Dyrektor franczyzy ogłasza, że ​​World of Warcraft: Blizzard nie korzysta z generatywnej sztucznej inteligencji

Dyrektor serii World of Warcraft twierdzi, że Blizzard Entertainment nie wykorzystuje sztucznej inteligencji ogólnej w grach MMO dla wielu graczy. W niedawnym wywiadzie dla IGN podczas Game Developers Conference 2024 Hight wyjaśnił, że sztuczna inteligencja jest obecnie najbardziej ekscytującą rzeczą dla branży gier, a w szczególności uczenie maszynowe, czyli narzędzie, które od lat wykorzystywane jest przez studia do ułatwiania zadań programistom , ale nie ogólną sztuczną inteligencję.

Korzystanie z uczenia maszynowego w World of Warcraft

W przypadku World of Warcraft zespół wykorzystuje uczenie maszynowe, aby dostosować zbroję do modeli postaci, zamiast robić to ręcznie dla każdego z nich, co może zająć więcej czasu. Hight powiedział, że artyści musieli kiedyś tworzyć zbroje dla różnych kształtów ciała, w tym rogów, pysków i ogonów, i dodał, że „nie sprawiało to im szczególnej zabawy”.

„Wykorzystaliśmy uczenie maszynowe, aby pomóc w robieniu rzeczy, których ludzie nie potrafią lub są bardzo nudne” – powiedział Hight. „…Kilka lat temu zadaliśmy sobie pytanie: «Czy możemy wykorzystać uczenie maszynowe przynajmniej do punktu, w którym 90% pracy zostanie wykonane za nich, a potem będą mogli wprowadzać poprawki?». I to zrobiliśmy. To działało bardzo dobrze. To pozwoliło nam stworzyć o wiele więcej różnych zbroi. Artyści to uwielbiają, bo to tak, jakbyśmy odjęli pracochłonną część naszej pracy. »

Postęp AI NPC w World of Warcraft

Dyrektor franczyzy mówi dalej, że sztuczna inteligencja NPC również uległa znacznej poprawie i wspiera strefę startową Exile’s Reach w grze MMO. Dodaje, że zespół wykorzystuje teraz narzędzie do pracy nad nową funkcją o nazwie Delves na potrzeby nadchodzącego dodatku The War Within, ale wyjaśnia, że ​​Blizzard w żaden sposób nie wykorzystuje sztucznej inteligencji ogólnej.

Hight twierdzi, że jest synem inżyniera aeronautyki i malarza, co daje mu uznanie dla procesu twórczego.

„Myślę, że artyści w zespole boją się, że zamiast nich zostanie wdrożona sztuczna inteligencja i z pewnością nie chcą, aby ich prace były wykorzystywane bez ich zgody, autorstwa czy czegokolwiek innego, więc myślę, że już to rozwiązujemy” – powiedział. powiedział.

„Kwestie praw człowieka: w jakim stopniu powinniśmy korzystać z tej technologii, ale jej nie używamy. W WoW nie używamy ogólnej sztucznej inteligencji. »

Źródło: www.bing.com