Dyrektor produkcji StarCraft 2 omawia WarCraft 4 i RTS Call of Duty przed opuszczeniem Blizzarda

Wygląda na to, że Blizzard, popularny twórca gier wideo znany z kultowych serii, takich jak StarCraft i Warcraft, ponad dekadę temu zrezygnował z pomysłu wypuszczenia nowej gry strategicznej czasu rzeczywistego (RTS). Według niedawnego raportu wewnętrzne próby ożywienia projektów RTS, w tym potencjalnego Warcrafta 4, a nawet wersji RTS Call of Duty, nie spodobały się kierownictwu Activision-Blizzard. W tym artykule omówiono przyczyny tej blokady, a także konsekwencje niepowodzenia Warcraft III: Reforged.

Brak apetytu u Blizzarda na RTS-y

Tim Morten, były dyrektor produkcji StarCraft 2, próbował przekonać zarząd Activision-Blizzard do wznowienia tworzenia nowych tytułów RTS. Proponowano nawet ambitne projekty, takie jak Warcraft 4 i wersja RTS Call of Duty, ale te pomysły zostały odrzucone. Morten ostatecznie opuścił Blizzard w 2020 roku i założył Frost Giant, studio odpowiedzialne za Stormgate.

Porażka Warcraft III: Reforged

Jedną z głównych przeszkód w rozwoju nowego RTS-a jest rażąca porażka Warcraft III: Reforged. Gra, wydana z licznymi błędami i problemami z wydajnością, szybko rozczarowała fanów. Blizzard spotkał się z publicznym oburzeniem, oferując zwrot pieniędzy i przyznając, że premiera nie spełniła oczekiwań. Według Jasona Schreiera incydent ten odwiódł menedżerów od zatwierdzania innych projektów gier RTS.

W swojej recenzji Alice B z RPS zauważyła, że ​​choć zremasterowana gra spełniła pewne oczekiwania, brakowało jej wielu istotnych funkcji i pozostawiła gorzki posmak wśród lojalnych graczy serii.

Odejście kluczowych talentów

Oprócz niepowodzenia Reforged, odejście kilku kluczowych członków zespołu deweloperskiego przyczyniło się do stagnacji projektów RTS w Blizzardzie. Wielu weteranów serii StarCraft i Warcraft dołączyło do innych studiów, tworząc duchowe gry, które przejmują obowiązki swoich poprzedników. Na przykład studio Uncapped Games zostało założone przez Davida Kima, byłego głównego projektanta StarCrafta 2.

Ku niepewnej przyszłości Blizzarda

Biorąc pod uwagę falę zwolnień w Microsoft, spółce-matce Activision-Blizzard, wydaje się mało prawdopodobne, aby w najbliższej perspektywie nowe projekty RTS-y ujrzały światło dzienne. Jednak zainteresowanie wersją Call of Duty RTS pozostaje obecne w świadomości fanów. Chociaż pomysł takiej gry może budzić wątpliwości co do jej wykonalności, podkreśla ciągłe pragnienie głębokich, strategicznych doświadczeń w grach narracyjnych.

Krótko mówiąc, przyszłość RTS w Blizzard wydaje się niejasna, ale zagorzali wielbiciele serii nadal mają nadzieję na powrót do tych kultowych strategicznych korzeni.

Odczyty: 1