Dyrektor artystyczny Blizzarda, który wymyślił nazwę Warcraft, odchodzi po 32 latach na emeryturę

Starszy dyrektor artystyczny Blizzarda odchodzi po 32 latach na emeryturę

Starszy dyrektor artystyczny Blizzarda Samwise Didier, który dołączył do firmy w 1991 roku, kiedy jeszcze nazywała się Silicon and Synapse i definiował styl artystyczny studia, odszedł na emeryturę po 32 latach.

Wkład Didiera w Blizzarda był liczny. Na początek wymyślił nazwę Warcraft, która wzięła się od jego ówczesnej postaci z Dungeons and Dragons i była grą słów oznaczającą magię. Od początku pełnił funkcję dyrektora artystycznego głównych marek Blizzarda, pomagając stworzyć charakterystyczny styl graficzny dewelopera, który idealnie pasowałby na okładkę albumu heavy metalowego. Stworzył rasę Pandarenów w Warcraft, był producentem wielu tytułów Blizzarda i przez lata użyczył swojego głosu, muzyki i umiejętności opowiadania historii w wielu grach Blizzarda.

„Blizzard nigdy nie był dla mnie tylko pracą” – powiedział Didier w oświadczeniu opublikowanym na portalu X (dawniej Twitter). Dołączyłem do firmy w 1991 roku i od razu stała się ona moim drugim domem. Odkryłem, że mam rodzinę, której nawet nie znałem! Dorastałem tam. Nauczyłem się tam prawie wszystkiego, co wiem o sztuce. Nauczyłem się obsługi komputera (znałem tylko Atari 2600 i Nintendo), nauczyłem się obsługiwać Photoshopa, nauczyłem się tworzyć interfejs użytkownika i robić tysiące przycisków. Nauczyłem się tworzyć modele 3D mojej sztuki, teksturować je i animować, a nawet sprawić, by strzelały kulami ognia lub laserami. Widziałem, jak moja sztuka ożywa! Do diabła, dołączyłem nawet do mojej pierwszej grupy w Blizzardzie. Co więcej, miałem okazję pracować nad kilkoma z najwspanialszych gier, jakie kiedykolwiek widział ten stary świat. Dziękuję Blizzardowi za wszystko. »

Pracownicy Blizzarda, z których niektórzy pracowali z Didierem od dziesięcioleci, rozmawiali z X, aby skomentować jego emeryturę. Weteran Blizzarda, Chris Metzen, który niedawno dołączył do Blizzarda na pełny etat jako dyrektor kreatywny Warcraft, nazwał Didiera swoim „twórczym starszym bratem”.

„Dziękuję za wszystko, czego mnie nauczyłeś i za wszystkie przygody (prawdziwe i wyimaginowane), które przeżyliśmy przez lata” – powiedział Metzen. „Jesteś potężnym sercem burzy. Zawsze byłeś. I zawsze będziesz. »

Prezes Blizzarda, Mike Ybarra, podziękował Didierowi za jego wieloletni wkład w studio. „Dziękuję bardzo za wszystko, co zrobiłeś dla Blizzarda, Sammy! ” powiedział Ybarra w X. „Twój talent pomógł zbudować charakterystyczny styl graficzny Blizzarda i wiem, że wielu naszych artystów wiele się od ciebie nauczyło przez te lata. Dziękujemy za to, co zrobiliście dla nich, a także dla graczy i artystów na całym świecie. Gratuluję przejścia na emeryturę! »

Dyrektor ds. narracji filmowej w World of Warcraft, Terran Gregory, również złożył hołd Didierowi, dziękując mu w programie X za to, że „był dla mnie taki wspaniały i miły, nawet gdy byłem nowy w firmie”. » „Zawsze byłeś źródłem inspiracji dla mnie i wielu innych osób” – powiedział Gregory. „Niech Twoja następna przygoda będzie absolutnie niesamowita. »

Didier opuścił „potężną Blizzard Entertainment” z kilkoma radami w swoim przesłaniu na emeryturę. „Rodzio Blizzarda, zawsze rysujcie duże poduszki na ramionach” – powiedział.

Mimo że człowiek, który pomógł zdefiniować wygląd gier Blizzarda, takich jak Diablo, Starcraft i WoW, odszedł na emeryturę, Blizzard nie zwalnia tempa. Na BlizzConie 2023 firma Blizzard ogłosiła jednocześnie trzy rozszerzenia do WoW-a, oprócz pierwszego rozszerzenia do Diablo IV, Vessel of Hatred.

Źródło: www.gamespot.com