Dyrektor gry World of Warcraft mówi, że usunięcie słabo starzejącej się zawartości WoW nie jest „zasłoną dymną”


W ciągu ostatniego miesiąca World of Warcraft pracował nad kilkoma drobnymi zmianami w starszych częściach gry, usuwając lub edytując zawartość, która, cóż, nie przestarzała się aż tak dobrze.

Niektóre z nich, na przykład usunięcie odniesień do rzeczywistych pracowników, którzy odeszli z firmy w następstwie pozwu o nękanie, dyskryminację i toksyczne środowisko pracy, wyraźnie odniósł się do niektórych z nich. Inne zmiany są jednak bardziej subtelne, takie jak stonowanie niektórych obrazów w grze i usunięcie wielu „żartów”, które gracze mogliby przekazać za pomocą komendy czatu. Wiele usuniętych treści można było uznać za niepotrzebnie erotyczne w porównaniu z resztą gry lub wyraźnie lub pośrednio poniżające kobiety.

Zmiany te są stopniowo wprowadzane do publicznej domeny testowej World of Warcraft, ale są przygotowywane do wprowadzenia w nadchodzącym patchu do gry. Ponieważ strony internetowe zbierały dane, odkrywały i informowały o tych zmianach, reakcja społeczności była mieszana, reakcja została potwierdzona w niedawnym wywiadzie VentureBeat z reżyserem gry Ionem Hazzikostasem.

Zauważył, że podczas gdy wielu z zadowoleniem przyjęło usunięcie nieodpowiednich treści, inni byli zdezorientowani, a nawet sfrustrowani. Dlaczego Activision-Blizzard usunęło stare żarty, zamiast poświęcać energię na pilniejsze sprawy, takie jak naprawienie kultury firmy lub załatwienie sprawy sądowej?

W wywiadzie Hazzikostas argumentował, że zespół World of Warcraft robi swoją część całości, aby poprawić kulturę pracy firmy za pomocą narzędzi, które mają przed sobą:

„Z drugiej strony są tacy, którzy wyrazili zaniepokojenie, że robimy to prawie jak zasłona dymna” – powiedział. „Zamiast faktycznie rozwiązywać trudne problemy, po prostu zmieniamy niektóre słowa w grze. To nie jest „lub”. To jest „i”. Rozumiemy, że nie naprawiamy systemowej niesprawiedliwości, zmieniając emotkę w World of Warcraft, ale dlaczego by tego nie zrobić, podczas gdy pracujemy również nad większą jednością kulturową, różnorodnością, bezpieczeństwem i nie tylko?

„Ponieważ ulepszamy nasze procesy oceny menedżerów, dzielenia się opiniami z zespołem; ponieważ ulepszamy naszą rekrutację i zatrudnianie, aby zbudować bardziej zróżnicowany zespół, zwróćmy to samo oko na naszą grę. To jedna rzecz, która może być bardziej widocznym w krótkim okresie. Ale w dłuższej perspektywie rozumiemy, że to, za co będziemy oceniani jako zespół, jako firma i jako gra, jest daleko poza tym. Ta praca wciąż trwa”.

Rozumiemy, że nie naprawiamy systemowej niesprawiedliwości poprzez zmianę emotki w World of Warcraft. Ale dlaczego by tego nie zrobić, podczas gdy pracujemy również nad większą jednością kulturową, różnorodnością, kwestiami bezpieczeństwa i nie tylko?


Na czym dokładnie polega ta praca? Hazzikostas mówi, że system zmiany zawartości gry narodził się w wyniku procesu sądowego z potrzeby oceny poszczególnych zespołów, w których konkretnie mogą być lepsi.

„Jedną rzeczą, która się pojawiła, jest to, że istnieją elementy naszej gry, które w ciągu ponad 17 lat niekoniecznie były produktami zróżnicowanej lub inkluzywnej gamy głosów, które niekoniecznie odzwierciedlały perspektywę obecnego zespołu i wielu naszych graczy. Są rzeczy, z których ludzie z naszego zespołu nie byli dumni w naszej grze. To wiele rzeczy, które ludzie przez lata zwracali w społeczności, ale niekoniecznie słuchaj w taki sposób, w jaki powinniśmy wtedy słyszeć”.

Stworzyli więc wewnętrzny proces dla zespołu World of Warcraft, aby zgłaszać fragmenty gry do przeglądu, takie jak stare zadania lub określone linie dialogowe. Na przykład dowcipy i odniesienia „stworzone kilkanaście lat temu” kpiące z męskich krwawych elfów za kobiecość. „To nie pasuje do 2021 roku” – powiedział Hazzikostas.

Przesłane treści są następnie sprawdzane przez grupę, która „odzwierciedla różnorodność naszego dzisiejszego zespołu” w zespole WoW, aby ustalić, czy należy je zachować, czy zmienić.

„Podjęliśmy decyzje, czy pozostawić pewne rzeczy, ponieważ są na pograniczu, ale nie zamierzamy wymyślać wszystkiego na nowo, odwracać każdego pojedynczego kamienia i na nowo napisać 17 lat WoW” – kontynuował Hazzikostas. „To może być trochę młodzieńcze. Może być przebarwione. Ale to nie jest coś, co tak naprawdę sprawia, że ​​nasza gra jest mniej przyjazna dla ludzi, co chcemy zmienić. Te rzeczy, które zostawiliśmy. zostały usunięte, inne zostały odpowiednio przepisane lub zmienione.”

Oś czasu pozwu Activision Blizzard: dotychczasowa historia