Dyrektor franczyzy Warcraft zaprzecza używaniu generatywnej sztucznej inteligencji

Obecnie pojawienie się sztucznej inteligencji w grach wideo stało się gorącym tematem w społecznościach graczy w Internecie, chociaż gry wykorzystują sztuczną inteligencję od wielu lat. Różnica polega na pojawieniu się generatywnej sztucznej inteligencji, systemu komputerowego, który w miarę upływu czasu improwizuje własne rozwiązania problemów.

Wykorzystanie AI w grach wideo

Gaming dołącza się do dyskusji wraz z systemami takimi jak Sora i ChatGPT i choć niektóre firmy mocno zmierzają w stronę sztucznej inteligencji, wielu fanów uważa, że ​​jej zastosowanie jest zbyt niekontrolowane, aby można je było uznać za coś innego niż środek oszczędzania pieniędzy.

W końcu dotarliśmy do punktu, w którym fani zakładają, że główni deweloperzy włączą sztuczną inteligencję do swoich gier. World of Warcraft oskarżano o wykorzystywanie generatywnej sztucznej inteligencji w nowych zadaniach, ale jeden z członków zespołu upiera się, że nie chodzi tu o przyjęcie tej nowej metody.

World of Warcraft nie wykorzystuje generatywnej sztucznej inteligencji

Reżyser całej serii Warcraft otwarcie wypowiadał się na temat ich podejścia do sztucznej inteligencji – przede wszystkim oznajmił, że nie zamierza wykorzystywać nowej akcji generatywnej do rozwijania World of Warcraft.

„Jestem synem inżyniera aeronautyki i utalentowanego artysty. Moja mama była inżynierem aeronautyki, a mój ojciec był utalentowanym artystą… Dlatego doceniam proces twórczy, to, o czym artysta myśli w swojej wyobraźni” – powiedział John Hight w rozmowie z IGN.

Wpływ uczenia maszynowego na World of Warcraft

Nawet jeśli sztuczna inteligencja nie przejmie zadań w WoW, już działa za kulisami. „Wykorzystaliśmy uczenie maszynowe, aby pomóc w robieniu rzeczy, których ludzie nie potrafią lub są bardzo nudne” – powiedział Hight.

Patrząc w przyszłość, nie wygląda na to, żeby niezgrabne dialogi AI miały wkrótce pojawić się w World of Warcraft.

Źródło: www.ggrecon.com