World of Warcraft niedawno powitało swój dodatek „The War Within”, który spotkał się głównie z pozytywnymi opiniami graczy. Ta nowa wersja wydaje się wyznaczać punkt zwrotny w sadze, w jaskrawym kontraście z poprzednim rozszerzeniem Shadowlands, które było powszechnie krytykowane. Dostosowania rozgrywki i projekt nowych instancji, zwłaszcza Delves, podkreślają mądrzejszy wybór dla graczy, uwalniając ich od niektórych frustrujących ograniczeń napotykanych w przeszłości.
Punkt zwrotny w World of Warcraft
Pozytywne echa „The War Within”
Wraz z premierą „The War Within” gracze World of Warcraft zapoznają się z zawartością gry końcowej dla jednego gracza, która jest nie tylko dostępna, ale także wciągająca. W przeciwieństwie do Torghast, Wieży Potępionych z Shadowlands, która była postrzegana jako prawdziwe obciążenie, nowe Delves pozwalają graczom rozwijać się, ciesząc się przy tym znaczną elastycznością.
Lekcja wyciągnięta z Shadowlands
Shadowlands zostało opisane jako jeden z najgorszych rozdziałów w najnowszej historii WoW, głównie ze względu na powtarzalną zawartość i konieczność pozyskiwania nieatrakcyjnych zasobów. Gracze z goryczą pamiętają Torghast, gdzie raczej narzucano wyzwania niż inspirowano. Twórcy oczywiście wzięli pod uwagę krytykę, oferując w „The War Within” opcjonalne aktywności, które nie karzą tych, którzy z nich nie skorzystają.
The Delves: atrakcyjna i różnorodna treść
Dobrowolny system progresji
Delves, które w pewnym sensie zastępują system Torghast, to instancje poświęcone postępowi PvE, w którym istotne są wybory gracza. Chociaż sugerowane jest ukończenie co najmniej jednego Delve w celu opracowania zadań, nie jest to konieczne do osiągnięcia postępów w grze. Nagrody obejmują sprzęt i elementy kosmetyczne, które zachęcają graczy do eksploracji, a nie tylko poczucia ograniczenia.
Porównanie z Torghastem
Rozgrywka w Torghast często charakteryzowała się niekończącymi się, powtarzalnymi sesjami, których poziomy trwały ponad godzinę. Natomiast Delves można ukończyć w zaledwie 10–15 minut, zapewniając różnorodne doświadczenia bez dodatkowej pracy. Ta zmiana tempa jest mile widziana, szczególnie po frustracjach nagromadzonych podczas Shadowlands.
Wniosek: obiecująca przyszłość dla WoW
Wygląda na to, że twórcy World of Warcraft naprawdę wzięli pod uwagę wnioski wyciągnięte z doświadczenia Shadowlands, wnosząc nową dynamikę w „The War Within”. Gracze czują się pewniej i mają większą kontrolę nad swoimi wrażeniami z gry, co może przywrócić WoW-owi miejsce wśród gier MMORPG. Dodatek był w stanie odmienić oczekiwania graczy, zastępując frustrację wyraźną satysfakcją, o czym świadczyły pierwsze entuzjastyczne opinie.
Odczyty: 0