziemy grać w takie gry jak Zaginiona Arka oraz Nowy Świat znowu za nostalgię, podczas gdy kolejna fala tytułów utrzymuje gatunek MMO przy życiu.



Źródło : http://www.bing.com/news/apiclick.aspx?ref=FexRss&aid=&tid=2FAE34A7E3B44E468DA9E34D412D04DC&url=https%3A%2F%2Fdotesports.com%2Fmmo%2Fnews%2Fmmo-genre-healthier-than-ever-launches-lost-ark-new-world-classic-wow&c=7356876209849325944&mkt=fr-fr